Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Salaris

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 8 februari 2009, 14:33
midosil midosil is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 5 april 2008
Berichten: 76
midosil is on a distinguished road
Standaard Nieuwe baan in het onderwijs, maar van salarisschaal 12 naar 5

hallo lezers!

ik heb een nieuwe baan! joepie!!!
voorheen was ik leerkracht in het basisonderwijs en nu ga ik de overstap maken naar het middelbaar onderwijs. ik heb de pabo in 1990 afgerond (tijdje geleden al), maar kan op internet niet duidelijk vinden wat mijn bevoegdheid in het middelbaar onderwijs is. destijds hebben ze ons verteld dat we in de onderbouw van het middelbaar onderwijs les mogen geven in nederlands, engels en wiskunde. de vraag is echter of ik ook bevoegd ben om dat te doen. bekwaam denk ik zeker, bevoegd weet ik dus niet.
nu heb ik vorige week gesolliciteerd op een middelbare school als studiebegeleider. ik zou dan lessen overnemen die uitvallen, toezicht houden tijdens zelfstandige werk en nog wat taken.
de school wil mij aannemen maar ze hebben hun twijfels over mijn bevoegdheid en willen me dus aannemen als assistent. dan werk ik samen met de zorgcoordinator, soms wat lessen overnemen en toezicht houden.
ik vind het prima. ga graag weer aan het werk, maar na wat rondneuzen op internet weet ik dat het salaris van een assistent in schaal 5 zit. ik kom nu uit schaal 12. beetje groot verschil...

van enkele mensen heb ik al gehoord dat er best wel iets te onderhandelen valt, zelfs in het onderwijs. maar misschien dat iemand van jullie een idee heeft? en stel dat er aan het salaris niet veel gedaan kan worden, waar zou ik dan over kunnen onderhandelen. auto van de zaak lijkt me leuk , maar niet echt gangbaar in het onderwijs.

wie o wie kan mij helpen?
dank je!

wilma
Met citaat reageren
  #2  
Oud 9 februari 2009, 10:41
midosil midosil is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 5 april 2008
Berichten: 76
midosil is on a distinguished road
Standaard Re: Nieuwe baan in het onderwijs, maar van salarisschaal 12 naar 5

jammder dat er niemand reageert...
heb vanmiddag het gesprek, dus had gehoopt op wat tips/raad

wilma
Met citaat reageren
  #3  
Oud 9 februari 2009, 11:47
Rosina Rosina is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 maart 2008
Berichten: 338
Rosina is on a distinguished road
Standaard Re: Nieuwe baan in het onderwijs, maar van salarisschaal 12 naar 5

Hoi Wilma,

Ik las je bericht.

Misschien kan je je oude school bellen om te informeren wat je bevoegdheid is?

Verder zou ik bij gesprek vragen waarom ze twijfelen aan je bevoegdheden? Zij moeten toch zeker weten of je iets mag of niet. Misschien bedoelen ze dat ze niet helemaal weten of je het aan kunt? Wil je niet onzeker maken,maar misschien zit er meer achter.

Schaal 12 naar 5 vind ik wel erg veel, hoewel ik niet weet hoe de schalen daartussen zijn opgebouwd. Zij-instromers kunnen ook voor de klas gaan staan en die hebben niet eens pabo. Je hebt ook al ervaring in het onderwijs.

Je kunt evt. aanbieden om een paar proeflessen te verzorgen, dat je beoordeeld wordt als je inderdaad uit gesprek indruk krijgt dat ze twijfelen of je het kan. En dat je dan wordt aangenomen in schaal 12.

Het is zonde als je eerst als assistent begint en dan toezicht moet houden en enkele keren mag invallen. Het is dan moeilijk om weer naar schaal 12 te komen.

Eventueel kun je vragen om een aanvullende opleiding/ bijscholing als extra arbeidsvoorwaarde?

Succes in ieder geval vanmiddag!!

Rosina
Met citaat reageren
  #4  
Oud 9 februari 2009, 11:48
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Nieuwe baan in het onderwijs, maar van salarisschaal 12 naar 5

Toen ik zelf in het voortgezet onderwijs werkte had ik een collega met een PABO bevoegdheid. Zij gaf les in wiskunde en Nederlands aan eerste klassen met vbo-niveau.

Over onze verdiensten hebben we het nooit gehad.

Succes met je gesprek.

Groeten van Hetty

P.S. Misschien kun je een andere school bellen en daar informatie vandaan halen.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
De wanhoop nabij... Cassie Loopbaanvragen 24 23 juli 2014 09:56
Te veel aan kennis, gebrek aan lef: eerste stapjes in arbeidsland Aardbei Loopbaanvragen 6 2 november 2010 15:52
ontslag en na 17 jaar weer op zoek naar een baan, help! Astrid001 Sollicitatiebrief en cv 9 21 juli 2008 13:55
'Sollicitatiebrief van de maand' heeft me een baan opgeleverd! nicky1983 Sollicitatiebrief en cv 4 6 oktober 2007 18:31


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon