Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Alle andere carrièreonderwerpen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 25 maart 2012, 00:18
anoniem84 anoniem84 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 24 maart 2012
Berichten: 2
anoniem84 is on a distinguished road
Standaard Werken onder invloed van medicijnen voor chronische maagaandoening

Sinds een paar weken ben ik aan medicijnen voor een functionele maagstoornis. Loop hier al een halfjaar mee rond en heb hier veel pijn door gehad. Doordat ik nu medicatie heb en het niets ernstigs is moet ik van de arboarts nu weer beginnen met 3 x 4 uur werken en dit uitbouwen naar de 40 uur waar ik normaal op zat.

Nu merk ik echter dat de medicijnen, ook invloed hebben op mijn dagelijks functioneren. Ik heb minder concentratievermogen, ben eerder moe en slaap eigenlijk momenteel rustig 13 uur per nacht als ik geen wekker zet. Slaap momenteel zo'n 10 uur per nacht, want met minder zit ik gewoon te knikkebollen.

Het medicijn is voorzien van een gele sticker en het advies van de apotheek was om in elk geval 13 uur na inname pas een voertuig te besturen. Het medicijn moet ik voor het slapengaan innemen. (Merk het effect ook direct, het wordt dan ook wel eens voorgeschreven als slaapmiddel).

En dan aan het werk:
Persoonlijk zie ik er erg tegenop om onder invloed van het medicijn aan het werk te gaan zoals ik me op dit moment voel. Volgens de arboarts moet ik er echter maar mee leren leven (maagstoornis is chronisch, medicatie is een probeersel van de internist, maar helpt wel tegen de maagklachten).

Ik werk op 30-45 min. enkele reistijd, maar kan als alternatief wel met het OV (1 uur enkele reis). Werk in de accountancy en als ik afga op mijn kunnen van dit moment, ben ik bang dat ik niet meer op mijn oude niveau zal functioneren.

Hoe zouden jullie handelen?

Mijn idee is om sowieso met het OV te gaan de eerste tijd, want ik kan moeilijk wachten tot 13 uur na inname van het medicijn als ik straks weer om 8 uur op kantoor moet zijn

Uiteraard zal ik mijn direct leidinggevende inlichten over de ziekte en de medicijnen, maar zijn er nog andere dingen waar ik aan moet denken?

Binnenkort zal ook het beoordelingsgesprek nog gevoerd moeten worden en aandachtspunt voor mij is dat het contract dit jaar juni afloopt (en ik niet weet of dit nog wel verlengd gaat worden).

Graag zou ik jullie ideeën horen!

M.v.g. Anoniem84
Met citaat reageren
  #2  
Oud 25 maart 2012, 12:09
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniem84 Bekijk bericht
Hoe zouden jullie handelen?
Ik zou de medische kant bespreken met mijn eigen huisarts en in overleg met de arboarts naar vermogen aan het werk gaan. Met het OV lijkt me inderdaad veiliger.
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 25 maart 2012, 13:09
anoniem84 anoniem84 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 24 maart 2012
Berichten: 2
anoniem84 is on a distinguished road
Standaard

@Rene, wat zou ik met de huisarts kunnen bespreken?

Ik ben door de huisarts doorgestuurd naar de internist en die heeft me na diverse onderzoeken dit medicijn voorgeschreven.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 25 maart 2012, 13:14
ajhoff ajhoff is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 451
ajhoff is on a distinguished road
Standaard

Je zou nog eens met huisarts of/en internist bespreken of er andere soortgelijke medicijnen zijn waar je minder bijwerkingen van hebt. Je hoeft je niet direct neer te leggen bij wat zij voorschrijven. Vaak is het een kwestie van proberen wat het beste bij jou past.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 25 maart 2012, 14:05
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniem84 Bekijk bericht
@Rene, wat zou ik met de huisarts kunnen bespreken?
Met de internist en/of de huisarts: of het probeersel van de internist succesvol is, wat mogelijke andere behandelingen zijn, of er andere medicijnen zijn om te proberen.

Met de huisarts: hoe om te gaan met het gegeven dat je bij deze behandeling minder goed kunt functioneren, in welke mate het verstandig is weer te gaan werken, of het verstandig is met de auto naar je werk te gaan terwijl je deze medicijnen gebruikt, wat je toekomstperspectief is met deze chronische aandoening en bijwerkingen van de medicijnen.

Verdere stappen in je behandeling geven misschien ook naar je arboarts en werkgever het vertrouwen dat je pogingen doet zoveel mogelijk weer aan het werk te kunnen.
__________________
René
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Competenties deeltijd hbo-opleiding ontwikkelen, die in mijn baan niet terugkomen LuckyBet Je competenties ontwikkelen 35 12 juni 2011 17:33
Sollicatie medewerker Kavelwinkel bij de gemeente - Graag commentaar nsharief Sollicitatiebrief en cv 2 17 mei 2010 15:11
CV beoordelen svp stefany Sollicitatiebrief en cv 6 15 april 2010 14:44
HBO toegepaste Psychologie Jurgen22 Opleiding kiezen en volgen 14 4 november 2009 10:25
Sollicitatie-bijstand Financial Controller berbo Sollicitatiebrief en cv 8 25 februari 2007 00:22


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:05.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon