Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 8 september 2009, 13:04
Hofnar85 Hofnar85 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 8 september 2009
Berichten: 1
Hofnar85 is on a distinguished road
Standaard HBO nodig om te slagen op de arbeidsmarkt?

Hoi allen,

Om mijn toekomst in de arbeidsmarkt te vergroten, wil ik tot mijn 30ste een aantal opleidingen gaan volgen (ben nu 24). Ik wil uiteindelijk doorgroeien naar productontwikkeling in het bank- en verzekeringswezen. Echter ben ik wat betreft leren geen die-hard. Als ik op een dag een uur aan het huiswerk zit, is dat voor mijn doen al veel. Daarom twijfel ik aan een volledige HBO. Nu neem ik gegevens redelijk snel op, dus dat compenseert het ietwat.

Op dit moment heb ik een MBO-4 diploma marketing en een aantal certificaten richting bank- en verzekeringswezen. In november begin ik met hypothecair planner en ik hoop volgend jaar HBO productmanagement(1jr) te gaan doen bij NCOI. Beide studies liggen (zo wordt verondersteld) op HBO niveau, maar zijn geen Bachelor.

Maar nu de vraag, is een volledige Bachelor nodig om te slagen in de arbeidsmarkt?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 8 september 2009, 13:28
Rosina Rosina is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 maart 2008
Berichten: 338
Rosina is on a distinguished road
Standaard Re: HBO nodig om te slagen op de arbeidsmarkt?

Hallo,

Jij bent best goed bezig! In bezit van MBO, al aantal certificaten en plan welke richting je heen wilt.

HBO Bachelor is, mijns inziens, geen voorwaarde om te slagen op de arbeidsmarkt.

Veel mensen beginnen ook met MBO en volgen dan later aanvullende cursussen, vaak ook intern. Ben zelf begonnen met MBO en volg nu ook opleiding via NCOI (HBO Bedrijfskunde, 1 jaar) om kennis te verbreden. Ik merk wel dat een aantal banen als minimumeis echt HBO heeft. Dus wat dat betreft wel handig. Soms is echter HBO werk- en denkniveau + ervaring genoeg, zeker bij interne sollicitaties.

Samengevat: Zeker geen voorwaarde om te slagen, maar als je nog jong bent en twijfelt over HBO zou ik het wel gaan doen.

Succes ermee!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 8 september 2009, 13:32
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: HBO nodig om te slagen op de arbeidsmarkt?

Dank je wel voor je snelle reactie!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hbo-psycholoog op de arbeidsmarkt Hell-Inc Opleiding kiezen en volgen 12 2 januari 2013 22:58
HBO toegepaste Psychologie Jurgen22 Opleiding kiezen en volgen 14 4 november 2009 09:25
Toelatingsexamen HBO SLN88 Opleiding kiezen en volgen 4 21 juni 2009 16:04
Volledig HBO Bachelor vs HBO Kernprogramma suusje Opleiding kiezen en volgen 0 6 december 2008 20:47
MBO-plus hospitality management, deeltijd HBO Facility management Lady86 Opleiding kiezen en volgen 1 7 november 2008 12:50


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:04.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon