Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 28 augustus 2016, 22:02
RMT1990 RMT1990 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 28 augustus 2016
Berichten: 1
RMT1990 is on a distinguished road
Standaard Ik weet echt niet wat ik wil

Al jaren houdt deze vraag me bezig: wat wil ik in mijn leven? Op de middelbare school wist ik het al niet. Een profiel kiezen was dan ook een zeer vervelende taak die afgewikkeld moest worden. In die periode overleed mijn vader en sindsdien is er niets terecht gekomen van een serieuze blik op de toekomst. Ik kon, durfde en wilde niet. Uiteindelijk groeide mijn passie voor de Formule 1 uit tot de droom die ik wilde najagen. Na mijn vwo bleef het namelijk nog steeds vaag wat ik wilde doen. Ik keek bij studies als Duits en Geschiedenis, maar werd onzeker van het toekomstperspectief dat je daarmee hebt. Eigenlijk niet. En omdat autosport het moest worden, besloot ik om ene IVA te gaan doen...die autoschool in Driebergen, omdat ik daarmee dan misschien een ingang voor mezelf had.

Niet dus, of althans, ik voelde me er totaal niet thuis. Ik verloor mijn droom uit het oog, omdat ik mezelf niet goed genoeg er voor vind. Daarnaast beviel de studie mij niet, omdat ik de vakken niet leuk of interessant vind en er ook niets mee wil doen. De opleiding rondde ik cum laude af als de beste van mijn jaargang...maar ik ben nog steeds niet trots erop en voel me doodongelukkig. Het juiste spoor dient zich maar niet aan. Dus ik ben, naast alle andere problematiek waar ik mee te maken heb, radeloos over mezelf en mijn toekomst en wat ik moet. Alles lijkt alleen maar tegen te zitten en ik weet niet meer waar ik het zoeken moet. Ik kan van alles, maar het komt er niet uit en de wanhoop is niet voor te stellen. Ik ben al 25 en heb nog steeds geen flauw idee.

Nu zijn mijn omstandigheden (o.a. het overlijden van mijn vader en alles wat daarna kwam) verre van gemakkelijk geweest en mag ik eigenlijk trots zijn op wat ik heb bereikt. Maar niets is minder waar, ik voel me zo weinig waard en met alle (levens)ervaring die ik heb, sta ik nog steeds aan de kant van het veld. Te kijken hoe iedereen om me heen succes boekt, op welk vlak dan ook, en ik compleet stil sta. Tot aan mijn knieën in de modder.

Tips of meedenken zijn zeker welkom.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 30 augustus 2016, 01:11
Werkenisleuk Werkenisleuk is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 16 juni 2016
Berichten: 66
Werkenisleuk is on a distinguished road
Standaard

Hoi,

Tot je knieën in de modder? Dat is een gevoelsmatige kwestie en jouw gevoel.

Ik als buitenstaander lees dat jij VWO hebt afgerond en de IVA cum laude bent afgestudeerd. Dat is voor mijn denkbeeld NIET tot jouw knieën in de modder staan, maar het WAUW gevoel.

Klinkt raar, maar ga eens een paar keer praten met een goede psycholoog. Niet denken, dat iemand jouw voor ziek uitmaakt of dat iets naar jouw hoofd wordt gepraat. Ik ben ervan overtuigd dat na een paar gesprekken jij genoeg handvatten krijgt aangereikt met nieuwe inzichten zodat jouw radeloosheid afneemt en meer toekomst perspectieven zich aandienen.

Opleidingen en de vakken die jij hebt moeten leren, betekent niet dat jij ook al het geleerde gaat toepassen in de praktijk en in jouw werk. Met jouw capaciteiten is het ook goed mogelijk dat gerelateerde banen die te maken hebben met IVA een mooie baan in het verschiet ligt.

Grt,

Werkenisleuk
Met citaat reageren
  #3  
Oud 30 augustus 2016, 12:35
persoonlijk meesterschap persoonlijk meesterschap is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 30 augustus 2016
Berichten: 1
persoonlijk meesterschap is on a distinguished road
Standaard zelf het roer in handen leren nemen

Dag 'Ik weet echt niet wat ik wil',
Je moest eens weten hoeveel mensen met die vraag zitten... Jij uit hem tenminste luid en duidelijk.
Een goede aanleiding om iemand te zoeken die met je kan sparren. Mijn advies zou zijn (gezien je mogelijkheden) om vooral te zoeken naar wat je persoonlijke krachten, talenten en drijfveren zijn en niet naar wat er allemaal niet goed gaat.

Laatst gewijzigd door mariekevanoosterhout; 6 september 2016 om 11:22 Reden: Reclame
Met citaat reageren
  #4  
Oud 31 augustus 2016, 10:15
Babette_middeldorp Babette_middeldorp is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2016
Berichten: 1
Babette_middeldorp is on a distinguished road
Standaard

Hoi RMT1990,

Wat mij erg geholpen heeft is door goed te kijken waar mijn interesses liggen. Je kan daarnaast ook verschillende testen doen op hogescholen/universiteiten en een dagje meelopen. Is wel tijdrovend, maar dan krijg je wel een goede impressie van wat een bepaald vakgebied daadwerkelijk is.

Daarnaast is het super knap dat je Cum Laude de IVA hebt afgerond en een VWO diploma hebt. Neem vooral de tijd. Dat is het advies wat ik toen kreeg.

Succes!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 6 september 2016, 11:35
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Nu zijn mijn omstandigheden (o.a. het overlijden van mijn vader en alles wat daarna kwam) verre van gemakkelijk geweest en mag ik eigenlijk trots zijn op wat ik heb bereikt.
Dat mag je zeker! Het is niet niks als je al jong een ouder verliest. Ik vind het erg knap dat je ondanks alles zo goed hebt gepresteerd en dat geeft ook aan dat je zowel qua karakter als qua intelligentie heel wat in huis hebt. Ik raad je aan om een professional (psycholoog/ervaren loopbaancoach) te zoeken die met jou een aantal zaken op rijtje gaat zetten. Iemand die jou kan laten inzien dat je wel degelijk wat waard bent en jou helpt om een frisse, nieuwe start te maken. En geloof me: ook al lijkt het gras bij anderen groener, iedereen heeft te maken met problemen/frustraties/mislukkingen/onzekerheden/twijfels. Het heeft geen zin om te kijken naar hoe anderen het doen en jezelf met hen te vergelijken. Het gaat erom dat je jezelf weer uit de modder trekt en gaat werken aan je eigen toekomst. Want die heb je, geloof me. Veel succes!
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 7 september 2016, 00:22
SollicitatieAcademie SollicitatieAcademie is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 3 september 2016
Berichten: 33
SollicitatieAcademie is on a distinguished road
Standaard

Ik kreeg rond mijn 35ste een beetje een idee wat bij mij paste. Ik heb dus nooit geweten wat ik wilde. Maar ik bleef nieuwsgierig en ik wilde mezelf beter leren kennen. Ik twijfelde aan alles en bleef daar lekker bij. Ondertussen deed ik mijn werk en maakte ik lol met vrienden. Als ik al een droom had, dan was het wel die van een professionele ijshockey speler. Maar ja, ijshockey in Nederland.. het is zo'n klein wereldje en het buitenland zat er voor mij niet in. Misschien was mijn droom gewoon niet sterk genoeg.

Je klinkt treurig.En dat snap ik. Het is niet niks om je vader zo jong al te verliezen.

Het lijkt ook mij een verstandige zet om een paar gesprekken met een ervaren psycholoog te gaan voeren. Ik ken er een aantal goeie in Utrecht.
Geen idee waar je woont.

En hoe geweldig is het dat je cum laude bent afgestudeerd. Ik lees één berg potentie. Je dient er alleen nog even de juiste richting aan te verbinden. Een voorwaarde is dat je jezelf goed dient te kennen.

Het is verstandig daar mee te starten. Meer zelfonderzoek. Want, waar liggen jouw talenten? Dat is wat je helder dient te krijgen.

Met andere woorden, ga ook een assessment doen. Maar doe dat alleen als je emotioneel stabiel bent, anders krijg je een vertekend beeld.

Het gaat erom dat je duidelijkheid voor jezelf creëert, dan komt de rest vanzelf. Zo simpel werkt het leven.

Het punt is, je moet het aangaan. En er is er maar één die dat kan doen.

Ik wens je veel moed en wijsheid toe,
Erik

P.S. Voor meer informatie https://nl.linkedin.com/in/erikhofstra
Met citaat reageren
  #7  
Oud 2 februari 2017, 19:47
MisterE MisterE is offline
Lid
 
Geregistreerd: 2 februari 2017
Berichten: 5
MisterE is on a distinguished road
Standaard

Beste RMT1990,

Wat een prestatie dat je Cum Laude de IVA hebt afgerond en een VWO diploma hebt.
Mag ik vragen wat je voor hobby's hebt? Doe je nog wat met de autosport?
Sporten en frisse lucht helpt mij altijd erg wanneer ik me niet zo goed voel misschien helpt dit jou ook?
Laat je ook niet gek maken door andere om je heen, het gras is altijd groener aan de overkant.
Probeer anders weer dingen te doen waar je vroeger altijd energie van kreeg.
Of plan wat leuks waar je naar toe kan leven.

Groetjes MisterE
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hulp bij studiekeuze! Ik weet het echt niet meer. Asvezea Opleiding kiezen en volgen 0 25 april 2015 20:16
Ik wist het toen niet en ik weet het nu nog steeds niet Hoogniels Loopbaanvragen 1 29 september 2014 19:12
Ik weet niet wat ik wil Nickname1 Loopbaanvragen 0 2 september 2014 12:01
Baas dreigt met niet betalen loon en nog meer; graag uw hulp Lau0480 Je rechten en plichten als werknemer 1 27 mei 2013 11:04
Weet niet zeker wat ik wil. Alea Loopbaanvragen 2 1 januari 2013 18:03


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:11.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon