Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 1 december 2010, 19:39
Marie193 Marie193 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 1 december 2010
Berichten: 5
Marie193 is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief & CV afstudeeropdracht internetmarketing - Graag commentaar

Beste mensen,

Ik zit in mijn laatste studiejaar en ben druk aan het zoeken naar een passende afstudeeropdracht.

Nu heb ik mijn CV weer een update gegeven en een sollicitatiebrief opgesteld. Graag wil ik naar jullie mening vragen over de opzet en inhoud van de brief en een laatste check op taalfoutjes.

Er was geen vacature aanwezig op de site van het bedrijf, wel gaven ze aan dat er mogelijkheden zijn om een afstudeeropdracht uit te voeren binnen hun bedrijf. Uit privacy overwegingen heb ik het een en ander weggelaten.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, alvast heel erg bedankt! Ik zie erg graag jullie reacties tegemoet.

Groetjes!
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc Curriculum_Vitae_carrieretijger.doc‎ (41,5 KB, 340x gelezen)
Bestandstype: doc Sollicitatiebrief_carrieretijger.doc‎ (37,0 KB, 697x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 1 december 2010, 23:09
xxx
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

-richtlijn voor cv is 2 a4, ik zou hem inkorten. Bekijk wat er specifiek voor je stagebedrijf interessant is om te weten. Tijdverdeling voor bijbanen zou ik niet noemen, cursussen kan ik niet goed beoordelen, hobby's kunnen op 1 regel en in je competenties kun je een keuze maken (of verwerk in ambitie/profiel of brief), als rijbewijs van belang is kun je dit bij personalia noemen. Mij werd een keer gezegd dat Officepakket zo logisch is dat je dat ook niet moet noemen.
(zelf heb ik nationaliteit, geboorteplaats, bsn, burgelijke staat niet erin)

- laatste alinea's van je brief zit overlap in. Voorlaatste alinea komt krachtiger/zekerder over. Zou de (mogelijke?) begindatum van je stage eerder noemen. Eerste alinea komt matig over: alsof afstudeerbegeleider je er met de haren bijsleepte (eerste zin), maar dat valt toch wel weer mee (tweede en derde zin).
Ik zou tweede en derde alinea omdraaien.
"vervolgens .... " vind ik iets teveel detailinfo voor in een brief, blijkens de site heeft het bedrijf al wel ervaring met afstudeerders toch? je studierichting is wel handig.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 2 december 2010, 12:25
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Perfectionistisch wordt doorgaans niet als goede eigenschap beschouwd by werkgevers, en al helemaal niet als competentie.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 2 december 2010, 19:39
Marie193 Marie193 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 1 december 2010
Berichten: 5
Marie193 is on a distinguished road
Standaard

Hartelijk dank voor jullie informatie, hier kan ik zeker wat mee! Ik loop een beetje vast hoe ik mijn brief zou beginnen..

Vinden jullie trouwens dat ik alle belangrijke punten wat een werkgever zou willen weten van mij heb verwerkt in deze brief? Of mis ik nog essentiële punten?

Perfectionistisch moet ik inderdaad uit mijn CV weglaten, je hebt gelijk.

Dankjewel voor jullie snelle en goede hulp!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief stageplek kinderopvang, graag commentaar senita Sollicitatiebrief en cv 8 18 maart 2012 15:41
sollicitatiebrief verkoopmedewerker Graag commentaar Cindyy Sollicitatiebrief en cv 7 15 augustus 2009 12:38
Sollicitatiebrief stage bedrijfseconomie; zeer graag commentaar (incl CV) maymay0206 Sollicitatiebrief en cv 2 24 april 2007 15:19
sollicitatie afstudeeropdracht: graag commentaar sunshine14 Sollicitatiebrief en cv 0 22 februari 2007 11:23
Sollicitatiebrief en cv vertaler. Graag commentaar :-) hatsanat Sollicitatiebrief en cv 4 3 maart 2006 17:53


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:39.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon