Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 10 januari 2008, 18:52
junior student junior student is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 januari 2008
Berichten: 2
junior student is on a distinguished road
Exclamation Sollicitatiebrief afstudeeropdracht

Heb hier een sollicitatiebrief voor een afstudeerplek maar weet niet of ik hem zo weg kan sturen. Zo dus graag nog wat verbeterpunten horen....

Betreft: afstudeerplek


Geachte heer Janssen,

Met veel belangstelling las ik op de site NAAM WEBSITE dat u een vacature heeft voor een afstudeerder. Op dit moment studeer ik Ruimtelijke Ordening & Planologie en wil bij deze graag informeren naar de mogelijkheden voor een afstudeerplek.

Vanaf het begin van mijn studie heeft de financiële haalbaarheid van de projecten mijn bijzondere aandacht gehad. Om die reden heb ik in projecten vaak de financiële kant voor mijn rekening heb genomen. Tijdens mijn stageperiode heb ik ervaren hoe belangrijk de financiële optimalisatie van ruimtelijke plannen is. Hierdoor is mijn interesse voor de financiële uitwerking verder toegenomen. Vanwege mijn interesse in dit vakgebied ben ik op zoek naar een afstudeeropdracht die hierbij aansluit.

Het betreft een afstudeerstage van 20 weken, waarbij het de bedoeling is dat ik voor een bedrijf een opdracht uitvoer. Het onderwerp van de opdracht is vrij te bepalen. Een voorbeeld van een afstudeeropdracht zou bijvoorbeeld het inventariseren en uitvoeren van een planeconomische risicoanalyse kunnen zijn of het analyseren van risicoanalyses maar indien u andere mogelijkheden ziet sta ik daar ook voor open.

Het feit dat NAAM BEDRIJF aanstormend talent een kans biedt past goed bij mijn ambities. Verder spreekt het feit dat jullie persoonlijke ontwikkeling en het delen van kennis centraal stellen mij erg aan.

Voor meer informatie over mijn achtergrond en persoonlijke gegevens verwijs ik u graag naar mijn curriculum vitae. Graag licht ik mijn e-mail nader toe in een persoonlijk gesprek.


Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 januari 2008, 21:38
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief afstudeeropdracht

Hoi,

Eerlijk gezegd vind ik dit geen sollicitatiebrief. Je maakt een opsomming van wat JIJ gedaan hebt, wat JIJ als afstudeeropdracht wilt en waar JOUW interesse vandaan komt.
Net voor de afsluiten weet je nog kort in te haken dat het bedrijf een toekomst biedt aan jong aanstormend talent wat ook weer in JOUW straatje pas.

Al met al geef je geen openingen voor een wederzijdse relatie.

Maak de brief met de volgende insteek:
* maak duidelijk warom je juist dat bedrijf hebt uitgezocht
* Geef aan wat het bedrijf voor jou kan betekenen
* geef aan wat jij als meerwaarde aan dat bedrijf kunt bieden
* geef de win-win situatie (het bedrijf neemt jou als stagiair en krijgt een volledig uitgewerkte opdracht waar ze in de toekomst op financieel, strategisch opzicht veel ondersteuning aan hebben)

Snap je waar ik naartoe wil? Maak jezelf uniek zodat een stagebedrijf niet om je heen kan.

Het woord stageplek is in mijn ogen stageplaats. Bij betreft zou ik een sterke oneliner zetten: " als stagiar wil ik u financieel inzicht geven bij diverse trajecten"

Ik denk dat ik je heb geholpen bij het besluit je brief te herschrijven. Let op het AIDA-model wat je op de site kunt vinden en gebruik dit.

Succes ermee en laat je brief hier nog eens zien.
Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie Dierenkliniek InNoCeNt-GiRl Sollicitatiebrief en cv 6 3 augustus 2010 18:34
Open sollicitatie ergotherapeut Wens Sollicitatiebrief en cv 0 25 juni 2007 19:27
Open sollicitatie dierenpark Karin1983 Sollicitatiebrief en cv 2 25 juni 2007 13:54
open sollicitatie onderwijsassistent mčlanie Sollicitatiebrief en cv 2 7 maart 2007 17:26


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:52.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon