Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 26 november 2007, 13:03
kiereweed kiereweed is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 26 november 2007
Berichten: 2
kiereweed is on a distinguished road
Standaard Bellen nav vacature

Goedendag,
Kan iemand mij helepen met het onderstaande?

Ik weet dat het altijd verstandig is om te bellen voordat je reageert op een vacature, maar wat moet je precies doen als je de persoon via email MOET benaderen?

En als je toch een telefoonnummer via je netwerk heb weten te bemachtigen is het dan toch verstandig om te bellen?

Ik hoor het graag

Alvast bedankt
Winot
Met citaat reageren
  #2  
Oud 26 november 2007, 14:44
annmighty annmighty is offline
Lid
 
Geregistreerd: 26 november 2007
Berichten: 6
annmighty is on a distinguished road
Standaard Re: Bellen nav vacature

Ik denk dat je best kunt bellen, als je dan wel aan die persoon laat weten hoe je aan zijn/haar nummer bent gekomen. E-mailen met je vragen kan ook, maar bellen heeft als voordeel dat ze je beter onthouden. Succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 26 november 2007, 15:19
kiereweed kiereweed is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 26 november 2007
Berichten: 2
kiereweed is on a distinguished road
Standaard Re: Bellen nav vacature

Ik zit daardoor enorm in dubio.
Is het verstandig om te bellen omdat er juist bij staat dat t contact via de mail gaat, maar hoe zou ik de mail dan moeten opbouwen?

Maar als ik wel bel, dan kan dat ook betekenen dat ik zeker interesse heb.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 26 november 2007, 20:33
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: Bellen nav vacature

Hoi Kiereweed,

Wanneer er expliciet bij staat dat er enkel schriftelijk via de mail gereageerd kan/mag worden, dan zou ik er nog eens over nadenken om te bellen.

Wanneer er staat dat ze de sollicitatie graag per email ontvangen dan zou ik zeker bellen. Natuurlijk laat je de naam van de bekende uit wederzijds netwerk vallen want dan heb je al een dikke streep voor.

Kun je er iets mee?

Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #5  
Oud 27 november 2007, 14:19
jose1985 jose1985 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 27 februari 2007
Berichten: 13
jose1985 is on a distinguished road
Standaard Re: Bellen nav vacature

Als je al door de telefoniste door wordt gelaten..

Ik werkte als telefoniste bij een bedrijf en hoe vaak ik sollicitanten (voornamelijk nabellers) heb moeten afschepen..

Mensen die echt vragen hadden over de functie werdt nog wel eens aangenomen, maar zeker bij het nabellen (of de brief goed was aangekomen, of waarom er niet voor hem/haar was gekomen) scheepte ik iedereen af...
Soms kreeg ik op een dag wel 20 telefoontjes van sollicitanten...
En maar zeggen dat zij schriftelijk z.s.m bericht kregen...
Met citaat reageren
  #6  
Oud 27 november 2007, 18:35
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: Bellen nav vacature

Hoi Jose,

ik ga nu een beetje van het onderwerp af maar het volgende:

Wanneer je belt naar een contactpersoon moet je natuurlijk die persoon aan de lijn krijgen. handig is bij de receptionist(e) te zeggen dat je de zaak persoonlijk met de contactpersoon wilt bespreken. (hier wimpel je als kandidaat de receptionist(e) af. De enige vraag die dan nog kan komen is of er een terugbelnotitie gemaakt kan worden. Ook hier komt weer de vraag waar het over gaat. Wederom zeg je dat het liever persoonlijk besproken wordt.

Op deze manier ben ik altijd bij de contactpersoon terecht gekomen.

bereidt jezelf dus voor op dit soort vragen zodat je erg overtuigt overkomt.

Ik snap dat jij dit als receptionist niet zo leuk vindt, maar een sollicitant heeft er belang bij om d contact[persoon te spreken. En 20 telefootjes is volgens mij erg veel voor 1 vacature. 97% van de kandidaten belt niet

Misschien komt het nu een beetje cru over, toch is dit niet de bedoeling. Ik wil enkel degene die wel de moeite nemen om te gaan bellen een methode meegeven om wel door te komen.

Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #7  
Oud 27 november 2007, 22:44
Neerlandica_to_be's schermafbeelding
Neerlandica_to_be Neerlandica_to_be is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 305
Neerlandica_to_be is on a distinguished road
Standaard Re: Bellen nav vacature

Het lijkt wel of het tegenwoordig 'in' is om te bellen n.a.v. een vacature, met het idee dat ze je naam dan alvast gehoord hebben. Ook als mensen eigenlijk niks te vragen hebben, bellen ze toch maar. Ik kan me wel voorstellen dat de telefoniste of de contactpersoon daar een beetje kriegel van wordt...

Winot, als je een direct nummer hebt gekregen via je netwerk zou ik wel bellen. Je belt dan immers niet n.a.v. de advertentie, maar n.a.v. een tip uit je netwerk, toch
Met citaat reageren
  #8  
Oud 28 november 2007, 09:47
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard Re: Bellen nav vacature

Eens met Neerlandica_to_be. Het lijkt inderdaad een trent te zijn. Ik weet niet of het altijd goed is om te bellen.

Wanneer je eigenlijk niets te zeggen hebt, maar alleen wilt willen omdat dat beter zou zijn, dan zou ik het laten. Om al die loze gesprekjes te vermijden heeft jouw contactpersoon ingesteld dat hij alleen per mail benaderd wil worden. Als je toch belt roep je alleen maar ergernis op.

Wanneer je oprecht een aantal vragen hebt, dan zou ik van dat telefoonnummer gebruik maken. Inderdaad even vertellen hoe je aan zijn nummer gekomen bent.

Succes!
Met citaat reageren
  #9  
Oud 28 november 2007, 12:22
Laura83 Laura83 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 november 2006
Berichten: 12
Laura83 is on a distinguished road
Standaard Re: Bellen nav vacature

NIET BELLEN ALS HET ER ZO EXPLICIET BIJ VELMELD IS!

Ik hoorde een keer via via van een vacature (zou intern zijn). Wat ik niet wist, was dat die vacature wel degelijk in de krant stond, met de uitstrukkelijke vermelding dat er alleen via mail contact mogelijk was. Onwetend als ik was, belde ik met wat vragen. Ik werd afgewezen omdat ze me opdringerig vonden... En dat terwijl ik hooguit 30 seconden aan de telefoon heb gehangen, want toen begreep ik al dat de aanvullende info die ik zocht, te vinden was in de advertentie in de krant.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 28 november 2007, 12:28
jose1985 jose1985 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 27 februari 2007
Berichten: 13
jose1985 is on a distinguished road
Standaard Re: Bellen nav vacature

Citaat:
handig is bij de receptionist(e) te zeggen dat je de zaak persoonlijk met de contactpersoon wilt bespreken. (hier wimpel je als kandidaat de receptionist(e) af.
Hier wimpel je een doorgwinterde telefoniste niet mee af hoor!
Zeker niet eentje die door manager P&O is verteld dat hij absoluut geen telefoontjes n.a.v. die en die vacature wil hebben...

Ik snap dat het voor de sollicitant niet leuk is, maar als er mij uitdrukkelijk gevraagd wordt niemand door te laten, dan komt niemand er door!

Enne... 20 is echt geen uitzondering hoor.. Maar dat is dan meer over of de brief is aangekomen of hoe het met de procedure staat...
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wat kan ik telefonisch vragen naar aanleiding van deze vacature? lala Sollicitatiebrief en cv 25 16 juli 2007 15:37
Sollicitatiebrief interne vacature Processing Engineer Tjalling Sollicitatiebrief en cv 2 22 mei 2007 18:41
Niet gesolliciteerd; vacature vergeven; alsnog open sollicitatie? Frankie Sollicitatiebrief en cv 1 19 september 2006 16:23
hoe reageer je op een verlopen vacature nicky1983 Sollicitatiebrief en cv 4 1 mei 2006 16:12


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon