Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 13 april 2011, 17:40
jeppieklem jeppieklem is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 april 2011
Berichten: 7
jeppieklem is on a distinguished road
Standaard Op zoek naar een nieuw leven

Beste forum-leden,

Al een hele tijd ben ik zoek naar naar mijn 'ding': de baan waarvan ik gelukkig wordt en het niet iedere dag een opgave is om naar mijn werk te gaan.

Ik ben in 2008 afgestudeerd in Personeel&Arbeid en wist eigenlijk al dat ik geen echte P&O'er ben. Ik ben toen in de opleidingswereld gerold, wat wil zeggen dat ik op een P&O-afdeling verantwoordelijk was voor opleiden in de organisatie. Helemaal mijn ding! Maar een half jaar geleden ben ik wegens bezuinigingen ontslagen. Nu werk ik als HR assistent, maar word hier alles behalve gelukkig van. Ten eerste omdat er amper werk voor me is en ik alleen de simpele klusjes mag opknappen, ten tweede omdat ik nogmaals heb gemerkt dat ik niet zakelijk genoeg ben om P&O'er te zijn.
Ik zou graag weer in de opleidingswereld terugkomen, maar er zijn hier geen vacatures in. De verwachting voor mijn regio is ook niet dat deze snel komen.

Iedere dag switch ik weer van gedachten en als ik een beroepentest maak, heb ik het idee dat ik deze zelf beďnvloed door mijn vele gezoek, gedenk en gereflecteer. Loslaten en gewoon afwachten lukt me niet (en wil ik eigenlijk ook niet), ik wil zo snel mogelijk een andere baan.
Deze testen geven steeds aan dat ik iets met talen en lesgeven moet gaan doen, maar zie mezelf niet zo snel voor een klas staan.

Wie heeft het gouden ei en kan me vertellen op welke manier ik er echt achter kom of mijn loopbaanwensen haalbaar zijn?
Ik zoek iets anders dan testjes en loopbaanbegeleiders (vind ik een beetje achterhaald, aangezien zij vragen wat ik mezelf ook al heb gevraagd).

Gr. Jessica
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 april 2011, 10:47
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard

Beste Jessica,

Volgens mij staat in deze zin: dat ik verantwoordelijk was voor opleiden in de organisatie, wat je leuk vindt.

Kun je nog wat meer over deze werkzaamheden vertellen? Dus wat je deed en waarom je het leuk vond?

Groeten van Hetty

P.S. Ik denk dat je heel goed weet wat je wilt, maar dat je nog in een rouwproces zit. Een rouwproces over de baan die je kwijt bent geraakt. Door bovenstaande vragen te beantwoorden, komt je focus weer terug en kun je weer gericht solliciteren.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 april 2011, 11:22
jeppieklem jeppieklem is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 april 2011
Berichten: 7
jeppieklem is on a distinguished road
Standaard

Hoi Hetty,

Ik deed zo'n beetje alles om kwalitatief goede medewerkers in de organisatie te krijgen/hebben. Werven en selecteren van nieuwe studenten, studenten coachen als het niet goed ging, teamleiders en stagebegeleiders trainen en ondersteunen in hun taken, plannen en organiseren van bijscholingen.
Ik vond het leuk om met mensen in gesprek te zijn en bezig te zijn met professionele en persoonlijke ontwikkeling.

Ik denk dat ik inderdaad wel weet wat bij me past, maar hier is (nog) geen werk in te krijgen. Aangezien ik zsm bij mijn huidige baan weg wil, heb ik het gevoel dat ik mijn pijlen ergens anders op moet richten, maar niet weet waarop.

Ik akn anderen heel goed helpen bij dit probleem, maar bij mezelf is het niet zo makkelijk.....

Groetjes Jessica
Met citaat reageren
  #4  
Oud 14 april 2011, 11:37
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard

Hoi Jessica,

Heb je al open sollicitatiebrieven geschreven, bijvoorbeeld naar alle scholen in de omgeving, waarin je duidelijk omschrijft wat je kunt en wilt?

En ben je bij open dagen van scholen geweest? Daar kun je met decanen, docenten, enz. praten om zo je netwerk te vergroten.

Ook kun je een oproep op LinkedIn plaatsen in de verschillende groepen, die met onderwijs te maken hebben. Op deze manier kunnen mensen met je mee zoeken en krijg je misschien wel een aanbod voor werk. Dat zie ik op LinkedIn regelmatig gebeuren.

En je kunt Twitter inzetten, door daar aan te geven wat je zoekt en wilt. Ik kan je bericht dan RT-en naar mijn netwerk.

Groeten van Hetty
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #5  
Oud 14 april 2011, 11:41
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard

En objectief naar jezelf kijken is altijd moeilijker dan een ander helpen

Kun je wat met mijn tips? En heb je al een profiel op LinkedIn en Twitter?
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Trek de aandacht met een creatieve openingszin René Sollicitatiebrief en cv 56 16 december 2014 11:46
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
Op zoek naar een passende opleiding Anne123 Opleiding kiezen en volgen 2 6 januari 2010 13:49
ontslag en na 17 jaar weer op zoek naar een baan, help! Astrid001 Sollicitatiebrief en cv 9 21 juli 2008 13:55
Hoe mail je een sollicitatiebrief en cv nicky1983 Sollicitatiebrief en cv 9 14 juli 2006 11:34


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:16.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon