Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiegesprek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 18 juli 2012, 22:01
Hw80 Hw80 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 18 juli 2012
Berichten: 1
Hw80 is on a distinguished road
Smile Week proefdraaien bedrijf

Hoi forumleden!
Ik heb een vraagje namens mijn man en dit leek me een goede plek om advies te vragen.
Hij werkt al 2 jaar bij een bedrijf waar hij het eigenlijk niet naar z'n zin heeft (en 0 uren contract/2 uur reistijd per dag is niet ideaal met gezin). Nu heeft hij een open sollicitatie gestuurd naar een bedrijf op fietsafstand. Hij wil graag werken in de logistiek en dit bedrijf schijnt heel leuk te zijn.

Ze hebben contact gezocht en er heeft een eerste gesprek plaatsgevonden. Ruim een uur gekletst, uitgebreide rondleiding gehad en er blijkt een superleuke functie vrij te zijn. Vandaag moest hij terugbellen (na het laten bezinken) en de werkgever had het ook als zeer positief ervaren (meerdere malen gezegd).
Nu vroeg hij of mijn man een weekje kon komen meewerken om te kijken hoe het loopt, de werkgever zou het met personeelszaken regelen dus ik neem aan betaald. Hij heeft namelijk nog 2 'punten'
-er zit een stukje leidinggeven/aansturen bij (aan 5 mensen)
-is hij stressbestendig genoeg

Het is een bedrijfstak (logistiek) waar mijn man nog geen ervaring in heeft dus ik snap dat ze willen proefdraaien. Maar het is toch wel heel spannend!!
Nu mijn vragen; ik neem toch aan dat ze hem niet hadden gevraagd mee te draaien als ze het niet zouden zien zitten met hem? Hoe kan hij het best laten zien dat hij de aansturende functie aankan in een weekje in een nieuw bedrijf met werkzaamheden die nieuw voor hem zijn?
Verdere tips voor deze dagen zijn van harte welkom!!

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 juli 2012, 21:20
Caily Caily is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 juli 2012
Berichten: 13
Caily is on a distinguished road
Smile

Beste,

Dat is heel positief en een bedrijf steekt geen energie in iemand wanneer ze het niet zien zitten. Ik denk dat ze hem een goede kandidaat vinden voor deze baan. Hij moet gewoon zichzelf blijven en natuurlijk zijn best doen, maar dat doet hij vast. Je stinkende best doen en meer kun je niet, succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 22 juli 2012, 16:57
ajhoff ajhoff is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 451
ajhoff is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hw80 Bekijk bericht
Hoe kan hij het best laten zien dat hij de aansturende functie aankan in een weekje in een nieuw bedrijf met werkzaamheden die nieuw voor hem zijn?
Vooral zich zichzelf zijn en niet gaan forceren zou ik aanraden. Niemand zal verwachten dat hij direct alles weet en kan. Het belangrijkste is dat hij in het team past.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Graag jullie reactie op mijn net even anders dan anders sollicitatiebrief en cv vertegenwoordiger Sollicitatiebrief en cv 6 2 juli 2012 18:37
Tweede (en laatste) ronde bedrijf A, maar liever naar bedrijf B (procedure loopt nog) Esther2 Alle andere carričreonderwerpen 3 23 september 2010 13:33
Solliciteren naast je eigen bedrijf Diederik Sollicitatiegesprek 5 27 augustus 2009 20:20
Ik zoek baan om een bedrijf te promoten Alex1985 Loopbaanvragen 7 4 oktober 2007 12:42
solliciteren via bedrijf of recruiter t.metsemakers Sollicitatiebrief en cv 1 13 juli 2006 16:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon