Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 25 juli 2012, 21:24
AlexK AlexK is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 25 juli 2012
Berichten: 1
AlexK is on a distinguished road
Arrow Wat wil ik nou eigenlijk?

Hallo lezers,

Dit is mijn eerste post, op advies van mijn broer de site doorgelezen en het werd eens tijd om op het forum mijn hoofd te legen.

Mijn naam is Alexander, ben 22 jaar.

Op de middelbare school met vlag en wimpel mijn diploma gehaald voor een toen nét opgestarte opleiding ( SD&V = Sport - Dienstverlening & Veiligheid ), klinkt chique maar dat was het niet. 2 verspilde schooljaren als je het mij vraagt. Proefkonijn was ik, en een vervolgopleiding viel moeilijk te kiezen omdat je met alle 3 bovengenoemde niet echt bezig bent geweest.

Ah fijn, dat gedaan, gehaald, en "maar gaan werken".

Begon als bijrijder via een uitzendbureau bij een zorginstelling die hulpmiddelen bij mensen thuisbracht, denk aan ziekenhuisbedden / douchestoelen / loopkrukken etc.
Ik was toendertijd net 16 jaar, helemaal niet denkend over wat ik verder met mijn leven wou. Geld verdienen, dat klonk wel gaaf!
Het bedrijf moest krimpen, dus waren de kosten voor een jonge uitzendkracht ineens te hoog. Ik moet er wel bij zeggen dat ik dat toch 2 jaar on and off heb volgehouden, het uitzendbureau vond dat ik uitzendkracht nummer 1 was. Ik was degene voor die job en alleen ik werd er voor gebeld, tot het bedrijf begon te "krimpen".

Tussendoor ben ik via een vriend bij een kerstpakkettenbedrijf terecht gekomen. Dat heeft 3 maanden geduurd voor het me de neus uitkwam.

Toen ben ik weer heen en weer geslingerd van de 'bijrijderjob' en het uitzendbureau, heb ook meerdere periodes gewoon thuis gezeten, omdat er niks was.

En daar was opeens een advertentie in de krant; Chauffeur banden-transport gezocht! Ik heb gesolliciteerd en ben direct aangenomen ( had toen net 2 á 3 maanden mijn B rijbewijs ), daar heb ik 2,5 jaar vertoefd tot het allemaal in de stront begon te zakken.

De waarnemend directeur maakte er een potje van. 3 maanden contract laten tekenen en geen deel mee naar huis krijgen, na 3 maanden een 6 maanden contract voorgeschoteld krijgen die je moet tekenen en waarbij de vorige 3 maanden al inbegrepen zaten (?????) en nog meer van die hele rare onzin.

Ben een hele tijd bezig geweest met de grote bekende vakbond die uiteindelijk ook geen poot voor me uitstak, maar wel betalen voor lidmaatschap!

Afgelopen november ben ik met de zoon van de échte baas rond de tafel gaan zitten voor de zoveelste keer en tot het besluit gekomen dat het zo niet langer meer ging. Ik ben er geestelijk nog steeds van in de war, en lichamelijk kan ik niet eens beginnen uit te leggen hoe ik me sindsdien voel.
Per direct uit de boot gestapt en nog 1 maand zonder te hoeven werken betaald gekregen.

En nu ben ik wederom weer chauffeur voor 1 van onze grootste supermarktketen, en breng ik de boodschappen tot in de keuken ( hint hint ).

Heb het naar mijn zin, maar ik kom hier niet verder mee aangezien het nu na 5 maanden alweer als een sleur begint te voelen.

Mijn intresse liggen bij auto's en autorijden ( natuurlijk ), computers en gaming.

Ik ben nu op zo'n punt gekomen waarbij ik ontzettend spijt heb van mijn keuze op de middelbare school, aangezien ik helemaal geen kant meer op kan dan ongeschoold werk.

Ik wil mijn doel zien te vinden en ben benieuwd wat jullie voor tips voor mij hebben.

Alvast heel erg bedankt voor jullie tijd.
Mijn hoofd is nu even leeg.

Gegroet,
Alexander K
Met citaat reageren
  #2  
Oud 25 juli 2012, 23:22
Beppie
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Ga MTS autotechniek of HTS autotechniek doen. Succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 2 augustus 2012, 16:22
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Je bent nu 22 jaar en als ik het goed begrijp, heb je alleen je middelbare schooldiploma en een aantal jaren werkervaring in hands-on-functies. Met deze achtergrond wordt het heel lastig om uit het ongeschoolde werk te komen. Wil je er echt op vooruit gaan, dan raad ik je aan om alsnog een mbo-opleiding te volgen. Er zijn tegenwoordig aardig wat opleidingen die voor 18-plussers zijn. Het is voor jou nu zaak om helder te krijgen welke richting je aanspreekt. Vorig jaar heb ik een meisje begeleid dat op haar 25e alsnog aan een (versnelde) mbo-opleiding is begonnen. Door haar motivatie en levenservaring vliegt ze door de opleiding heen en haar stagebedrijf is zo enthousiast over haar dat ze al mogelijk een baan heeft na haar afstuderen.
Kortom, probeer in mogelijkheden en oplossingen te denken en niet in problemen. Waar een wil is, is echt een weg.

Succes!
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Werk is één, maar wat wil ik nou echt? mai Loopbaanvragen 9 4 september 2012 22:51
Help! Ik weet niet meer wat ik wil san2307 Loopbaanvragen 7 9 augustus 2010 17:46
Wat moet ik nou! Kaatje Alle andere carrièreonderwerpen 6 6 oktober 2008 00:19
Wat wil ik?!?! Faatje Loopbaanvragen 1 28 juni 2007 22:33


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon