Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 13 januari 2011, 15:39
Choqomel Choqomel is offline
Lid
 
Geregistreerd: 12 januari 2011
Berichten: 11
Choqomel is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief incassomedewerker, graag feedback en evt. aanvullingen

Geachte heer Visser,

Het lijkt mij een grote uitdaging om aan de slag te gaan in een dynamische werkomgeving met eigen verantwoordelijkheid en actuele ontwikkelingsmogelijkheden. Daarom solliciteer ik met veel interesse naar de functie van incasso medewerker.

De combinatie van resultaatgerichtheid en tact ter preventie van een overmatige schuldenlast spreekt mij enorm aan in deze functie. Het afgelopen jaar heb ik werkervaring opgedaan als jongerenwerker waar ik mijzelf maximaal heb kunnen ontplooien in mijn inter-persoonlijke vaardigheden en planmatig werken. Tevens heb ik in mijn periode als financieel medewerker goede kennis verkregen van debiteuren en crediteuren administratie, facturatie en het opvolgen van banktransactie.

De uitdaging ligt bij mij vooral in het vinden van praktische oplossingen en continu het dienstbetoon naar de klant handig te combineren met de incassodoelstelling van NAAM BEDRIJF.

Voor meer informatie verwijs ik u naar mijn Curriculum Vitae. Graag zou ik mijn sollicitatie nader toelichten in een gesprek.


Hoogachtend,



Naam Achternaam

Bijlage: Curriculum Vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 16 januari 2011, 14:49
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Het lijkt me wel een aardige brief, al is hij misschien iets te gelikt en clichématig. Grote uitdaging, dynamische werkomgeving, maximaal heb kunnen ontplooien, ... dat heeft een hoog blablagehalte.

In plaats van "maximaal heb kunnen ontplooien" kun je misschien beter concreet maken wat je er hebt geleerd. En daarmee zou je gelijk beter de link kunnen leggen van werkervaring als jongerenmedewerker naar de functie van incassomedewerker (bijvoorbeeld: aanspreken van mensen met onvoldoende verantwoordelijkheidsbesef en zelfdiscipline, corrigerend optreden in een positieve atmosfeer).

Twee spelfouten in samenstellingen:
  • debiteuren en crediteuren administratie > debiteuren- en crediteurenadministratie
  • incasso medewerker > incassomedewerker
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 16 januari 2011, 17:31
Choqomel Choqomel is offline
Lid
 
Geregistreerd: 12 januari 2011
Berichten: 11
Choqomel is on a distinguished road
Standaard

Hey Rene,

Bedankt voor je feedback
Ik ga me best doen om de link van werkervaring als jongerenmedewerker naar de functie van incassomedewerker te leggen

de spelfouten heb ik reeds aangepast

Met vriendelijke groet,
Mel
Met citaat reageren
  #4  
Oud 18 januari 2011, 02:20
Choqomel Choqomel is offline
Lid
 
Geregistreerd: 12 januari 2011
Berichten: 11
Choqomel is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief incassomedewerker, AUB feedback

Dit is me 2e versie
Aangevuld met de tips van Rene
---------------------------------------------------

Geachte heer Visser,

Het lijkt mij een grote uitdaging om aan de slag te gaan in een dynamische werkomgeving met eigen verantwoordelijkheid en actuele ontwikkelingsmogelijkheden. Daarom solliciteer ik met veel interesse naar de functie van incassomedewerker.

De combinatie van resultaatgerichtheid en tact ter preventie van een overmatige schuldenlast spreekt mij enorm aan in deze functie. Het afgelopen jaar heb ik werkervaring opgedaan als jongerenwerker waar ik positieve correctie heb gebruikt als er onvoldoende verantwoordelijkheidsbesef werd getoond. Tevens heb ik in mijn periode als financieel medewerker goede kennis verkregen van debiteuren- en crediteurenadministratie, facturatie en het opvolgen van banktransactie.

De uitdaging ligt bij mij vooral in het vinden van praktische oplossingen en continu het dienstbetoon naar de klant handig te combineren met de incassodoelstelling van NAAM BEDRIJF.

Voor meer informatie verwijs ik u naar mijn Curriculum Vitae. Graag zou ik mijn sollicitatie nader toelichten in een gesprek.


Hoogachtend,



Naam Achternaam

Bijlage: Curriculum Vitae
Met citaat reageren
  #5  
Oud 18 januari 2011, 09:29
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard sollicitatiebrief incassomedewerker

volgens mij moet je niet alleen de regels "de brief moet kort zijn" en "de zinnen moeten niet te vaak met 'ik' beginnen in je hoofd hebben.
Deze brief is zo kort, dat hij onpersoonlijk over komt. Veel vaktermen, waar niets uit blijkt. Tip: oefen eerst met wat je wilt zeggen en probeer daarna dit in een brief te verwoorden.
Wat wil je zeggen? Waarom deze functie, waarom bij dit bedrijf? Wat is de uitdaging die je noemt? Waarom denk je dat ze jou moeten hebben, wat maakt jou bijzonder?
weegschaal
Met citaat reageren
  #6  
Oud 18 januari 2011, 15:32
cmklc cmklc is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 januari 2011
Berichten: 3
cmklc is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niet geregistreerd Bekijk bericht
volgens mij moet je niet alleen de regels "de brief moet kort zijn" en "de zinnen moeten niet te vaak met 'ik' beginnen in je hoofd hebben.
Deze brief is zo kort, dat hij onpersoonlijk over komt. Veel vaktermen, waar niets uit blijkt. Tip: oefen eerst met wat je wilt zeggen en probeer daarna dit in een brief te verwoorden.
Wat wil je zeggen? Waarom deze functie, waarom bij dit bedrijf? Wat is de uitdaging die je noemt? Waarom denk je dat ze jou moeten hebben, wat maakt jou bijzonder?
weegschaal
Aanvulling hierop:
Het is belangrijk om duidelijk, efficiënt en zeker te zijn in je sollicitatiebrief. Bedenk wel dat een gemiddelde recruiter tig sollicitaties ontvangt. Bovendien is een mens van nature (een beetje) lui.

Duidelijk zijn: zie de tips in de citaat van hierboven.

Efficient zijn: Verwijzing naar CV is bijvoorbeeld overbodig. Een sollicitatie zonder CV is immers een incomplete sollicitatie.

Zeker zijn: Met het woord 'lijkt' aan het begin van je brief maak je de indruk dat je niet zo zeker bent van je keuze voor die functie. Hoe zou een recruiter hierover denken: energie in deze kandidaat steken waar we moeilijk op kunnen bouwen? Of toch maar andere CV's doorlezen?

Misschien heb je hier iets aan. Succes met je sollicitatie.
__________________
Careertiger; big boss of career..
Met citaat reageren
  #7  
Oud 18 januari 2011, 20:04
Choqomel Choqomel is offline
Lid
 
Geregistreerd: 12 januari 2011
Berichten: 11
Choqomel is on a distinguished road
Standaard

Dit is versie 3
Aangevuld met de tips van Rene en cmklc
---------------------------------------------------
Geachte heer Visser,

Het lijkt mij een grote uitdaging om aan de slag te gaan in een dynamische werkomgeving met eigen verantwoordelijkheid en actuele ontwikkelingsmogelijkheden. Daarom solliciteer ik met veel interesse naar de functie van incassomedewerker.

De combinatie van resultaatgerichtheid en tact ter preventie van een overmatige schuldenlast spreekt mij enorm aan in deze functie. Als jongerenwerker behoorde schriftelijk en telefonisch onderhoud met contacten en het tonen van initiatief tot een onderdeel van mijn functieprofiel. Tevens heb ik in mijn periode als financieel medewerker goede kennis verkregen van debiteuren- en crediteurenadministratie, facturatie en het opvolgen van banktransactie.

De uitdaging ligt bij mij vooral in het vinden van praktische oplossingen en continu het dienstbetoon naar de klant handig te combineren met de incassodoelstelling van NAAM BEDRIJF.

Voor meer informatie verwijs ik u naar mijn Curriculum Vitae. Graag zou ik mijn sollicitatie nader toelichten in een gesprek.

Hoogachtend,



Naam Achternaam

Bijlage: Curriculum Vitae
--------

Verder weet ik dat de tips van Niet geregistreerd en cmklc goed zijn
maar laat dat nou precies het geen zijn waar ik dus moeite mee heb....
Heb je mischien een voorbeeld van.:
wat maakt jou bijzonder?
Met citaat reageren
  #8  
Oud 19 januari 2011, 01:45
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Choqomel Bekijk bericht
Als jongerenwerker behoorde schriftelijk en telefonisch onderhoud met contacten en het tonen van initiatief tot een onderdeel van mijn functieprofiel.
Deze zin loopt niet lekker. Onderhoud met contacten? Bedoel je contact onderhouden met ...? I.p.v. 'tot een onderdeel van mijn functieprofiel' zou ik zeggen 'tot mijn taken', dat klinkt wat concreter en actiever.
__________________
René
Met citaat reageren
  #9  
Oud 19 januari 2011, 09:13
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard sollicitatiebrief incassomedewerker

wat maakt jou bijzonder? In je brief nu staaan vaardigheden, die velen zouden kunnen leren of waarover meerdere mense beschikken. Ik ken de functie niet, maar zou me zo voor kunnen stellen, dat je qua persoonlijkheid een goed incasseringsvermogen moet hebben (raar woord bij deze functie, omgaan met teleurstelling, volhouder). Prima in staat om zelfstandiog te werken, maar ook wetend hoe en wanneer je een colega moet inschakelen of misschien wel een teamplayer?

Voor een wat persoonlijker beeld kun je competenties intypen op dje startpagina en zijn er sites die overzichten geven.

Succes!
weegschaal
Met citaat reageren
  #10  
Oud 19 januari 2011, 15:37
beike beike is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 januari 2011
Berichten: 15
beike is on a distinguished road
Standaard

Wat misschien kan helpen. Stel je voor dat iemand jou vraagt waarom jij geschikt bent voor deze functie. Ga dat dan uitleggen in je eigen woorden, in je gewone spreektaal. En ga die tekst omwerken naar een brief.

Vermijd ingewikkelde instructies, eerlijk gezegd was je mij bij de eerste zin al kwijt en als de lezer eenmaal weg is krijg je hem/haar moeilijk weer bij de les.

succes met je sollicitatie!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief opleidingsplaats Verpleegkunde duaal, graag feedback kjoetie Sollicitatiebrief en cv 4 1 december 2010 11:38
Graag feedback op mijn sollicitatiebrief martina Sollicitatiebrief en cv 1 24 augustus 2010 16:26
Sollicitatiebrief persvoorlichter vakbond, feedback graag Madeloepie Sollicitatiebrief en cv 0 18 april 2010 18:07
open sollicitatiebrief graag feedback en evt. aanvullingen lucienne Sollicitatiebrief en cv 2 18 december 2005 20:37


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon