Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 25 juli 2006, 14:28
zwart zwart is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 25 juli 2006
Berichten: 3
zwart is on a distinguished road
Standaard graag commentaar op de brief

ik heb een sollicitatiebrief geschreven en zou graag tips of commentaar willen hebben.

groetbrief carrieretijger.doc
Met citaat reageren
  #2  
Oud 2 augustus 2006, 04:01
Mandyxx Mandyxx is offline
Lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 5
Mandyxx is on a distinguished road
Standaard Re: graag commentaar op de brief

Ik weet niet of het nog op tijd is, maar hier in ieder geval nog wat commentaar!

Allereerst wil ik zeggen dat ik de brief er netjes uit vind zien. Wel wil ik het advies geven er nog even op te letten niet langdradig te worden. Het middenstuk is namelijk erg lang en ik heb het idee dat sommige informatie met betrekking tot de veelzijdigheid van de huidige functie beknopter verteld kan worden.

Daarnaast zou ik proberen de alinea's wat duidelijker te maken. Korte alinea's lezen over het algemeen wat prettiger. Het middenstuk zou voor de overzichtelijkheid daarom best in twee alinea's verdeeld kunnen worden. Door af en toe één enter te doen, werd het mij een beetje onduidelijk waar nou wel en waar juist niet een nieuwe alinea begint.

Verder nog een paar kleine opmerkingen:

De vacature sluit grotendeels perfekt aan bij mijn ervaring --> Ik vroeg me hierbij af of het mogelijk is dat iets grotendeels perfect is. Belangrijker is dat perfect met een c is.

Zodoende krijg ik de kans om de organisatie beter te leren kennen en meer vakinhoudelijke kennis op te kunnen doen. --> Volgens mij kan het woord 'kunnen' weggelaten worden, omdat er al over een kans gesproken wordt.

Dit houd in dat ik ...... --> Houdt moet hier met -dt.

Door het veelzijdige werk, zoals in deze functie met verschillende deelgebieden blijft ---> Tussen deelgebieden en blijft hoort nog een komma

In mijn huidige werk heb ik ervaren dat ik graag toekomstgericht werk, zoek altijd naar een positieve oplossing en creatief wil denken/werken. --> Ik zou de woordvolgorde anders doen, namelijk: In mijn huidige werk heb ik ervaren dat ik graag toekomstgericht werk, altijd naar een positieve oplossing zoek en creatief wil denken/werken.

Zet me voor 100% in en geef niet snel op. --> 'Ik' niet weglaten voor 'zet'

....met daarnaast een grote zelfstandigheid als hoofdbehandelaar van de toegewezen clienten. --> Ik zou hier een aparte zin van maken (Daarnaast heb ik....). Het kwam wat warrig op me over.

.....van de sociale kaart, goede kontakten kunnen leggen.... --> ...van de sociale kaart en goede contacten kunt leggen....

Snel kunt veranderen van gedachtenpatronen. --> Bovendien moet je snel kunnen veranderen van gedachtenpatronen

Graag licht ik mijn amitie en ervaring toe binnen een gesprek. --> Typfoutje bij ambitie

Het lijken zo heel veel opmerkingen, maar dat valt volgens mij erg mee. De brief zag er namelijk goed uit. Ik hoop in ieder geval dat je er iets mee kunt. Veel succes met de sollicitatie!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
sollicitatiebrief jeugdbeschermer, graag commentaar vuurpaard Sollicitatiebrief en cv 6 21 juni 2008 10:29
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker. Graag commentaar dian Sollicitatiebrief en cv 6 24 mei 2007 22:12
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker in het ziekenhuis. Graag commentaar dian Sollicitatiebrief en cv 2 6 september 2006 16:18
Graag commentaar op mijn brief Dorian Sollicitatiebrief en cv 2 8 november 2005 11:19


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:49.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon