Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen
Registreer FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #1  
Oud 11 februari 2011, 10:56
Deviate Deviate is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2011
Berichten: 14
Deviate is on a distinguished road
Unhappy Verdwaald op de arbeidsmarkt

Beste medetijgers,

De laatste tijd voel ik me erg verdwaald in mijn werkende leven. Zelfs zo erg dat het doorwerkt in mijn priveleven.

Belangrijk om te weten is dat ik nog nooit een duidelijke beeld heb gehad van wat ik 'later' worden wilde en heb me hier ook eigenlijk tijdens mijn schoolgaande jaren niet zo druk over gemaakt. Ik leerde gemakkelijk, klikte snel met mensen en men zei vaak tegen me 'jij komt er wel'...

2,5 jaar geleden ben ik afgestudeerd aan de opleiding journalistiek en heb ook vrij snel een baan gevonden. Ik vond er echter geen uitdaging in, sterker nog, ik voelde me er totaal niet thuis en kreeg het er benauwd van. Toen heb ik vrij impulsief besloten om de personeelsbemiddeling in te gaan.

Dit heb ik twee jaar gedaan, vond de omgang met mensen erg leuk, het salaris, targets en algemene werkniveau niet. Vervolgens ene half jaartje als commercieel medewerker gewerkt maar dat was al helemaal niet mijn ding, verrot veel administratie en weinig creativiteit. Wederom kreeg ik het letterlijk benauwd en werd nagenoeg depressief. Inmiddels ben ik weer een tijdje werkzaam in de uitzendbranche maar vermaak me er niet zo mee...

Ik voel me stuurloos en zonder carriereperspectief. Wat vind ik nou leuk en uitdagend? Ik ben goed met mensen, communicatie en creativiteit maar ik kan me moeilijk focussen op een bepaald beroep. Mijn interesses zijn, net als mijn vaardigheden, zeer breed georienteerd en elke dag bedenk ik me weer nieuwe beroepen en vakgebieden om werkzaam in te zijn. Maar het blijft bij bedenken...Uit angst een verkeerde keuze te maken en vanuit de vooronderstelling dat er nu geen ruimte is op de arbeidsmarkt om maar weer over te stappen... Waar kan ik nou mijn passie in vinden? Ik ben er elke dag mee bezig en voel me moe en uitgeblust als ik thuis kom en zelfs dan worstel ik in mijn hoofd verder. Waarom ben ik zo? ik test op de myers-briggs/jung typology als ENFP en dit gedrag schijnt bij deze types meer voor te komen, het wordt zelfs gelieerd aan ADHD/ADD. Zou dit een rol kunnen spelen?

Ik voel me nu al mislukt in mijn carriere en zie overal om me heen mensen die met passie en drive werken en daar ook de vruchten van plukken. Dat wil ik ook erg graag! Maarja... waar en hoe?!
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hbo-psycholoog op de arbeidsmarkt Hell-Inc Opleiding kiezen en volgen 12 2 januari 2013 22:58
HBO nodig om te slagen op de arbeidsmarkt? Hofnar85 Opleiding kiezen en volgen 2 8 september 2009 13:32
Hbo-Rechten Arbeidsmarkt Randy Alle andere carrièreonderwerpen 1 8 maart 2009 18:11
Verschil arbeidsmarkt België (Vlaanderen) en Nederland Makingsense Alle andere carrièreonderwerpen 5 3 januari 2009 23:31


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon