Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 17 januari 2011, 18:11
Jenniferrr Jenniferrr is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 januari 2011
Berichten: 1
Jenniferrr is on a distinguished road
Standaard Welke minoren bij HBO Pedagogiek

Hallo,

ik zit nu in het eerste jaar van SPH maar de hulpverleningsrol spreekt mij absoluut niet aan. De opleiding zelf vind ik erg interessant, het beroep vind ik helemaal niets.
Momenteel ben ik aan het nadenken over Pedagogiek of de Pabo. Ik vraag mij alleen af welke minoren je kan kiezen binnen pedagogiek? Ik kan hier op internet duidelijk antwoord over vinden. Is er hier iemand die Pedagogiek studeert en mij alle keuzemogelijkheden kan vertellen?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 januari 2011, 23:49
cealis cealis is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2011
Berichten: 143
cealis is on a distinguished road
Standaard

Ik denk dat zolang je nog zit te twijfelen tussen pedagogiek en pabo dat je eerst maar eens gaat nakijken wat je echt wilt gezien het toch wel twee heel verschillende beroepen zijn.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 19 januari 2011, 11:39
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cealis Bekijk bericht
Ik denk dat zolang je nog zit te twijfelen tussen pedagogiek en pabo dat je eerst maar eens gaat nakijken wat je echt wilt gezien het toch wel twee heel verschillende beroepen zijn.
Ik snap heel goed dat het twee verschillende beroepen zijn, maar je kan met beide dezelfde richting op. Ik wil graag het speciaal onderwijs in, en daar kan je ook via pedagogiek komen(maar dan in een andere positie). Vandaar dat ik graag informatie wil over de minoren bij Pedagogiek. Omdat ik daar nergens iets duidelijks over kan vinden. En dan kies ik straks pedagogiek en spreken de minoren mij absoluut niet aan. Vandaar.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 19 januari 2011, 13:24
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard

Kun je op de school waar je nu SPH doet, de andere opleidingen doen?

Als dat kan, dan kun je met docenten, studenten en een decaan van de opleidingen gaan praten. Die lopen daar op school rond.

Kan het niet, dan kun je open dagen van andere scholen bezoeken. En daar je vragen aan docenten, studenten en decanen stellen. Dan krijg je antwoorden op je vragen.

Groeten van Hetty
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #5  
Oud 20 januari 2011, 09:34
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Welke minoren bij HBO Pedagogiek

je hebt al een aantal bruikbare tips gehad. Terug naar je wens: werken in speciaal onderwijs. Wat trekt je daar in aan?
les geven aan kinderen die zich anders ontwikkelen? (PABO)
of: elk kind als uniek individu zien en mee werken aan de bredere ontwikkeling van dit kind (dan wellicht Pedagogiek).
Ik ken de opleiding Pedagogiek niet persoonlijk, ook de 'minors' kan ik niet opsommen.
Wel heb ik een bijdrage mogen leveren aan het ontwikkelen van Passend Onderwijs voor kinderen met een ontwikkelingsachterstand. Mijn ervaring is dat docenten werken vanuit het leerplan (wat leren we een kind), hulpverleners EN mensen met Padaggiek als achtergrond kijken naar het individu en de beset kansen voor dit kind (ontwikkelen is meer dan onderwijs, kort gezegd).
Pedagogiekstudenten ben ik tegen gekomen in kindercentra voor kinderen met een ontwikkelingsachterstand) en bij zorg- en dienstverlening aan gezinnen met opvoedingsvragen.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt
Met citaat reageren
  #6  
Oud 28 november 2011, 11:34
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Talking pabo-pedagogiek

Hallo Jennifer,

Ik zou graag willen weten of je al een keuze hebt kunnen maken?
Zelf heb ik agogisch werk en veel werkervaring en ben bezig om in het speciaal onderwijs gaan werken


groeten Babs
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Welke opleiding past bij mijn eisen? kimmetie Opleiding kiezen en volgen 4 23 november 2011 09:52
Welke boeken nodig voor hbo Pedagogiek? liesje1991 Opleiding kiezen en volgen 1 1 oktober 2009 18:10
Welke opleiding past bij mij? lochan Opleiding kiezen en volgen 4 24 juni 2009 11:56
Welke opleiding pas bij mijn functie nahpets Opleiding kiezen en volgen 8 6 oktober 2008 11:43
Welke studie HBO? Rosina Opleiding kiezen en volgen 1 2 maart 2008 23:11


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:46.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon