Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 12 februari 2008, 22:32
Desire
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Ik weet wat ik ongeveer wil, maar hoe kom ik daar?

Even kort voorstellen...
Ik ben Desiree, ben 28 jaar en heb VWO gedaan maar niet afgemaakt.
Ben uiteindelijk door allerlei omstandigheden thuis, gaan werken en vanuit een secretaresse baan doorgegroeid naar HR consultant. Ongeveer 2 jaar geleden ook een diploma gehaald voor HBO Personeelsmanagement.

Ik werk momenteel voor een groot IT bedrijf en ga met steeds meer tegenzin naar het werk. Ik weet al een tijdje wat ik graag zou willen doen en dat is iets betekenen voor (kansarme) kinderen.
Daarintegen heb ik ook een vast inkomen nodig om mijn huidige gezin met 2 kinderen ook te kunnen onderhouden. Onbetaald vrijwilligerswerk fulltime is dus helaas geen optie.

Kinderen helpen is natuurlijk ontzettend breed en kan in allerlei vormen en beroepen. Kan iemand mij adviseren hoe ik de de stap van HR consultant naar een beroep die meer in deze richting ligt, kan maken?

Alvast bedankt voor de reacties.

Groet,
Desiree
  #2  
Oud 13 februari 2008, 15:46
wieteke's schermafbeelding
wieteke wieteke is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 februari 2008
Berichten: 220
wieteke is on a distinguished road
Standaard Re: Ik weet wat ik ongeveer wil, maar hoe kom ik daar?

Dag Desiree,

Er zijn altijd mogelijkheden om een carriereswitch te maken. Als je wel weet wat je wilt, maar niet weet hoe dit te bereiken, helpt het vaak om met mensen te gaan praten die de functie uitoefenen die jij graag wilt. Bel een of meerdere organisaties op en zeg dat je je aan het orienteren bent op een functie als.... en dat je graag een keer langs wilt komen om informatie te krijgen over die functie. Vraag ze het hemd van hun lijf, wat houd de functie precies in, welke opleiding/ werkervaring is er voor nodig, wat is er voor jou nog nodig om die stap te kunnen zetten enz? Vraag aan het eind van het gesprek of ze nog mensen weten die jou weer verder kunnen helpen richting de baan die je graag wilt. Al netwerkend doe je in elk geval een heleboel ideeen op en vaak levert het gaande weg ook die gewenste baan op. Voor veel mensen is "koud" bellen doodeng, maar veel mensen aan de andere kant van de lijn vinden het vooral erg leuk om over hun werk te vertellen en jou verder te helpen. Het ergste dat je kan overkomen is dat ze niet willen. so what...
Heel veel succes.
__________________
Wieteke van Heun - de Roos
www.wietekederoos.nl
Ik help zorgorganisaties met het ontwikkelen, organiseren en coördineren van leerinterventies zodat de medewerkers een leven lang kunnen leren en hun deskundigheid blijvend kunnen vergroten.
  #3  
Oud 18 februari 2008, 14:50
forumbeheerder forumbeheerder is offline
Administrator
 
Geregistreerd: 8 augustus 2005
Berichten: 74
forumbeheerder heeft vermelding van reputatie uitgeschakeld
Standaard Re: Ik weet wat ik ongeveer wil, maar hoe kom ik daar?

Het e-mailadres van Desiree werkt niet meer, misschien dat ze daarom niet reageert. Namens Desiree dankjewel voor je reactie Wieteke. Ik sluit nu deze discussie.
Discussie gesloten

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
De wanhoop nabij... Cassie Loopbaanvragen 24 23 juli 2014 09:56
ik vind alles leuk, maar 1 ding weet ik wel. Ik wil weer studeren! biatch!! Loopbaanvragen 19 21 juli 2009 12:36
Hoe kom ik erachter wat ik nu echt wil? wat moet ik doen? En wat is verstandig? HELP! Angeluz Loopbaanvragen 6 21 februari 2008 18:29
Hoe kan ik de vraag 'wat wil je verdienen?' het beste beantwoorden? maxitt Alle andere carričreonderwerpen 1 16 januari 2008 15:48
Wat wil ik?!?! Faatje Loopbaanvragen 1 28 juni 2007 22:33


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon