Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiegesprek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 17 oktober 2010, 21:43
dorine dorine is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 28 april 2010
Berichten: 63
dorine is on a distinguished road
Standaard Feedback op mijn elevator pitch?

Pas geleden heb ik bij het UWV een workshop "Elevator Pitch" gevolgd. Dit betekent dat je jezelf kort en krachtig beschrijft. Dat is nuttig als je plotseling tegenover iemand staat die jou misschien een baan kan bezorgen, maar ook bv als tijdens een sollicitatiegesprek wordt gevraagd: "Vertel eens iets over jezelf." Ook op deze carrieretijgersite staat er het een en ander over de elevator pitch.

Ik heb een elevator pitch gemaakt en ik wil graag feedback. Wat kan/moet anders, erbij of eraf? Alvast bedankt voor het commentaar.


Goeie dag,
Ik ben ... en ik ben een onderwijskundige met onderwijservaring. Ik heb gewerkt in het basisonderwijs, vooral als vakleerkracht muziek. Ik heb daardoor veel didactische ervaring en praktische kennis met het maken van lesmateriaal.
Daarna ben ik Onderwijskunde gaan studeren. Ik ben daar belangstelling gekregen voor toetsen en beoordelen. Goede toetsen zijn zó belangrijk voor de motivatie van de leerlingen/studenten en voor de kwaliteit van het onderwijs.
Voor mijn stage heb ik daarom bij een hbo-opleiding het toetsprogramma beoordeeld. Het meest trots ben ik op mijn zelfstandig onderzoek naar reflectie. Ik kreeg prima beoordelingen voor mijn aanpak, de vormgeving en de inhoud.
Ik ben door mijn studie echt gegroeid als mens en ik vind het belangrijk dat iedereen blijft leren en zichzelf ontwikkelen: dat is belangrijk voor je werk en jezelf als persoon.
Ik heb veel inzet en doorzettingsvermogen; dat moet wel als je als moeder gaat studeren. Ik ben ook perfectionistisch; ik ben cum laude geslaagd want wát ik doe, dat doe ik ook goed.
Als u belangstelling heeft kunt u mij op mijn Linkedinpagina bezoeken.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 oktober 2010, 23:25
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard

Beste Dorine,

Stel je voor dat je met iemand in de lift staat en je heb maar een paar tellen de tijd, om iets over jezelf te vertellen.

Wat is dan het belangrijkste wat je vertelt?

Probeer dat eens in maximaal drie korte zinnen hieronder neer te zetten.

Succes.

Groeten van Hetty

P.S. Het verhaal wat je hierboven neergeschreven hebt, is geen elevator pitch.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 18 oktober 2010, 10:39
dorine dorine is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 28 april 2010
Berichten: 63
dorine is on a distinguished road
Standaard

Ik heb gelezen dat een elevator pitch 40-60 seconden mag duren. Die van mij duurt 1 minuut.
Maar ik zal het in 4 zinnen proberen.

Ik ben ... en ik zoek werk als onderwijskundige. Vooral toetsen en beoordelen vind ik belangrijk voor de kwaliteit van het onderwijs en de motivatie van de studenten/leerlingen. Ik heb stage-ervaring in het beoordelen van een toetsprogramma en het zelfstandig opzetten van onderzoek.
Ik ben perfectionistisch en ik heb veel inzet en doorzettingsvermogen.

Dit is korter; maar zegt het genoeg over mezelf om een ander te overtuigen?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 18 oktober 2010, 10:46
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorine Bekijk bericht
Ik heb gelezen dat een elevator pitch 40-60 seconden mag duren. Die van mij duurt 1 minuut.
Maar ik zal het in 4 zinnen proberen.

Ik ben ... en ik zoek werk als onderwijskundige. Vooral toetsen en beoordelen vind ik belangrijk voor de kwaliteit van het onderwijs en de motivatie van de studenten/leerlingen. Ik heb stage-ervaring in het beoordelen van een toetsprogramma en het zelfstandig opzetten van onderzoek.
Ik ben perfectionistisch en ik heb veel inzet en doorzettingsvermogen.

Dit is korter; maar zegt het genoeg over mezelf om een ander te overtuigen?
Het is mij nog niet duidelijk wat je zoekt.

Bedoel je dit:

Ik wil toetsen ontwikkelen en beoordelen. Met deze werkzaamheden heb ik ervaring en hier wil ik mijn werk van maken.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #5  
Oud 18 oktober 2010, 11:02
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard

Bij wat voor organisatie wil je werken?
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #6  
Oud 18 oktober 2010, 12:45
dorine dorine is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 28 april 2010
Berichten: 63
dorine is on a distinguished road
Standaard

Het punt is juist dat ik er geen ervaring in heb, alleen studie-ervaring, maar dat vinden werkgevers geen echte ervaring.

Ik ben niet kieskeurig, dus ik wil ook best ander werk doen als onderwijskundige, maar bij beoordelen en toetsen ligt toch wel mijn hart.

Ik kan bij veel organisaties gaan werken. Bij Cito heb ik al een paar keer gesolliciteerd, maar helaas... Maar ieder opleidingsinstituut dat toetsen maakt komt in aanmerking. Ik ben geen inhoudsdeskundige, maar ik weet wel hoe een toets(programma) in elkaar moet zitten.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 18 oktober 2010, 13:06
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard

Meestal is het zo, dat je examens mag ontwikkelen als je een docentenbevoegdheid hebt in een bepaald vakgebied.

Als je op een school werkt, dan mag je soms zelf de examens ontwikkelen en nakijken.

Voor wat voor opleiding zou je toetsen willen maken?
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #8  
Oud 18 oktober 2010, 14:10
dorine dorine is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 28 april 2010
Berichten: 63
dorine is on a distinguished road
Standaard

Het gaat niet om het maken van een aardrijkskunde proefwerk.
Pas stond een artikel in de krant dat mbo diploma's niet voldoende kwaliteit hebben, of dat bij de opleiding voor politieman/vrouw sommige onderdelen helemaal niet getoetst worden. Zulke beoordelingen van een toetsprogramma gaat het over. Waar dat is maakt niet uit, zoals ik al zei, bv Cito.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 18 oktober 2010, 16:48
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorine Bekijk bericht
Het gaat niet om het maken van een aardrijkskunde proefwerk.
Pas stond een artikel in de krant dat mbo diploma's niet voldoende kwaliteit hebben, of dat bij de opleiding voor politieman/vrouw sommige onderdelen helemaal niet getoetst worden. Zulke beoordelingen van een toetsprogramma gaat het over. Waar dat is maakt niet uit, zoals ik al zei, bv Cito.
Wil je examens kunnen maken voor het mbo, dan is het handig dat je in de praktijk gewerkt hebt. Bijvoorbeeld in de zorg. Dan kun je vragen maken, die met de praktijk/de zorg te maken hebben. Deze vragen kunnen leerlingen dan beantwoorden, met de theorie die ze geleerd hebben.

En wil je examens kunnen beoordelen van bijvoorbeeld de politie, dan is het handig dat je als politieagent hebt gewerkt of werkt. Dan weet je wat er ontbreekt en wat nog aangevuld moet worden.

Je hebt gewerkt in het basisonderwijs, als vakleerkracht muziek. Dan zit ik meer te denken aan examens ontwikkelen/beoordelen voor leerlingen die de PABO doen. Een idee zou zijn: contact opnemen met HBO-scholen die lesgeven aan leerlingen, die de PABO doen.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #10  
Oud 18 oktober 2010, 17:00
dorine dorine is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 28 april 2010
Berichten: 63
dorine is on a distinguished road
Standaard

ja, dat klopt, daar heb ik inderdaad al open sollicitaties naar gestuurd, maar helaas....

Kom ik toch terug op mijn oorspronkelijke vraag:
Heb ik een goede elevator pitch gemaakt?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief sociaal-wetenschappelijk onderzoeker, graag feedback dorine Sollicitatiebrief en cv 2 9 september 2010 11:52
Graag feedback op mijn sollicitatiebrief martina Sollicitatiebrief en cv 1 24 augustus 2010 16:26
Graag feedback op mijn sollicitatiebrief yvonnejoziasse Sollicitatiebrief en cv 3 16 juni 2010 15:45
Graag ontvang ik feedback over mijn sollicitatiebrief Tiramisu Sollicitatiebrief en cv 2 20 april 2010 16:23
Graag feedback op mijn open sollicitatie Toet Sollicitatiebrief en cv 3 4 augustus 2009 11:30


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:45.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon