Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 12 mei 2006, 14:09
Faith Faith is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 12 mei 2006
Berichten: 4
Faith is on a distinguished road
Standaard 3 Dagen lang, hamer ik op een brief.

Na 3 dagen hard nadenken, ben ik er nog steeds niet uit.
Sollicitatiebrieven schrijven is nooit echt mijn sterktste punt geweest en daar baal ik zo erg van.
Op internet kom ik zulke mooie brieven tegen en dan denk ik: Had ik dat maar geschreven.

Ik zit nu al 3 dagen te hameren op een sollicitatiebrief. Wat ik nu op papier heb staan is zo standaard, zo on-origineel.
Tips om in de sollicitatiebrief te schrijven heb ik van iemand gehad die in dezelfde branche zit als waar ik wil solliciteren, dit heb ik opgeschreven maar het verwerken is zo moeilijk.

Ik wil een leuke spontane brief, een brief waarbij ik iemands aandacht heb, een brief waarvan mensen bij wijze van, volgend jaar nog zeggen: Weet je nog ...die brief


En daarom open ik hier een topc, met de hoop dat mensen nog wat tips voor mij hebben om een brief spontaner te maken, om te laten zien dat dit echt is wat ik wil.


(Op internet heb ik veel rondgekeken naar voorbeeld sollicitatiebrieven, maar helaas kom ik er zo niet uit)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 mei 2006, 18:16
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: 3 Dagen lang, hamer ik op een brief.

Mijn adres

woonplaats en datum

Adres

betreft: vacature verkoopster

Geachte heer/ mevrouw,


Naar aanleiding van de vacature op de website van Ici Paris XL waarin u een verkoopster zoekt voor het filiaal in Woerden, stuur ik u mijn sollicitatiebrief.

Ik ben ................, geboren op 19 november 1986. Op 17 juni 2004 heb ik mijn Mavo diploma behaald. Mijn interesse voor de parfumerie/cosmeticabranche is erg groot en dit is dan ook de reden van mijn sollicitatie.

Ik vind het zelf erg leuk om mensen te adviseren en te helpen bij het bepalen van hun keuze. Ik wil mij graag meer verdiepen in Ici Paris XL zelf. Ici Paris XL spreekt mij erg aan vanwege de goede sfeer en de klantvriendelijkheid in de winkel. Een branchediploma Basisvakopleiding parfumerie heb ik helaas niet, wel ben ik bereid om met veel inzet en motivatie dit diploma te behalen.



Hier hamer ik al 3 dagen op... en ik vind het niks
Met citaat reageren
  #3  
Oud 12 mei 2006, 18:55
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: 3 Dagen lang, hamer ik op een brief.

Ik heb de brief wat voor je aangepast. Zie hieronder. Kun je nu weer verder?

Mijn adres

woonplaats en datum

Adres

betreft: vacature verkoopster

Geachte heer/ mevrouw,

Met grote interesse las ik uw vacature voor een verkoopster, voor het filiaal te Woerden, op de website van ICI Paris XL.

Ici Paris XL spreekt mij erg aan vanwege de goede sfeer en de klantvriendelijkheid in de winkel. Dit weet ik omdat ik ..........

Mijn interesse voor de parfumerie/cosmeticabranche is erg groot, omdat.........

Ik vind het erg leuk om mensen te adviseren en ik ben dienstverlenend in gesteld. Dit blijkt uit ........

Een branchediploma Basisvakopleiding parfumerie heb ik helaas niet, wel ben ik ben zeer gemotiveerd om dat te gaan halen.

Ik zou het zeer op prijs stellen als ik uit genodigd word voor een sollicitatiegesprek, zodat ik mijn schrijven kan toelichten.

Met vriendelijke groet,
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #4  
Oud 12 mei 2006, 18:56
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: 3 Dagen lang, hamer ik op een brief.

Bedankt, dit is precies wat ik zocht.
Echt super! Bedankt
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Trek de aandacht met een creatieve openingszin René Sollicitatiebrief en cv 56 16 december 2014 11:46
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
Welke management opleiding/cursus? labella Opleiding kiezen en volgen 9 24 oktober 2008 22:37
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon