Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 25 augustus 2009, 11:48
startertje startertje is offline
Lid
 
Geregistreerd: 2 oktober 2008
Berichten: 21
startertje is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief jeugdwerker / vakantiemedewerker buitenland

Ik heb het gevoel dat mijn brief niet zo vlot leest. Kan iemand verbeteringen of suggesties geven?? De sollicitatie is voor een organisatie die vakanties organiseert voor jongeren met een handicap.



Betreft: Sollicitatie voor de functie van jeugdwerker / vakantiemedewerker buitenland


Beste heer xxx,

Met zeer veel interesse heb ik uw vacature voor jeugdwerker/vakantiemedewerker buitenland gelezen. Ik ben van mening dat elke persoon recht heeft op een optimale persoonlijke ontwikkeling. Graag wil ik hier via de activiteiten van xxx mijn steentje aan bijdragen.

Het voorbije schooljaar was ik werkzaam als klinisch psychologe in het buitengewoon basisonderwijs. Hier begeleidde ik kinderen met een licht mentale handicap en/of emotionele en gedragsproblemen. Deze job heeft mijn gespreksvaardigheden, probleemoplossend vermogen en creativiteit behoorlijk aangescherpt. Vanuit mijn opleiding psychologie heb ik kennis van de ontwikkeling van kinderen en jongeren en van ontwikkelingsproblemen. Bij het schrijven van mijn licentiaatverhandeling heb ik bovendien mijn computervaardigheden verbeterd en heb ik geleerd om nauwkeurig en zelfstandig te werken.

Verder ben ik verschillende jaren actief geweest in de jeugdbeweging. Als leidster was ik verantwoordelijk voor een groep kinderen en zorgde voor activiteiten tijdens de wekelijkse bijeenkomst en tijdens het jaarlijks kamp. Ik ondersteunde met volle overtuiging mee de algemene werking doorheen het jaar en heb zo leren organiseren en samenwerken. Op die manier heb ik ook reeds enige ervaring opgedaan met het organiseren van jeugdkampen. In de jeugdbeweging alsook in mijn stage heb ik veel geleerd in verband met mondelinge en schriftelijke communicatie, overleg en rapportering. Zo verzorgde ik bij de jeugdbeweging de opmaak van de nieuwsbrief en kon ik tijdens mijn stage goed de essentie van een onderzoek of een begeleiding in een verslag gieten.

Ik kijk er naar uit mijn kennis en vaardigheden te kunnen toepassen in een boeiende en maatschappelijk relevante job en mij hierin verder te ontwikkelen. Ook het werken in een enthousiast en dynamisch team is iets waar ik mij erg op verheug. Graag licht ik mijn kandidatuur toe in een persoonlijk gesprek. Ik kijk alvast uit naar een verdere kennismaking.

Met vriendelijke groet,

xxx


Bijlage: curriculum vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 25 augustus 2009, 21:29
thor2002 thor2002 is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2006
Berichten: 113
thor2002 is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief jeugdwerker / vakantiemedewerker buitenland

Eens even kijken.

Beste heer xxx,

Met zeer veel: zou ik weg laten. interesse heb ik in de krant van de dag? uw vacature voor jeugdwerker/vakantiemedewerker buitenland gelezen. Ik ben van mening dat elke persoon recht heeft op een optimale persoonlijke ontwikkeling. Graag wil ik hier via de activiteiten van xxx mijn steentje aan bijdragen. Lastige zinnen. Misschien omdraaien: Graag wil ik via uw activiteiten (ze weten zelf wel wie ze zijn!)helpen elk persoon zich optimale te ontwikkelen.

Het afgelopen schooljaar was ik werkzaam als klinisch psychologe in het buitengewoon basisonderwijs. In deze functie begeleidde ik kinderen met een licht mentale handicap en/of emotionele en gedragsproblemen. Hierbij zijn mijn gespreksvaardigheden, probleemoplossend vermogen en creativiteit aangescherpt. Vanuit mijn opleiding psychologie heb ik kennis van de ontwikkeling van kinderen en jongeren en van ontwikkelingsproblemen. Bij het schrijven van mijn licentiaatverhandeling heb ik bovendien mijn computervaardigheden verbeterd en heb ik geleerd om nauwkeurig en zelfstandig te werken. Ik weet niet zeker of computervaardigheden in een begeleidend schrijven horen, aangezien het niet echt een competentie is die je nodig hebt voor de functie...

Verder ben ik verschillende jaren actief geweest in de jeugdbeweging. Als leidster was ik verantwoordelijk voor een groep kinderen en zorgde voor activiteiten tijdens de wekelijkse bijeenkomst en tijdens het jaarlijks kamp. Hemel, wat een zin stond hier...Ik zou hiervan maken: Ik heb voor deze beweging met veel plezier gewerkt en alle voorkomende organisatorische zaken aangepakt. . Zodoende heb ik inmiddels ervaring opgedaan met alle aspecten van het organiseren van jeugdkampen. Zowel bij de jeugdbeweging als tijdens mijn stage heb ik veel geleerd op het gebied van mondelinge en schriftelijke communicatie, overleg en rapportering. Zo verzorgde ik bij de jeugdbeweging de opmaak van de nieuwsbrief en kon ik tijdens mijn stage goed de essentie van een onderzoek of een begeleiding in een verslag gieten.
Prioriteit stellen: belangrijkste eerst:
Zo leerde ik tijdens mijn stage de essentie van een onderzoek of begeleiding te benoemen en kernachtig in verslagen te noteren en heb ik bij de jeugdbeweging mijn bekwaamd in het opmaken en vormgeven van de nieuwsbrief.


Ik kijk er naar uit mijn kennis en vaardigheden te kunnen toepassen in een boeiende en maatschappelijk relevante job en mij hierin verder te ontwikkelen. Ook het werken in een enthousiast en dynamisch team is iets waar ik mij erg op verheug. Graag licht ik mijn kandidatuur (euh, is het niet sollicitatie? Of wacht, dit geldt voor Belgie, neem ik aan) toe in een persoonlijk gesprek. Je hoeft niet uit te kijken. Je kunt beter afwachten: In afwachting op uw antwoord, of gewoon helemaal niets schrijven. Dat is iets zakelijker ;-)

Met vriendelijke groet,

xxx


Bijlage: curriculum vitae
Met citaat reageren
  #3  
Oud 26 augustus 2009, 10:57
startertje startertje is offline
Lid
 
Geregistreerd: 2 oktober 2008
Berichten: 21
startertje is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief jeugdwerker / vakantiemedewerker buitenland

Bedankt voor je feedback, thor2002. Na een tijdje is je brief zo bekend dat je kromme formuleringen niet meer ziet. Een frisse kijk helpt dan. Ik herschrijf mijn brief straks even.

Die computervaardigheden had ik er in gezet omdat er wel wat redactiewerk bij deze functie komt kijken, maar het staat ook wel in mijn cv dus is misschien overbodig.

Ik twijfel of ik te veel (of te weinig) kwaliteiten in de brief heb benoemd, het lijkt soms een beetje een opsomming. Maar het is zo'n uitgebreide vacature ook. Ik heb hieronder een deel van de vacature geplakt. Kan misschien iemand zeggen of er overbodige dingen in de brief staan of dingen die er zeker nog in moeten???




Takenpakket

opvolgen vakanties
- zoeken naar geschikte vakantieverblijven en locaties
- begroting opstellen en opvolgen mbt vakanties
- inhoud van de vakanties opvolgen,
- afspraken maken met vrijwilligers, ouders en deelnemers
- intakegesprekken met geďnteresseerden om hen naar de juiste vakantie te oriënteren
- opvolgen en ondersteunen van de inhoud en de praktische uitwerking van de vakanties : vrijwilligers begeleiden tijdens inhoudelijke en praktische voorbereidingen
- feedbackgesprekken met vakantieverantwoordelijken

ondersteuning vrijwilligers
-inhoud uitwerken + begeleiding van de werkgroepen mbt vakanties/weekends
-inhoud uitwerken + begeleiding van startdagen, infodagen

redactiewerk
-artikels schrijven voor de nieuwsbrief
-opmaken van uitnodigingen en vakantiebrieven

administratie
- inschrijvingen verwerken
- interne administratie (documenten invullen en klasseren)
- post/mail verwerken
- telefoonpermanentie
- boeken en praktische regelingen mbt logies, vervoer, activiteiten

materiaalbeheer
- beheer van magazijn (controle voorraden en bestelling doorgeven)
- verantwoordelijk voor het opstellen en bijhouden van de materiaallijsten voor de vakanties
- verantwoordelijk voor het onderhoud en uitlenen van het materiaal

Verwacht:
- houder van een diploma hoger onderwijs van het korte type (bachelor)
- kunnen werken in teamverband
- praktisch en organisatorisch ingesteld zijn
- kunnen werken met mensen
- gericht op nieuwe ervaringen en uitdagingen
- sterke motivatie
- probleemoplossend denken/creatief
- goede gesproken en geschreven communicatie
- goede coach : kan personen inschatten en inspelen op kwaliteiten. Biedt ondersteuning en
geeft inspraak
- werken volgens de visie en missie van de organisatie
- zeer goede kennis van het Nederlands
- rijbewijs type B (of bereid dit te behalen op korte termijn)
- ervaring met jeugdwerk als beroepskracht of vrijwilliger
- IT kennis : Microsoft Office, email, internet
- bereid zijn tot avond en weekendwerk
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Minimaal 5 geselecteerde woorden in een sollicitatiebrief die werkgever selecteert swiss Sollicitatiebrief en cv 10 3 februari 2009 21:35
Hoe verstuur ik een sollicitatiebrief via e-mail? Andres Sollicitatiebrief en cv 10 8 december 2008 16:51
Regelen Afstudeerplek vanuit buitenland Sollicitatiebrief Berenschotgroep fokie28 Sollicitatiebrief en cv 1 27 november 2008 16:58
Sollicitatiebrief via e-mail Sharrol Sollicitatiebrief en cv 4 12 maart 2008 10:05
Bespreek jouw sollicitatiebrief of cv in dit forum - Hoe werkt het? forumbeheerder Sollicitatiebrief en cv 0 11 augustus 2005 17:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:42.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon