Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 9 februari 2012, 11:38
jandevries jandevries is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 1
jandevries is on a distinguished road
Standaard Verkeerde pad ingeslagen?

Ik wil hier graag even mijn situatie schetsen.Al 12 jaar ben ik zelfstandig ondernemer, ik heb een partyverhuurbedrijf, en verhuur tenten, biertaps, enz.voor feesten en partijen. Dit gaat in principe goed, toch wil ik daarnaast gaan studeren, mocht ik, om wat voor reden dan ook, de arbeidsmarkt op moeten.

Ik ben 37 jaar en heb alleen een vwo diploma. Een half jaar geleden bedacht ik dat "marketing" een geschikte richting voor mij zou zijn. Vervolgens heb ik mijn Nima-a diploma behaald, waarna mijn plan was om verder te gaan met Nima-b, en daarna zelfs wellicht een Hbo opleiding marketing.

Mijn twijfel is nu echter; zal een eventuele toekomstige werkgever mijn 12 jaar ondernemerschap beschouwen als "werkervaring", of kan ik wat "werkervaring" betreft beter een andere studie doen die beter bij mij aansluit. Daarbij twijfel ik over de baankansen in de marketing de komende jaren, waardoor werkervaring wellicht essentieel is. Ik heb een brede interesse en studeer graag, maar ik weet dus niet of ik wel de juiste weg ben ingeslagen. Ideeen hieromtrent zijn zeer welkom!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 9 februari 2012, 17:03
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard

Jan, dit is helemaal afhankelijk van degene die jouw cv leest. Je kunt tegen het vooroordeel aanlopen dat je zo gewend bent om eigen baas te zijn, dat je niet meer in een hierarchische structuur kunt werken. Mijn inschatting is dat je daar best vaak mee te maken zult krijgen. Maar het hoeft geen verkeerde weg te zijn. Zeker bij een vorige werkgever, gerund door mensen die ondernemerschap heel hoog in het vaandel hebben staan, zou ik je zeker hebben voorgesteld. Wanneer je in het gesprek dan mooie marketing-voorbeelden uit jouw praktijk kunt laten zien, dan zou het heel kansrijk kunnen zijn.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 9 februari 2012, 18:05
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

NIMA-papieren plus horeca ervaring zijn prima voor een carriere binnen de horeca. Begin alvast met het opbouwen van een netwerk binnen die sector. Je kunt dan denken aan banen als vertegenwoordiger of projectleider voor een bierbrouwerij of een feesten- en partijenlocatie, organisator van evenementen enzovoorts.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Verkeerde data op cv, morgen op gesprek crazykitten Sollicitatiegesprek 5 23 september 2011 10:53
Verkeerde opleiding afgerond, wat nu? meanrat Loopbaanvragen 3 7 september 2010 10:33
Totaal verkeerde keuze gemaakt! thor2002 Loopbaanvragen 6 5 december 2008 13:36


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:09.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon