Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 20 januari 2007, 12:54
loesje loesje is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 19 januari 2007
Berichten: 1
loesje is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief arbeidsadviseur: wie o wie heeft nuttige tips?

Alvast heel erg bedankt voor de hulp!!!!


...., 19 januari 2007

Betreft: sollicitatie arbeidsadviseur


Geachte heer ...,

In augustus 2006 heb ik op intranet van UWV, kennis genomen van de vacature voor de functie van arbeidsadviseur. Ik heb met u contact opgenomen en tijdens ons gesprek ben ik erg enthousiast geworden over deze functie.

Wat mij in de functie als arbeidsadviseur in het bijzonder aantrekt, is de uitdaging om werkzoekenden te stimuleren de regie over hun re-integratie in eigen handen te nemen. Ook het zelfstandig werken, waar ik in het verleden als “freelancer” veel ervaring mee heb opgedaan en wat me erg goed af ging, vind ik een boeiend aspect.

In september 2006 ben ik begonnen met de opleiding “Trajectbegeleiding” van de Saxion Hogeschool. Deze opleiding levert absoluut een bijdrage aan het goed functioneren als arbeidsadviseur. Van de opleiding en van de stages heb ik tot nu toe al veel geleerd. Met name op het gebied van coachen, de manieren waarop je doelgroepen het beste kan bereiken en over de verschillende technieken van communiceren.

Momenteel ben ik werkzaam bij UWV als beslisser uitkeren op de afdeling deelrechten van de Werkeloosheidswet te Arnhem. In mijn functie heb ik vaak, door mijn inlevingsvermogen en door duidelijk te zijn, veel frustratie bij de klant weg kunnen nemen. Door mijn resultaat-gerichtheid ben ik erg gedreven, soms door op een creatieve manier te zoeken naar de beste oplossing en mogelijkheid.

Ik heb een groot doorzettingsvermogen, ben erg gedreven en zeer leergierig. Ik kijk hoopvol uit naar een uitnodiging om u ervan te overtuigen dat deze functie op mijn op het lijf geschreven is.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 januari 2007, 01:46
Marrie Marrie is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 11 september 2006
Berichten: 71
Marrie is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief arbeidsadviseur: wie o wie heeft nuttige tips?

Hoi Loesje.

Hierbij mijn opmerkingen in rood en onderaan een algemene indruk.

Geachte heer ...,

(1) In augustus 2006 heb ik op x intranet ("het" toevoegen) van UWV, (komma kun je beter weglaten) kennis genomen van de vacature voor de functie van arbeidsadviseur. Ik heb (datum/tijdvak noemen wanneer, eventueel "destijds") met u contact ("met u" hiernaartoe verplaatsen)opgenomen en tijdens ons gesprek ben ik erg enthousiast geworden over deze functie.

(4) Wat mij in de functie als arbeidsadviseur in het bijzonder aantrekt, is de uitdaging om werkzoekenden te stimuleren de regie over hun re-integratie in eigen handen te nemen. Ook het zelfstandig werken, waar ik in het verleden als “freelancer” veel ervaring mee heb opgedaan en wat me erg goed af ging, vind ik een boeiend aspect. (Goeie motivatie, alleen de zinsbouw vind ik ietsje minder).

(2) In september 2006 ben ik begonnen met de opleiding “Trajectbegeleiding” van de Saxion Hogeschool. Deze opleiding levert absoluut een bijdrage aan het goed functioneren als arbeidsadviseur. Van de opleiding en van de stages heb ik tot nu toe al veel geleerd. Met name op het gebied van coachen, de manieren waarop je doelgroepen het beste kan bereiken en over de verschillende technieken van communiceren.

(3) Momenteel ben ik werkzaam bij UWV als beslisser uitkeren op de afdeling deelrechten van de Werkeloosheidswet te Arnhem. In mijn functie heb ik vaak, door mijn inlevingsvermogen en door duidelijk te zijn, veel frustratie bij de klant weg kunnen nemen. Door mijn resultaat-gerichtheid ben ik erg gedreven, soms door op een creatieve manier te zoeken naar de beste oplossing en mogelijkheid.

(5) Ik heb een groot doorzettingsvermogen, ben erg gedreven en zeer leergierig. Probeer dit wat meer uit te diepen met voorbeelden of enigszins toe te lichten. Ik zou hier dan een apparte alinea van maken (met je voorbeelden/toelichting) en de volgende zin als losse slotzin doen. (6) Ik kijk hoopvol uit naar een uitnodiging om u ervan te overtuigen dat deze functie op mijn op het lijf geschreven is.

Met vriendelijke groet,

Ergens mis ik nog in zoveel woorden dat je een open sollicitatie stuurt, probeer dit nog te verwerken. Je maakt veel gebruik van lange zinnen, en daarin komma's (wat ik nu dus ook doe), en dit leest af en toe wat moeilijk. Kijk of je dit wat aan kan passen. Verder zou ik als lezer nog graag wat meer uitleg over je sterke punten krijgen, zoals ik hierboven aan heb gegeven. Hoe uiten zich die kwaliteiten? Hoe blijkt dit uit je werkervaring? Verder zou ik de volgorde aanpassen: je openingszin zo houden, dan wat vertellen over je opleiding en je werkervaring, vervolgens wat je zo in de functie aanspreekt, en tot slot je competenties en in het stuk van je competenties het feit noemen dat je dan ook verwacht geschikt te zijn voor de functie (mede gelet op je eerdergenoemde opleiding en werkervaring), en dan de afsluitende zin. De volgorde heb ik met getallen aangegeven.

Succes!

Marrie
Met citaat reageren
  #3  
Oud 21 januari 2007, 20:27
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief arbeidsadviseur: wie o wie heeft nuttige tips?

HEEL ERG BEDANKT!!!!
JE BENT EEN KEI!!!

Groet,

Ditte
Met citaat reageren
  #4  
Oud 23 oktober 2007, 13:40
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief arbeidsadviseur: wie o wie heeft nuttige tips?

Hoi Ditte, Ik las je verzoek om je solliciatatiebrief van arbeidsadviseur te laten beoordelen.
Op dit moment sta ik zelf in dubio om te solliciteren naar deze functie.
Momenteel werk ik bij het UWV als coach, ben benieuwd of je de functie ook gekregen hebt.
Als dit zo is zou ik graag met je in contact willen komen over deze functie.
Mijn e-mailadres is indevi23@hotmail.com

m.vr. gr.

Iris
Met citaat reageren
  #5  
Oud 24 oktober 2007, 11:24
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief arbeidsadviseur: wie o wie heeft nuttige tips?

Volgens mij is het werkloosheid i.p.v. werk-e-loosheid ....
Met citaat reageren
  #6  
Oud 24 oktober 2007, 12:05
DeKraan DeKraan is offline
Lid
 
Geregistreerd: 24 oktober 2007
Berichten: 10
DeKraan is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief arbeidsadviseur: wie o wie heeft nuttige tips?

Beste Ditte,

Ik schrijf geregeld sollicitatiebrieven, maar ik moet wel zeggen dat ik een iets andere stijl hanteer. Zelf vind ik het bijvoorbeeld belangrijk om in de inleiding creatief en verrassend om aandacht te vragen. Het is traditioneel wel gebruikelijk om aan te geven hoe je bij de vacature bent gekomen (handig ook voor de werkgever), maar noodzakelijk is het niet meer. Het karakter van je brief laat ik echter het liefst zo veel mogelijk intact hier spreekt jouw persoonlijkheid immers! Toch heb ik een poging gewaagd - zonder kleur maar je zult wel merken waar ik afwijk. Het is mijn eerste advies hier, dus je moet zelf maar bekijken hoeveel waarde je eraan wilt hechten



Geachte heer of mevrouw,

In augustus 2006 (weet je de exacte datum nog? Augustus is immers erg groot) trok de vacature van arbeidsadviseur op het intranet van UWV direct mijn aandacht. Hierover heb ik vervolgens direct contact opgenomen met ... en tijdens ons gesprek ben ik enkel nog enthousiaster geworden over deze uitdagende functie.

Momenteel werk ik al .... jaar namens UWV als beslisser uitkeren op de afdeling deelrechten van de Werkeloosheidswet te Arnhem. Hier heb ik door mijn inlevingsvermogen en door duidelijk te zijn dagelijks veel frustratie bij mijn klanten weg kunnen nemen. Door mijn resultaatgerichtheid ben ik bovendien erg gedreven en in staat om op een creatieve manier in iedere situatie te zoeken naar de beste oplossingen en mogelijkheden.

In september 2006 ben ik daarnaast begonnen aan de studie Trajectbegeleiding van de Saxion Hogeschool. Deze opleiding is wat mij betreft een absolute meerwaarde voor iedere arbeidsadviseur. Met name op het gebied van coachen, de manieren waarop je doelgroepen het beste kan bereiken en over de verschillende technieken van communiceren heb ik hier veel bijgeleerd.

Deze kennis zou ik maar wat graag in de praktijk willen brengen. Wat mij in het bijzonder aantrekt, is de uitdaging werkzoekenden te stimuleren om de regie over hun re-integratie in eigen handen te nemen. Ook het zelfstandig werken, iets waar ik in het verleden als freelancer veel ervaring mee heb opgedaan en wat me erg goed af ging, vind ik een boeiend aspect.

Natuurlijk ben ik bereid mijn ervaring en motivatie nader toe te lichten in een gesprek. Een uitnodiging hiervoor zie ik dan ook met veel plezier tegemoet.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
sollicitatie beveiligingsadviseur- Wie heeft er nog tips ter verbetering Kim Sollicitatiebrief en cv 5 31 augustus 2008 17:09
Open Sollicitatie DTP-er..wie heeft er tips Yuna Sollicitatiebrief en cv 7 31 mei 2007 11:41
Sollicitatiebrief secretaresse: wie wil mij helpen? diaantje Sollicitatiebrief en cv 4 27 februari 2007 21:57
Wie wil mijn brief bekijken Sabine Sollicitatiebrief en cv 1 15 maart 2006 18:01
Tips bij het schrijven van je sollicitatiebrief Maarten Sollicitatiebrief en cv 0 28 november 2005 21:11


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:12.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon