Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 22 juli 2012, 17:11
Web Web is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 juli 2012
Berichten: 7
Web is on a distinguished road
Standaard Werk vinden: Hoe kom ik in de marketing terecht?

Dag allemaal,

Ik wil graag een marketingfunctie achterna streven. Mag een simpele functie zijn, zodat ik later altijd nog kan doorgroeien.

Probleem is echter: ik ben inmiddels in de 20 en mijn opleidingen: een serieus probleem! Niks afgerond. Dat is ook echt het grote probleem op mijn CV.

Ben inmiddels freelancer sinds 2011 en wil uiteindelijk daarnaast part-time in loondienst in de marketing-branche werken. Ik wil graag iets met marketing; dat is mijn toekomst.

Nu, wat kan ik doen om alvast een start te maken zonder gelijk een opleiding te hoeven volgen? Ik weet hoe belangrijk dat is, maar op dit moment is dit nog geen optie voor me.

- Kan ik mezelf op de een of andere manier opleiden?
- Kan ik me het vak zelf aanleren? Zo ja, hoe? Waar te beginnen? Zelfstudie?
- Kan ik mijn eigen werk creëren als zelfstandig ondernemer, zodat ik dit na een aantal jaar op mijn CV kan zetten en zodoende alsnog in de marketingwereld terecht kan komen?

Het huidige vak wat ik als freelancer uitvoer, heb ik mezelf ook helemaal aangeleerd. Geen echte cursus o.i.d., maar gewoon oefenen, belachelijk veel lezen, jezelf er in verdiepen, echt overal informatie verzamelen en ermee aan de slag gaan. En ik heb nu voldoende kennis en succesvolle projecten.

Dus kan dat ook met marketing? Welke kansen heb ik eigenlijk: hoe kan ik werk vinden in de marketing branche?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 23 juli 2012, 19:15
ajhoff ajhoff is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 451
ajhoff is on a distinguished road
Standaard

Paar vragen:
  • Als je jezelf kunt opleiden, waarom dan niet een formele opleiding volgen in de marketing? Qua inspanning is dat hetzelfde.
  • Waarom niet als zelfstandige richting marketing gaan? Dat is makkelijker dan een baan vinden in de marketing zonder ervaring en opleiding.
  • Wat doe je nu als zelfstandige en waarom heeft dat niets met marketing van doen? (kan ik me namelijk niet voorstellen).
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
marketing, werk

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe kom ik verder? What Should I Do? Loopbaanvragen 5 6 juni 2012 21:25
Hoe kom ik uit de hulpverlening? Milo Loopbaanvragen 1 7 oktober 2011 00:48
Ik werk, maar wil een opleiding in deeltijd gaan volgen. Hoe pak ik dat aan? Tamtam Opleiding kiezen en volgen 7 25 februari 2011 21:42
Hoe kom ik er nu achter wat ik leuk vind? Mufana Loopbaanvragen 30 17 juli 2010 22:12
Hoe kom ik uit het cirkeltje waar ik nu in zit? totziens Loopbaanvragen 2 7 juni 2007 10:14


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon