Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 13 september 2010, 17:06
rose21 rose21 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 12 september 2010
Berichten: 14
rose21 is on a distinguished road
Standaard Mening over spontane sollicitatiebrief

Dag iedereen! Kunnen jullie een mening geven over onderstaande brief?


Ik ben xxx, wonend in xxx en zou zeer verheugd zijn om bij het xxx aan de slag te kunnen binnen een administratieve functie.
Terwijl ik informatie aan het opzoeken was over de sociale wetgeving, kwam ik op jullie website terecht. Een interessante link was die van de “opdrachtenverklaring”, die beschrijft wat er van jullie personeel wordt verwacht. Hieruit kon ik opmaken dat het xxx aandacht schenkt aan de begeleiding en opleiding van personeel. Een functie binnen het HVW zie ik als een uitdaging binnen de sociale wetgeving waarin ik de vertaling kan zijn van deze wetgeving.
Mijn sterke punten kan ik omschrijven als communicatief, stressbestendig, leergierig en verantwoordelijkheidszin. Ik ben een enthiousiaste teamplayer. Door mijn functie in een contact center heb ik geleerd dat ik zelfstandig kan werken maar indien nodig ook ons team kon ondersteunen. Het goed luisteren en de klanten op de juiste manier informeren gaf mij veel voldoening.
Ik hoop dat ik u spoedig mag ontmoeten om mijn sollicitatie verder te bespreken.
Met vriendelijke groeten,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 september 2010, 16:32
stijnhommes stijnhommes is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 198
stijnhommes is on a distinguished road
Standaard

Ik weet niet of het expres is, maar er ontbreken een paar zaken zoals een aanhef, een datum een een "betreft-regel". Het is tevens zaak je CV als bijlage te vermelden als je die meestuurt.

Je naam en woonplaats horen in je CV en zijn dus geen goede plaats om te beginnen. Ik zou als ik jou was, beginnen met hoe je de website vond en dat je daarom een open sollicitatie stuurt.

Verder raad ik je aan om een eventuele relevante opleiding kort te vermelden en een of twee belangrijke eigenschappen met een voorbeeld toe te lichten.

Vergeet niet om je brief een duidelijke alinea's te verdelen.

Succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 september 2010, 16:43
rose21 rose21 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 12 september 2010
Berichten: 14
rose21 is on a distinguished road
Standaard

uiteraard heb ik alinea's toegevoegd alleen heb ik nu knippen plakken gedaan waardoor het een beetje ongelukkig is geworden. Ik ga in ieder geval mijn woonplaats weghalen. dank jullie voor de tips
Met citaat reageren
  #4  
Oud 14 september 2010, 23:36
vanderv vanderv is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 september 2010
Berichten: 9
vanderv is on a distinguished road
Standaard Inderdaad spontaan!

Hoi Rose,

Je brief komt op mij enthousiast over. Ik zou wel nieuwsgierig zijn wie je was, als je deze brief spontaan stuurt.

Een puntje wat ik minder vind: de eerste 2 zinnen van je 2e alinea komen wel erg standaard over. Maar aan de andere kant: als deze eigenschappen inderdaad op jou van toepassing zijn, dan moet je het zo laten. Wat daarna komt, vind ik sterker omdat je het meteen vertaalt naar een concrete situatie: namelijk, in je werk in het call center.

Taaldingetje: ik zou niet 'vertaling' schrijven, maar ' vertaler', want je hebt het over jezelf, jij zou de vertaler kunnen zijn. Het gaat over een persoon, dus over vertaler.

Ben benieuwd hoe het afloopt. Succes!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 14 september 2010, 23:44
rose21 rose21 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 12 september 2010
Berichten: 14
rose21 is on a distinguished road
Standaard

Ja ik zie het nu ook; vertaler zou beter zijn. De brief heb ik inmiddels verstuurd omdat ik net op een andere site zag dat er een vacature open is gekomen; dus wie weet... Ik ben druk aan het solliciteren nu en (werkloos positief: werkzoekend) en moet zeggen dat ik het onder knie begin te krijgen. Nu nog mijn gesprekstechnieken en dan fingers crossed.
Moet gezegd worden: DIT FORUM IS SUPER!!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Spontane sollicitatiebrief: graag een reactie startertje Sollicitatiebrief en cv 8 15 september 2010 00:01
Graag mening over sollicitatiebrief pedagogisch medewerker kinderopvang patje81 Sollicitatiebrief en cv 2 4 februari 2009 12:05
Graag jullie mening om mijn sollicitatiebrief QA Officer BSDB123 Sollicitatiebrief en cv 9 9 augustus 2008 13:06
Spontane sollicitatiebrief communicatiemedewerker Joke Sollicitatiebrief en cv 3 23 januari 2006 13:53


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:08.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon