Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 30 oktober 2013, 02:52
sannehamstra sannehamstra is offline
Lid
 
Geregistreerd: 30 oktober 2013
Berichten: 18
sannehamstra is on a distinguished road
Post Sollicitatiebrief verslavingszorg, verzoek op feedback

Beste lezers,

ik ben op zoek naar een bijbaantje of slechts werkervaring in de verslavingszorg.

Vinden jullie alle informatie relevant?
in mijn CV staat slechts het bedrijf, tijd, en functie beschreven. geen bevindingen, vandaar staan ze in de brief.

Is de brief ook te lang? times new roman, 12, net 1 pagina.

groetjes,
Sanne Hamstra


Geachte heer/mevrouw,

Krachten bundelen, kennis en groot aanbod. Dat zijn de sterke kwaliteiten die ik bij …. associeer. Een instelling met een hart voor de cliënten, die de verslaving behandeld tot het eind. Dit bedrijf sluit aan bij mijn visie op de zorg.

Een verslaving is een complex chronische ziekte met fysieke en psychische gevolgen, dit heeft gevolgen voor de kwaliteit van leven van de cliënt. De kunst om de verslaving terug te dringen of te laten stoppen en de kwaliteiten van het leven naar voren te brengen vind ik uiterst interessant.

Ervaring in de verslavingszorg is helaas nog afwezig. Om deze reden wil ik graag solliciteren naar een bijbaantje of een plaats voor werkervaring binnen uw zorginstelling, …., in de omgeving ....

Mijn naam is Sanne Hamstra, na de studie MBO verpleegkunde ben ik mijn tweede passie gaan volgen hiervoor volg ik momenteel de Engelstalige studie HBO .... Tijdens deze studie heb ik gemerkt de ik de zorg mis en als jong verpleegkundige aan de slag wil gaan in een vakgebied die mij intrigeert.

Persoonlijke vaardigheden/kwaliteiten die bij mij naar voren komen zijn ondernemend, leergierig, analytisch, sociaal, empathisch en flexibel.

Ervaring heb ik opgedaan tijdens stage en werkperiodes. In de psychogeriatrie heb ik veel ervaring opgedaan. Dit werk ervaar ik als interessant. Het ziekteproces gaat op de loop met de mens, de kunst is om het meeste kwaliteit van leven eruit te halen.

Op een stage in de verstandelijk gehandicaptenzorg ben ik er achter gekomen dat er slechts zorg (en tijd) was voor de verpleegkundige fysieke benadering van de cliënt, er was weinig ruimte voor persoonlijk contact. Om het optimale uit mijn stage te halen heb ik deze stage deels in de zorg en deels bij activiteitengeleiding gelopen. Na deze stage ben ik bij dit bedrijf gebleven voor vakantiewerk.

Een buitenlandse stage heb ik gelopen op de afdeling interne geneeskunde in Veurne, België. Het was een interessante en ook plezierige stage maar heeft me ook laten inzien dat ik een baan zoek waarbij de psyche van de mens een grotere rol speelt, in het ziekenhuis was dit niet het geval.

Momenteel volg ik binnen mijn HBO studie een minor die mij opleid tot health, sport and lifestyle coach. Deze minor sluit aan bij al mijn interesses, gezonde voeding, sport en lesgeven, de kwaliteiten van het leven, het begrijpen van het menselijk gedrag en het coachen van bepaald.

Voor een volledig overzicht van mijn bezigheden kunt u een kijkje nemen in mijn CV, in de bijlage.

Een vakantiebaan voor de kerstvakantie, 23 december tot en met 5 januari, is wat ik zoek. Wanneer een vakantiebaan niet mogelijk is door te kort aan ervaring vroeg ik mij af of het mogelijk is om een periode werkervaring op te doen door mee te lopen, een soort van stage of (lange) inwerk periode.
Graag zou ik deze brief toelichten in een gesprek.

Met vriendelijke groeten,
Sanne Hamstra
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc carrieretijger check.doc‎ (16,5 KB, 83x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 30 oktober 2013, 09:59
Kiran Kiran is offline
Lid
 
Geregistreerd: 30 oktober 2013
Berichten: 5
Kiran is on a distinguished road
Standaard

Je motivatie spreekt mij enorm aan, je wilt zelfs werken zonder geld voor ervaring op te doen. Ik zou dat meteen bij je ervaring noteren.
Verder zou ik alles wat meer 'bundelen', werken in alinea's zodat alles over bv. ervaring samen komt te staan. Verkoop je hier ook in: ik heb nog geen ervaring hierin..;, maar wel daarin... en ik ben enorm leergierig. Indien een vakantiejob te snel is omdat ik nog geen ervaring heb. Ben ik zeker bereid om eerst een stage te lopen, ik zou graag jullie helpen bij wat jullie doen zodat ik uiteindelijk een volwaardige helper ben binnen jullie bedrijf...

Succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 3 november 2013, 20:59
JudithS JudithS is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 25 juni 2013
Berichten: 52
JudithS is on a distinguished road
Standaard

Beste Sanne, je legt goed uit waar je motivatie ligt. Prima! Maar je brief is erg lang. Dat heeft oa te maken met het feit dat je je ervaring vertelt, die ook al in je CV staat. Daar hoort hij ook thuis en niet in je brief. Je hoeft niet al je bevindingen weer te geven.

Bestudeer de website van de betreffende instelling. Daarin staat altijd wat binnen die instelling belangrijk is. En die aspecten bewerk je in je brief. Vertel niet te veel over jezelf, maak de instelling nieuwsgierig!

Succes! En hartelijke groet, Judith
__________________
www.sollicitatiehulp.org

Ik help je graag, met tips over je loopbaan.
Hoe ontdek je welke baan bij je past en hoe vind je je droombaan?


www.sollicitatiehulp.org
www.wegnaarsucces.nl
Met citaat reageren
  #4  
Oud 4 november 2013, 10:57
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Geachte heer/mevrouw,
Staat er geen naam in de vacaturetekst? Zo niet, vraag dan even na aan wie je de brief kunt richten.

Citaat:
Krachten bundelen, kennis en een groot aanbod. Dat zijn de sterke kwaliteiten die ik bij …. associeer. Een instelling met een hart voor de cliënten en de verslaving behandelt tot het eind.
Ik vermoed dat je hier doelt op het einde van de verslaving, maar je zou het ook kunnen lezen als 'tot het einde van het leven'. Ik raad je aan deze zin anders te formuleren.

Citaat:
Dit bedrijf sluit aan bij mijn visie op de zorg.
Bedrijf is hier geen passend synoniem. Ik zou hier ' organisatie' gebruiken of de naam van de instelling.

Citaat:
Een verslaving is een complexe chronische ziekte met fysieke en psychische gevolgen, dit heeft gevolgen voor de kwaliteit van leven van de cliënt.
Twee keer 'gevolgen' in de zin is niet zo fraai.

De kunst om de verslaving terug te dringen of te laten stoppen en de kwaliteit van het 'het' weglaten leven te verbeteren, vind ik uiterst interessant.

Ervaring in de verslavingszorg is helaas nog afwezig. Om deze reden wil ik graag solliciteren naar een bijbaantje of een plaats voor werkervaring binnen uw zorginstelling, …., in de omgeving ....

Citaat:
Mijn naam is Sanne Hamstra, na de studie MBO verpleegkunde ben ik mijn tweede passie gaan volgen hiervoor volg ik momenteel de Engelstalige studie HBO .... Tijdens deze studie heb ik gemerkt de ik de zorg mis en als jonge verpleegkundige aan de slag wil gaan in een vakgebied dat mij intrigeert.
Je hebt het over een tweede passie, welke is dit dan? En je naam kun je weglaten. Dat lezen ze wel in de afsluiting.

Citaat:
Persoonlijke vaardigheden/kwaliteiten die bij mij naar voren komen zijn ondernemend, leergierig, analytisch, sociaal, empathisch en flexibel.
Kun je dit ook onderbouwen met concrete voorbeelden? De STAR-methode is hierbij een handig hulpmiddel.

Citaat:
Ervaring heb ik opgedaan tijdens stage en werkperiodes. In de psychogeriatrie heb ik veel ervaring opgedaan. Dit werk ervaar ik als interessant. Het ziekteproces gaat op de loop met de mens, de kunst is om het meeste kwaliteit van leven eruit te halen.
Wat voor ervaring heb je precies opgedaan? De laatste zin loopt niet lekker. Volgens mij wil je kwaliteit van leven er niet uithalen, maar erin stoppen

Citaat:
Tijdens een stage in de verstandelijk gehandicaptenzorg ben ik erachter gekomen dat er slechts zorg (en tijd) was voor de verpleegkundige fysieke benadering van de cliënt, er was weinig ruimte voor persoonlijk contact. Om het optimale uit mijn stage te halen, heb ik deze stage deels in de zorg en deels bij activiteitengeleiding gelopen. Na deze stage ben ik bij dit bedrijf gebleven voor vakantiewerk.
Een buitenlandse stage heb ik gelopen op de afdeling interne geneeskunde in Veurne, België. Het was een interessante en ook plezierige stage maar heeft me ook laten inzien dat ik een baan zoek waarbij de psyche van de mens een grotere rol speelt, in het ziekenhuis was dit niet het geval.

Citaat:
Momenteel volg ik binnen mijn hbo-studie een minor die mij opleidt tot health, sport and lifestyle coach. Deze minor sluit aan bij al mijn interesses: gezonde voeding, sport, lesgeven, de kwaliteiten van het leven, het begrijpen van het menselijk gedrag en het coachen van bepaald wat??.
Citaat:
Voor een volledig overzicht van mijn bezigheden bezigheden? dit klinkt wel erg hobbymatig kunt u een kijkje nemen in mijn cv, in de bijlage.
Citaat:
Een vakantiebaan voor de kerstvakantie, 23 december tot en met 5 januari, is wat ik zoek. Wanneer een vakantiebaan niet mogelijk is door te kort aan ervaring vroeg ik mij af of het mogelijk is om een periode werkervaring op te doen door mee te lopen, een soort van stage of (lange) inwerkperiode.
Graag zou ik deze brief toelichten in een gesprek.

Met vriendelijke groeten,
Sanne Hamstra
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 4 november 2013, 15:38
sannehamstra sannehamstra is offline
Lid
 
Geregistreerd: 30 oktober 2013
Berichten: 18
sannehamstra is on a distinguished road
Standaard

Heel erg bedankt voor jullie feedback!

Hier kan ik zeker wat mee,
ik ga ermee aan de slag
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
controle, solliciatie, verpleegkundige, voorbeeld, zorg

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief Feedback svp Joon Sollicitatiebrief en cv 3 29 september 2014 17:00
Sollicitatiebrief PLC programmeur, graag feedback johnnieb Sollicitatiebrief en cv 2 3 december 2012 21:13
Sollicitatiebrief support-/helpdesk mederwerker, feedback gewenst! Qualitytime Sollicitatiebrief en cv 4 30 juli 2011 17:52
Feedback Sollicitatiebrief stage Juridische Zaken Berwin1 Sollicitatiebrief en cv 4 28 juni 2010 17:56
Sollicitatiebrief persvoorlichter vakbond, feedback graag Madeloepie Sollicitatiebrief en cv 0 18 april 2010 18:07


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon