Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #21  
Oud 12 juli 2010, 16:37
Blanchimont Blanchimont is offline
Lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2009
Berichten: 22
Blanchimont is on a distinguished road
Standaard Re: Mijn carrière is voorbij nog voordat hij begonnen is

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rosina Bekijk bericht
Hallo Blanchimont,

Je bericht klinkt positiever dan een paar dagen geleden. Je stemming is wat beter en weer bezig alles op de rit te krijgen.

Goed van je!!

Succes!
Hoi Rosina,

Dank je . Ik ga natuurlijk niet bij de pakken neerzitten en ik ben voornemens om het advies van de loopbaanadviseur op te volgen. Ik dacht dat zo'n hulptraject lange tijd zou duren, maar uit de informatie die ik heb achterhaald blijkt dat het juist om een erg kort traject gaat dat zich direct richt op het probleem.

Dat het in deze tijd moeilijk is om in mijn sector een baan te vinden, dat vind ik niet raar. De tijden worden op een gegeven moment beter en dan zullen er ook weer voldoende vacatures zijn. En die mogen best commercieel zijn. Waar ik in de openingspost op doelde waren de functie waarbij het vooral verkoop betreft. Dat ambieer ik niet en gelukkig biedt mijn diploma me meer dan dat. Ik ambieer een adviesfunctie, zoals ik die had in mijn laatste baan. Daar zat ik, weliswaar als junior, met collega's en ontwikkelaars aan een vergadertafel met enkele van de grootste projectontwikkelaars te discussieren over de te realiseren nieuwbouwprojecten.

Dat is wat ik leuk vind en in een soortgelijke functie voel ik me dan ook als een vis in het water. Wat ik op dit moment mis, is ervaring en vakkennis. Mijn oude werkgever wist dat, maar wilde mij de tijd geven deze ervaring en kennis op te doen. Helaas kwam door bedrijfseconomische omstandigheden een eind aan.

Waar ik me nu zorgen over maak is dat mijn leeftijd en mijn beperkte ervaring mij parten gaan spelen bij sollicitaties. Ik heb me vanaf VSO MAVO opgewerkt naar HBO, dat ik prima heb doorlopen. Helaas heb ik er door diverse omstandigheden wel een jaar langer over gedaan dan nodig. Dus het lange studietraject kan ik wel onderbouwen en ik weet dat ik met een minder salaris genoegen zal moeten nemen, maar daar heb ik vrede mee. Waar ik bang voor ben is dat ik inmiddels te oud ben geworden om nog aan een mooie carriere te beginnen.
Met citaat reageren
  #22  
Oud 12 juli 2010, 17:49
putdus putdus is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 13 december 2009
Berichten: 33
putdus is on a distinguished road
Standaard Re: Mijn carrière is voorbij nog voordat hij begonnen is

Ik ben nu bijna 23 en wil momenteel HBO deeltijd MER vastgoed makelaardij gaan doen, maar dit verhaal schrikt me wel af.
Met citaat reageren
  #23  
Oud 12 juli 2010, 18:16
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Mijn carrière is voorbij nog voordat hij begonnen is

Doem denken, levert niets op. Positief denken wel.

Als je van het negatieve uitgaat, dan zal het ook negatief zijn. Denk je in kansen, dan zul je die ook krijgen.

Een loopbaantraject hoeft niet lang te duren. Het hangt af van je eigen inzet. Als je hard wilt werken en van alles wil en durft te proberen, dan heb je snel resultaat.

Het is belangrijk om zelfvertrouwen te krijgen en je kwaliteiten te ontdekken. Als je zelfvertrouwen hebt en je kent je kwaliteiten, dan kun je jezelf ook goed presenteren.

Ook ik heb mij opgewerkt. Daar ben ik trots op en zie het als een voordeel. Hierdoor kan ik mij in alle lagen verplaatsen en snap waar mensen het over hebben

Dus wat staat je te doen? Actie ondernemen. Een manier vinden om je goed te gaan voelen en sterker te worden!!!!

Groeten van Hetty
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #24  
Oud 2 augustus 2010, 14:32
m1mi.dan0s m1mi.dan0s is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 juli 2010
Berichten: 4
m1mi.dan0s is on a distinguished road
Cool Re: Mijn carrière is voorbij nog voordat hij begonnen is

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Primago advies Bekijk bericht
Doem denken, levert niets op. Positief denken wel.

Als je van het negatieve uitgaat, dan zal het ook negatief zijn. Denk je in kansen, dan zul je die ook krijgen.
Daar ben ik het zeker mee eens.

Ik heb jarenlang ook gedacht dat ik de competenties niet had om manager te zijn. Toch heb ik gister 'om ff te proberen' gereageerd op vacatures als filiaalmanager en werd vandaag al teruggebeld.

Met een beetje lef tonen kom je dus ook een heel eind. Heb woensdag een gesprek!
Met citaat reageren
  #25  
Oud 2 augustus 2010, 14:51
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Mijn carrière is voorbij nog voordat hij begonnen is

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door m1mi.dan0s Bekijk bericht
Daar ben ik het zeker mee eens.

Ik heb jarenlang ook gedacht dat ik de competenties niet had om manager te zijn. Toch heb ik gister 'om ff te proberen' gereageerd op vacatures als filiaalmanager en werd vandaag al teruggebeld.

Met een beetje lef tonen kom je dus ook een heel eind. Heb woensdag een gesprek!
Wat een mooi bericht!

Heel veel succes woensdag en heb vertrouwen. Laat je me weten hoe het is gegaan?

Hartelijke groet van Hetty
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #26  
Oud 3 augustus 2010, 14:08
m1mi.dan0s m1mi.dan0s is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 juli 2010
Berichten: 4
m1mi.dan0s is on a distinguished road
Talking Re: Mijn carrière is voorbij nog voordat hij begonnen is

Vlugge update:

Werd vandaag gebeld of het gesprek vandaag plaats kon vinden. En ik heb goed nieuws en slecht nieuws!

Ze waren erg enthousiast over mij en wilde mij graag de functie geven! Helaas was de functie beschikbaar in een filiaal wat een kleine 100 km bij mijn woonplaats vandaan is. Ik heb het aanbod dus af moeten slaan.

Ondanks dat, heb ik een goed gevoel aan het gesprek over gehouden!

Ik heb een HAVO diploma, met 2 jaar assistent shopmanager ervaring. En had dus bijna een shopmanager functie in de wachtgesleept. Helaas was de reistijd te lang voor mij. Hoe dan ook blijkt dat met een beetje lef en zelfvertrouwen tonen je ook een heel eind kan komen. Zo is je HAVO diploma een stuk meer waard
Met citaat reageren
  #27  
Oud 3 augustus 2010, 14:28
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Mijn carrière is voorbij nog voordat hij begonnen is

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door m1mi.dan0s Bekijk bericht
Vlugge update:

Werd vandaag gebeld of het gesprek vandaag plaats kon vinden. En ik heb goed nieuws en slecht nieuws!

Ze waren erg enthousiast over mij en wilde mij graag de functie geven! Helaas was de functie beschikbaar in een filiaal wat een kleine 100 km bij mijn woonplaats vandaan is. Ik heb het aanbod dus af moeten slaan.

Ondanks dat, heb ik een goed gevoel aan het gesprek over gehouden!

Ik heb een HAVO diploma, met 2 jaar assistent shopmanager ervaring. En had dus bijna een shopmanager functie in de wachtgesleept. Helaas was de reistijd te lang voor mij. Hoe dan ook blijkt dat met een beetje lef en zelfvertrouwen tonen je ook een heel eind kan komen. Zo is je HAVO diploma een stuk meer waard
Toch een prachtig resultaat

Nu open sollicitatiebrieven sturen naar bedrijven, jezelf aanbieden en je zelfvertrouwen nog meer laten groeien.

Als ik je nog ergens bij kan helpen, laat het dan weten.

Groeten van Hetty
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #28  
Oud 16 september 2010, 17:02
Blanchimont Blanchimont is offline
Lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2009
Berichten: 22
Blanchimont is on a distinguished road
Standaard

Even een kleine update:

Kort nadat ik dit topic opende, heb ik dezelfde vraag voorgelegd aan een loopbaanadviseur. In de reactie die daarop volgde stelde ze voor om een mijn probleem met mijn huisarts te bespreken die mij eventueel kon doorverwijzen naar een psycholoog.

Ik heb even aan het idee moeten wennen, maar heb vervolgens de stap naar de huisart gemaakt. Een week later heb ik een intakegesprek gehad bij het GGZ. Daar hebben zij me weer doorverwezen naar een eerste lijnpsycholoog, omdat mijn problemen niet zwaar zouden zijn. Dat is nu bijna twee weken geleden en wacht op uitnodiging.

Ik ben tot de conclusie gekomen dat mijn problemen zich vooral uiten door een gebrek aan zelfvertrouwen en een te negatief zelfbeeld. Dat wist ik eigenlijk al langer, maar ik heb nooit de juiste stappen gezet om dat te kunnen veranderen. Nu dus wel en het voelt eigenlijk als een opluchting. Maar goed, ik heb nog een lange weg te gaan.

Ook ben ik begonnen om mijn sollicitatiestrategie te wijzigen, voor zover ik daarvan kon spreken. De laatste maanden heb ik me alleen geconcentreerd op banen bij gemeentes en woningcorporaties. Heel dom, want ik heb met mijn faalangst, doemdenken en beperkte blik op de arbeidsmarkt veel tijd weggegooid. Maar goed, gedane zaken nemen geen keer.
Met citaat reageren
  #29  
Oud 24 september 2010, 16:00
putdus putdus is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 13 december 2009
Berichten: 33
putdus is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Ondertussen voel ik me ongewenst, huilerig en lichtelijk depressief. Ik had me mijn loopbaan anders voorgesteld alsook mijn priveleven. Na 30 jaar heb ik nog steeds niet de stappen in het leven kunnen maken die ik dolgraag wil maken. Simpelweg omdat ik dat financieel niet op kan brengen. Voor mijn gevoel sta ik met mijn rug tegen de muur, zonder enige kans op een escape. Dit en andere zaken hebben er toe geleid dat ik mijn toekomst op dit moment erg somber in zie en de gedachte dat ik de rest van mijn leven een baan onder mijn niveau zal moeten accepteren maakt het er niet beter op.
ik heb dit precies hetzelfde alleen ben 7 jaar jonger.
Met citaat reageren
  #30  
Oud 7 augustus 2011, 17:57
urnfiller urnfiller is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 5 mei 2007
Berichten: 35
urnfiller is on a distinguished road
Standaard

Hoe gaat het inmiddels? Ben wel benieuwd naar een update? Heb je al een baan gevonden?
__________________
Sue me.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe krijg ik mijn studiegedrag weer op de rails? ihbaars Loopbaanvragen 10 20 mei 2011 19:29
Na full-time werken weer full-time studeren? Faithy Opleiding kiezen en volgen 26 5 mei 2009 22:17
Wat moet ik nou! Kaatje Alle andere carrièreonderwerpen 6 6 oktober 2008 00:19
Ik ben mijn baan echt spuugzat Chanthal Loopbaanvragen 5 9 augustus 2008 12:09
nog wat vragen over mijn CV Lones Sollicitatiebrief en cv 2 17 mei 2007 05:34


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon