Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 20 augustus 2007, 15:50
Ludo Ludo is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 1
Ludo is on a distinguished road
Standaard Kom ik hiermee binnen?? Sollicitatie Consulent

Zou heel graag wat reacties willen hebben op onderstaande sollicitatiebrief. Ben al een hele tijd aan het solliciteren, maar lukt me maar niet om binnen te komen...

de functie:
Taken:

U bent vanuit de gemeente verantwoordelijk voor een team van externe deskundigen dat een sluitende aanpak, doorverwijzing en herplaatsing van voortijdig schoolverlaters realiseert;
U houdt intakegesprekken met voortijdig schoolverlaters, u zet trajecten uit en voert daarover het casemanagement;
U werkt intensief samen met scholen en instellingen voor jeugdhulpverlening inzake voortijdig schoolverlaten;
U draagt bij aan beleidsontwikkelingen op het gebied van preventie en bestrijding van voortijdige schoolverlaten;
U realiseert, samen met een administratieve ondersteuner, een sluitende melding en registratie voor voortijdig schoolverlaters tot 23 jaar;
U bent mede verantwoordelijk voor de jaarlijkse effectrapportage RMC.


Eisen:

U heeft minimaal een relevante HBO-opleiding, bijvoorbeeld richting onderwijs of maatschappelijk werk;
U kunt trajectmatig, zelfstandig en in teamverband werken;
U beschikt over uitstekende contactuele en redactionele communicatieve vaardigheden.

Geachte heer/mevrouw,

Met veel belangstelling heb ik uw vacature op xxxxxx gelezen waarin u aangeeft op zoek te zijn naar een Consulent voortijdig schoolverlaten. Dit is precies de baan waar ik naar op zoek ben. Door middel van deze brief dan ook graag mijn interesse kenbaar maken.

Wat mij in de functie mij vooral aanspreekt is om jongeren te wijzen op het belang van een startkwalificatie en de daarbijbehorende uitdaging: een zo groot mogelijke bijdrage te kunnen leveren in de preventie van het voortijdige schoolverlaten. Daarnaast is het voor mij dé kans om mijn huidige kennis toe te passen en uit te breiden met meer praktijkervaring.

Momenteel ben ik werkzaam binnen xxxxxx in de functie van consulent. Hier richt ik me hoofdzakelijk op het bieden van ondersteuning ten behoeve van xxxx-applicaties als xxxxx en xxxxx. Zo ben ik sinds oktober vorig jaar bijna fulltime werkzaam bij de Sectie Leerplicht van de Gemeente xxxxx . Naast het geven van begeleiding op de leerplichtadministratie ben ik voornamelijk bezig met het genereren van managementrapportages, het doorvoeren van scholenkoppelingen en de implementatie van nieuwe toepassingen.

Omdat ik me naast het werken met xxxx-systemen verder inhoudelijk wilde ontwikkelen op het gebied van onderwijs en leerplicht, ben ik het afgelopen jaar in de gelegenheid gesteld een aantal korte cursussen te volgen aan de xxxxx. Daarnaast loop ik momenteel een dag in de week “stage” bij een leerplichtambtenaar te xxxx en ga ik volgende maand ook starten met volledige vakopleiding leerplichtambtenaar.

Aangezien het werken bij een gemeentelijke instelling me enorm aanspreekt en de omgeving xxxx voor mij bekend terrein is, zou ik me hier heel graag willen ontwikkelen als Consulent voortijdig schoolverlaten. Ik ben zeer flexibel ingesteld, heb een goed administratief inzicht en beschik over uitstekende contactuele eigenschappen.

Indien deze brief en bijgevoegd curriculum vitae u aanspreken zou ik het erg op prijs stellen om in een persoonlijk gesprek mijn motivatie om voor de Gemeente xxxx te gaan werken, nader toe te lichten.

Met veel belangstelling zie ik uw reactie tegemoet.


Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 20 augustus 2007, 18:24
teleton teleton is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 augustus 2007
Berichten: 9
teleton is on a distinguished road
Thumbs up Re: Kom ik hiermee binnen?? Sollicitatie Consulent

Geachte heer/mevrouw,

Citaat:
Met veel belangstelling heb ik uw vacature op xxxxxx gelezen waarin u aangeeft op zoek te zijn naar een Consulent voortijdig schoolverlaten
Wanneer het niet lukt om een betere 'binnenkomer' te verzinnen, kies dan voor de saaie maarin ieder geval heldere, leesbare formule "naar aanleiding van uw advertentie deel ik u mede etc.etc.
Citaat:
Dit is precies de baan waar ik naar op zoek ben.
Ik zou deze zin verwijderen.
Citaat:
Door middel van deze brief dan ook graag mijn interesse kenbaar maken
Zie de opmerking bij de openingszin

Wat mij in de functie mij vooral aanspreekt is om jongeren te wijzen op het belang van een startkwalificatie en de daarbijbehorende uitdaging: een zo groot mogelijke bijdrage te kunnen leveren in de preventie van het voortijdige schoolverlaten.
Citaat:
Deze eerste zin van de alinea is inhoudelijk goed. Zet hem vooral in een andere volgorde. Als je je zinnen zo ingewikkeld maakt, maak je het de lezer niet gemakkelijk
Daarnaast is het voor mij dé kans om mijn huidige kennis toe te passen en uit te breiden met meer praktijkervaring.

Momenteel ben ik werkzaam binnen xxxxxx in de functie van consulent. Hier richt ik me hoofdzakelijk op het bieden van ondersteuning ten behoeve van xxxx-applicaties als xxxxx en xxxxx. Zo ben ik sinds oktober vorig jaar bijna fulltime werkzaam bij de Sectie Leerplicht van de Gemeente xxxxx .
Citaat:
Je kunt je afvragen wat de vorige zin toevoegt, laat hem wegt en je boodschap blijft net zo duidelijk
Naast het geven van begeleiding op de leerplichtadministratie ben ik voornamelijk bezig met het genereren van managementrapportages, het doorvoeren van scholenkoppelingen en de implementatie van nieuwe toepassingen.
Citaat:
Ook de vorige zin zegt niet veel over jou. Waarom vertel je hier niet dat je aan de eisen zoals ze zijn gesteld (communicaite etc. voldoet?
Omdat ik me naast het werken met xxxx-systemen verder inhoudelijk
Citaat:
Het woord inhoudelijk voegt niets toe, ik zou het weglaten
wilde ontwikkelen op het gebied van onderwijs en leerplicht, ben ik het afgelopen jaar in de gelegenheid gesteld
Citaat:
Citaat:
heb ik de volgende cursussen gevolgd of misschien nog beter: dit blijkt uit je cv!
:
een aantal korte cursussen te volgen aan de xxxxx. Daarnaast loop ik momenteel een dag in de week “stage” bij een leerplichtambtenaar te xxxx en
Citaat:
Ik zou de zin aktief maken: volgende maand start ike met de vakoplelding Leerplichtambtenaar
ga ik volgende maand ook starten met volledige vakopleiding leerplichtambtenaar.

Aangezien het werken bij een gemeentelijke instelling me enorm aanspreekt en de omgeving xxxx voor mij bekend terrein is, zou ik me hier heel graag willen ontwikkelen als Consulent voortijdig schoolverlaten.
Citaat:
Ik ben bang dat je in de vorige zin veel te veel woorden gebruikt. De inhoud is prima maar formuleer hem lekker kort
Ik ben zeer flexibel ingesteld, heb een goed administratief inzicht en beschik over uitstekende contactuele eigenschappen.
Citaat:
Ook weer goede argumenten maar probeer aan te geven waaruit het blijkt dat je over deze capaciteiten beschikt
Indien deze brief en bijgevoegd curriculum vitae u aanspreken zou ik het erg op prijs stellen om in een persoonlijk gesprek mijn motivatie om voor de Gemeente xxxx te gaan werken, nader toe te lichten.
Citaat:
Na alle opmerkingen zie je nu vast zelf wel mogelijkheden om de zin, die inhoudelijk goed is, beter te formuleren
Met veel belangstelling zie ik uw reactie tegemoet.[QUOTE]Waarom zo'n moeilijke zinsbouw? Als je het lastig vindt om iets origineels te verzinnen, gebruik dan liever de standaardtekst[/QUOTE]


Citaat:
Ik merk iedere keer weer dat het veel gemakkelijker om de fouten van een ander te corrigeren dan mijn eigen brief kritisch te bekijken. Ik heb nog niet zoveel ervaring met dit forum maar gelukkig zie ik wel dat ik enkel van mijn quotes niet goed verwerkt heb, waardoor de opmerkingen niet zo duidelijk zijn. Excuses daarvoor maar ik hoop dat je toch iets aan hebt. Volgende keer beter!

Wanneer er zoveel opmerkingen tegelijk worden gemaakt, kan het misschien een beetje lullig overkomen. Dat is zeker niet zo bedoeld.
Tot slot nog een Tip: Lees de nieuwe zinnen hardop voor. Wanneer er geen lekker ritme inzit, weet je zeker dat het nog niet goed genoeg is. Houdt een simpele zinsbouw aan zoals we het op de lagere school heben geleerd: Onderwerp en gezegde lekker dicht bij elkaar houden, dan rolt er vandaag of morgen vast een perfecte brief uit! Succes d'r mee
Teleton
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Cv + open sollicitatie naar een functie binnen de rechtbank JessicaJowenko Sollicitatiebrief en cv 2 21 februari 2009 03:40
Open sollicitatie intercedent / consulent storm Sollicitatiebrief en cv 0 21 juni 2007 15:07
CV sollicitatie consulent bemiddelingsburo. Graag commentaar. Annemart Sollicitatiebrief en cv 0 25 februari 2007 18:07
Sollicitatie Stage nick Sollicitatiebrief en cv 1 20 november 2006 23:49
Open sollicitatie onderzoeksbureau binnen de gezondheidszorg Niet geregistreerd Sollicitatiebrief en cv 6 18 augustus 2005 11:14


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon