Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 31 januari 2011, 14:38
Dressuurmuts Dressuurmuts is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 31 januari 2011
Berichten: 1
Dressuurmuts is on a distinguished road
Question Niet meer gemotiveerd voor debiteurenbeheer, carričreswitch?

Het werk wat ik nu doe, doe ik al zo'n 10 jaar en het afgelopen jaar ben ik tot conclusie gekomen dat ik hieruit geen voldoening meer kan uit halen. Ik loop met mijn ziel onder mijn armen. Mijn hart heeft altijd bij dit vak gelegen en was daar altijd erg goed in maar ik merk aan mezelf dat ik niet meer gemotiveerd ben.

Nu heb ik mijn kwaliteiten onder de loep genomen en gemerkt dat ik graag mensen help en advies geef. Ook in mijn directe omgeving. Ik heb vaak te maken met schuldhulpverleners en het lijkt mij fantastisch om mensen te helpen, te begeleiden en advies te geven mbt hun schulden. Echter als ik dit wil gaan doen, de carričre switch loop ik tegen een aantal problemen aan. Een paar daarvan zijn, opleidingen, werk en inkomsten.

1 Ik heb gekeken voor eventuele opleiding, dat is aardig prijzig en kan dit niet betalen.
2 Werk, ze vragen allemaal diploma's en min. 2 jaar werkervaring ( dan ga ik me afvragen hoe je werkervaring kan opdoen, als je bij voorbaat al afgewezen wordt omdat je geen werkervaring hebt!?).
3 Inkomsten, omdat ik dus niet de juiste papieren en ervaring heb, zal ik waarschijnlijk aanzienlijk gaan zakken met mijn salaris. Ook dit gaat een probleem worden, omdat ik uiteraard ook mijn vaste lasten moet betalen, o.ŕ. Hypotheek.

Dus de vraag is, wat is wijsheid.

Laatst gewijzigd door Dressuurmuts; 31 januari 2011 om 14:41 Reden: Fouten in tekst
Met citaat reageren
  #2  
Oud 3 februari 2011, 11:25
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Ik kan je vertellen dat het niet vreemd is dat je na tien jaar iets anders wilt gaan doen. Als mens blijf je je ontwikkelen en dan kun je er ineens achterkomen dat het werk dat je altijd met plezier hebt gedaan, je niet meer kan bekoren. In tegenstelling tot vele anderen weet jij wel wat jij graag zou willen doen: mensen helpen die in de schulden zitten. Zo te lezen heb je al aardig wat vooronderzoek gedaan. Heb je ook met mensen uit het werkveld gesproken over de arbeidsmarktperspectieven? Ik begrijp goed dat het een lastige keuze is: je geeft een hoop zekerheden op als je een nieuwe carričre begint. Maar de keuze is aan jou: blijven hangen in werk dat je niet meer leuk vindt of een nieuwe stap wagen met allerlei nieuwe uitdagingen. Tja, dat je een tijdje met minder moet doen hoeft niet onoverkomelijk te zijn. Misschien kun je dan een jaar niet op vakantie, maar soit je weet waar je het voor doet. Is dit niet haalbaar, tja dan moet je het uit je hoofd zetten en kijken hoe je op een andere manier er toch voor kunt zorgen dat je weer plezier naar je werk gaat.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 12 februari 2011, 17:07
Arnold Veenhoff's schermafbeelding
Arnold Veenhoff Arnold Veenhoff is offline
Lid
 
Geregistreerd: 3 maart 2008
Berichten: 7
Arnold Veenhoff is on a distinguished road
Stuur een bericht via Skype™ naar Arnold Veenhoff
Standaard

Hallo,

Wat Marieke zegt klopt: logisch dat je na tien jaar wel eens iets anders wilt. En goed inderdaad dat je al bezig bent geweest om je heen te kijken wat je wél leuk lijkt. De volgende stap is inderdaad eens te gaan netwerken met mensen die al in de sector van schuldhulpverlening werken. Dan kun je vragen hoe hun werk er nu eigenlijk uit ziet en aanvoelen of dat écht is wat bij je past.
Dan líjken er praktische obstakels te zijn, maar hoe groot zijn die nu echt? Misschien is het goed eens met een deskundige te praten over hoe je met die obstakels om kunt gaan. Míjn filosofie is dat veel van wat je wilt mogelijk is, als je leert denken in mogelijkheden en creatief kunt omgaan met alle voetangels en klemmen die je op je loopbaanpad tegenkomt.

Hartelijke groet,
__________________
Arnold Veenhoff
Loopbaanadviseur en coach - www.talent4work.nl

Laatst gewijzigd door mariekevanoosterhout; 13 februari 2011 om 10:25 Reden: Reclame
Met citaat reageren
  #4  
Oud 12 februari 2011, 17:10
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Talking

Ga netwerken en probeer zo toch deze sector in te rollen. Succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ook ik weet 't niet meer defora Loopbaanvragen 2 4 oktober 2010 15:35
Help! Ik weet niet meer wat ik wil san2307 Loopbaanvragen 7 9 augustus 2010 17:46
Niet meer weten wat te doen HELP! Melany85 Loopbaanvragen 5 13 december 2009 14:39
De job coach die het zelf even niet meer weet zomer1976 Alle andere carričreonderwerpen 4 9 december 2009 13:55
weet het even niet meer.. Aylin Loopbaanvragen 1 27 april 2007 12:32


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon