Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 17 juli 2011, 23:33
pinkribbon
Gast
 
Berichten: n/a
Unhappy Ik weet niet welke opleiding ik moet doen. Help!

Beste mensen,
Ik heb de opleiding zorg en welzijn gevolgd op MBO niveau 2, daarna heb ik de opleiding managementassistent MBO niveau 4 afgerond! Zoals jullie al zien heb ik twee hele andere richtingen gevolgd. En vind de beide opleidingen echt niet leuk! Ik wil nu HBO volgen en moet echt tot augustus een keuze maken.....

Ik wil kort over mezelf vertellen zodat jullie mij beter kunnen helpen..
Ik ben erg sociaal en hou er erg van om met mensen te praten en advies te geven. Ik wil van mijn werk het beste uithalen en bijvoorbeeld niet een werkstuk samen met 4 personen maken. Ik wil alleen of met een vriend(in) maken waarvan ik weet dat we het echt goed ons best gaan doen. Ik hou niet van onverantwoordelijke mensen.. Waar ik ook werk, weet ik dat ik echt goed kan werken!

Alleen waar? dat weet ik echt niet... ik heb geen droombaan... geen dromen over de toekomst.. enige wat ik wil is gewoon goed verdienen en afwisselde werk doen dus niet elke dag hetzelfde!

Alvast bedaankt iedereen!
  #2  
Oud 18 juli 2011, 09:08
wieteke's schermafbeelding
wieteke wieteke is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 februari 2008
Berichten: 220
wieteke is on a distinguished road
Standaard

Ik raad je aan om eerst een jaar te gaan werken zodat je rustig de tijd hebt om na te denken wat je wilt. Overhaaste beslissingen zijn meestal niet de beste.
In het komende jaar kun je dan verschillende open dagen bezoeken en met mensen gaan praten die het werk doen dat jou aanspreekt. Daarna kun je een goed onderbouwde keuze maken waarmee je vele jaren met plezier kunt werken.
Als je niet in groepjes wilt studeren kun je een opleiding via afstandsonderwijs overwegen bijv bij LOI of NTI. Dat zijn prima opleidingen die je in je eigen tempo en in je eigen tijd kunt doen. Je hoeft dan ook niet tot sept 2012 te wachten voor je kan starten, bij hen kan dat elke dag.

Veel succes
__________________
Wieteke van Heun - de Roos
www.wietekederoos.nl
Ik help zorgorganisaties met het ontwikkelen, organiseren en coördineren van leerinterventies zodat de medewerkers een leven lang kunnen leren en hun deskundigheid blijvend kunnen vergroten.
  #3  
Oud 18 juli 2011, 13:32
pinkribbon
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Dankjewel wieteke, ja je kan wel gelijk hebben maar ik moet echt dit jaar beginnen als ik werk weet ik van mezelf dat het mij niet meer lukt om over een jaartje weer met school te beginnen .. En eerlijk gezegd wil ik gewoon doorstuderen zonder te werken pas nadat ik klaar ben met hbo wil ik echt beginnen met werken. Maar met mensen praten die dat werk doen, is echt een goed ideee!

Bedankt voor je tips!
  #4  
Oud 18 juli 2011, 15:24
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard

Wat dacht je van facilitair (soft services zoals cateirng, schoonmaak en beveliging) Of de Horeca.

Met jouw korte introductie, kwam dit meteen in me op.


Succes met je keuze!!
Rens
__________________
Rens
  #5  
Oud 18 juli 2011, 18:53
ajhoff ajhoff is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 451
ajhoff is on a distinguished road
Standaard

[reageert op verwijderd deel van de discussie; forumbeheerder] Op MBO 4 niveau leer je niet schoonmaken maar als facilitair manager fungeren en dus leiding geven aan werkzaamheden als onder andere schoonmaken en beveiliging.

Hoe je het ook wendt of keert, met MBO 2 als voorbereiding ga je HBO niet halen (zelfs als je wordt toegelaten, wat niet erg waarschijnlijk is, zelfs niet met een 21+ toets). Zorg dus dat je een voldoende vooropleiding hebt voordat je die stap maakt. Het is al moeilijk genoeg voor MBO 4/HAVO klanten om hun HBO in een redelijke tijd af te ronden.

Veel succes.

Laatst gewijzigd door forumbeheerder; 18 juli 2011 om 20:13
  #6  
Oud 18 juli 2011, 20:13
forumbeheerder forumbeheerder is offline
Administrator
 
Geregistreerd: 8 augustus 2005
Berichten: 74
forumbeheerder heeft vermelding van reputatie uitgeschakeld
Standaard

Ik heb een deel van de discussie verwijderd met smalende opmerkingen van pinkribbon naar aanleiding van een inhoudelijk misverstand over het advies van Rens, en reacties daarop. Houd het netjes en beleefd ajb. Zelfs als zo'n advies niet is waar je op hoopte, kun je dat ook vriendelijk en inhoudelijk duidelijk maken, in plaats van iemand persoonlijke verwijten te maken.

Update: account 'pinkribbon' op verzoek verwijderd, discussie gesloten.
Discussie gesloten

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ten einde raad: weet niet welke opleiding ik moet volgen w0ut3r Opleiding kiezen en volgen 11 22 april 2011 22:34
Ik weet niet precies welke studie ik moet kiezen bloemmetje Opleiding kiezen en volgen 1 22 juni 2010 12:18
Help, ik weet niet wat ik moet doen Kimberly Loopbaanvragen 3 17 februari 2010 15:05
Help welke opleiding moet ik gaan volgen? Theresa Opleiding kiezen en volgen 1 21 januari 2010 22:00
Ik weet niet wat ik moet doen! Diary Opleiding kiezen en volgen 2 22 december 2009 10:56


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:45.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon