Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 4 oktober 2007, 14:40
karina karina is offline
Lid
 
Geregistreerd: 4 oktober 2007
Berichten: 9
karina is on a distinguished road
Standaard sollicitatie Consulent Instroom

Hoi, dit is een eerste lay-out voor mijn sollicitatie brief. Ik wil graag advies over de inhoud en spelling/grammatica.


betreft: vacature Consulent Instroom

Hilversum, 2 oktober 2007

Geachte heer,mevrouw

Zodra ik uw advertentie in de Volkskrant van zaterdag 22 september las, waarin u vraagt om een consulent instroom, besloot ik te solliciteren.

Tijdens mijn hbo- studie SPH aan de Hogeschool de Horst heb ik veel over de sociale zekerheid geleerd. Bij mijn werkzaamheden als woonbegeleider met verstandelijk-en lichamelijk gehandicapte mensen heb ik regelmatig contact met diverse instanties die zich bezighouden met het vinden van geschikt werk voor mensen met een arbeidshandicap.
Ik vond het controleren van berekeningen en gegevens bij het GAK erg leuk en zie ernaar uit om dit bij het beoordelen van indicaties en herindicaties van de SW te kunnen doen.

De sociale wetgeving is complex en veranderd vaak. Ik ontwikkel mij graag en zie een uitdaging in het bijhouden van de actuele ontwikkelingen.
In de functie van consulent instroom kan ik mij blijven ontwikkelen en ik meen dat ik met mijn flexibele werkhouding een goede kandidaat ben die tevens een positieve bijdrage kan leveren aan het team.

Voor een volledig overzicht van mijn ervaring en opleiding, verwijs ik u graag naar mijn bijgevoegde cv.

Hoogachtend,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 4 oktober 2007, 16:56
Neerlandica_to_be's schermafbeelding
Neerlandica_to_be Neerlandica_to_be is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 305
Neerlandica_to_be is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie Consulent Instroom

Hoi Karina,
Hieronder wat opmerkingen, ik hoop dat je er wat aan hebt!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door karina Bekijk bericht
Geachte heer,mevrouw
Na een komma zet je altijd een spatie. Na mevrouw moet nog een komma, dus: Geachte heer, mevrouw,
(En misschien kun je de naam van de geadresseerde proberen te achterhalen?)

Citaat:
Zodra ik uw advertentie in de Volkskrant van zaterdag 22 september las, waarin u vraagt om een consulent instroom, besloot ik te solliciteren.
Waarom besloot je meteen te solliciteren? Dat zou je er in het kort bij kunnen zetten.
Een mooiere zin is misschien: Toen ik in de Volkskrant van zaterdag 22 september las dat u een consulent instroom zoekt, besloot ik direct te solliciteren.

Citaat:
Tijdens mijn hbo- studie SPH aan de Hogeschool de Horst heb ik veel over de sociale zekerheid geleerd.
hbo-studie en aan de Hogeschool is een beetje dubbelop. Je zou ervan kunnen maken: Tijdens mijn Hbo-opleiding SPH.... (waar je studeerde lezen ze dan wel in je cv).

Citaat:
Bij mijn werkzaamheden als woonbegeleider met verstandelijk-en lichamelijk gehandicapte mensen
Na het streepje komt een spatie: verstandelijk- en lichamelijk

Citaat:
Ik vond het controleren van berekeningen en gegevens bij het GAK erg leuk en zie ernaar uit om dit bij het beoordelen van indicaties en herindicaties van de SW te kunnen doen.
Dus je hebt als woonbegeleider gewerkt, maar ook bij het GAK? Je springt een beetje van de hak op de tak, ik denk dat je je werkzaamheden / vorige banen best wat uitgebreider mag omschrijven.

Citaat:
De sociale wetgeving is complex en veranderd vaak.
verandert moet met een -t op het einde

Citaat:
Ik ontwikkel mij graag en zie een uitdaging in het bijhouden van de actuele ontwikkelingen.
In de functie van consulent instroom kan ik mij blijven ontwikkelen
Je gebruikt 3x de term ontwikkelen achter elkaar. Misschien kun je een synoniem zoeken?

Wat nog ontbreekt is een slotzin waarin je zegt dat je graag op gesprek wilt komen.

Je legt goed uit waarom het jou een leuke baan lijkt, maar je besteed maar één zin aan je capaciteiten, nl. "Ik meen dat ik met mijn flexibele werkhouding een goede kandidaat ben die tevens een positieve bijdrage kan leveren aan het team." Waarom ben je geschikt voor deze baan en moeten ze nou juist jou aannemen? Daar zijn vast meer redenen voor!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 5 oktober 2007, 12:49
karina karina is offline
Lid
 
Geregistreerd: 4 oktober 2007
Berichten: 9
karina is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie Consulent Instroom

hoi, bedankt! hier kan ik zeker wat mee!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 5 oktober 2007, 20:25
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie Consulent Instroom

Hoi Karina,

Plaats je nog even de aangepaste versie?

Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie Dierenkliniek InNoCeNt-GiRl Sollicitatiebrief en cv 6 3 augustus 2010 18:34
Kom ik hiermee binnen?? Sollicitatie Consulent Ludo Sollicitatiebrief en cv 1 20 augustus 2007 18:24
Open sollicitatie intercedent / consulent storm Sollicitatiebrief en cv 0 21 juni 2007 15:07
open sollicitatie onderwijsassistent mèlanie Sollicitatiebrief en cv 2 7 maart 2007 17:26
CV sollicitatie consulent bemiddelingsburo. Graag commentaar. Annemart Sollicitatiebrief en cv 0 25 februari 2007 18:07


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:42.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon