Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 6 maart 2008, 21:21
Deezjuh Deezjuh is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 8 juni 2006
Berichten: 29
Deezjuh is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief leerling OK-assistent

Hallo,

Graag zou ik met behulp van jullie kritische blik onderstaande brief helemaal top maken! Ben al 2 jaar op zoek naar deze functie in mijn buurt, en dus wil ik een goede brief schrijven.
Alvast bedankt!!


Eigen adres

Adres Ziekenhuis
t.a.v P&O

Plaats, datum 2008

Betreft: sollicitatie vacature 0000-000

Geachte mevrouw EX,

Je bent jong en je wilt… operatieassistent worden!
Via deze brief laat ik mijn interesse blijken voor de functie van leerling operatieassistent in uw ziekenhuis.

Momenteel ben ik als afgestudeerd HBO-V student, met als afstudeerrichting Critical Care in de Intensief Klinische Zorg, werkzaam op de afdeling chirurgie/urologie in het X Ziekenhuis te X. In het verleden heb ik tijdens verschillende stages al eerder ziekenhuiservaring opgedaan. Als eindstage van mijn opleiding heb ik de stageperiode op de afdeling medium care chirurgie met succes afgerond in het X Ziekenhuis te X. Tijdens deze stages en tijdens mijn huidige baan heb ik ervaring opgedaan met verschillende verpleegtechnische handelingen en het omgaan met onder andere kritieke zorg.

Na mijn afgeronde HBO-V opleiding wil ik graag doorstuderen. Mijn interesses hebben tijdens mijn gehele opleiding al bij de intensieve zorg en vooral bij de chirurgie gelegen. De opleiding tot operatieassistent heeft om die reden dan ook mijn interesse gewekt. De afwisseling van werken en leren trekt mij aan omdat ik op deze manier de theorie en de praktijk direct kan combineren. Zelf denk ik dat ik geschikt ben voor deze functie. Ik ben een gemotiveerde, hardwerkende en snel lerende student. Daarnaast ben ik in staat om goed in groepsverband te werken, maar ook individueel uitstekend te kunnen handelen. Het werken met verschillende instrumenten en technologieën, en toch bezig zijn met mensen en de zorg, is een uitdaging die ik graag zou willen aangaan. Verder zijn het snel inspringen op diverse situaties, het leren omgaan met het afwisselende leven op een operatiekamer voor mij redenen om te solliciteren.

Met het oog op de toekomst heb ik tijdens mijn studie mezelf verdiept via de keuzemodules in innovatie en management. Hierdoor ben ik zeer geïnteresseerd geraakt in de nieuwste technologieën en ontwikkelingen op medisch gebied.

Graag licht ik mijn brief en CV toe in een persoonlijk gesprek.

Met vriendelijke groet,


X

Bijlage: Curriculum Vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 6 maart 2008, 21:32
wieteke's schermafbeelding
wieteke wieteke is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 februari 2008
Berichten: 220
wieteke is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief leerling OK-assistent

Dag Deezjuh,

een prima brief lijkt mij. Hij is enthousiast, je motiveert goed waarom je graag op die afdeling wilt werken en je geeft aan dat je eigenlijk al een tijdje naar deze baan toewerkt. Een "zeurpuntje" je schrijft dat je nu werkt als afgestudeerd HBO-V student, dat moet denk ik HBO-V verpleegkundige zijn.

Heel veel succes.
__________________
Wieteke van Heun - de Roos
www.wietekederoos.nl
Ik help zorgorganisaties met het ontwikkelen, organiseren en coördineren van leerinterventies zodat de medewerkers een leven lang kunnen leren en hun deskundigheid blijvend kunnen vergroten.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 7 maart 2008, 16:41
Deezjuh Deezjuh is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 8 juni 2006
Berichten: 29
Deezjuh is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief leerling OK-assistent

Hey,

Heel erg bedankt. Overige tips zijn nog steeds welkom, maandag moet ie op de bus

Sommige dingen lees je zo overheen! Dan is de kritische en onafhankelijke blik van buitenstaanders heel handig!
Bedankt daarvoor..

Gr
Met citaat reageren
  #4  
Oud 7 maart 2008, 17:50
Deezjuh Deezjuh is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 8 juni 2006
Berichten: 29
Deezjuh is on a distinguished road
Standaard Re: Nog een vraagje

Ik heb nog een vraag voor eventuele aanvulling..

Ik heb in een ander ziekenhuis, een keer meegelopen op de OK. Is het verstandig, ondanks dat dit in een ander ziekenhuis was, toch even te vermelden in de brief?

De meeloopdag was onderdeel van een sollicitatieprocedure, waar ik toen wel werd aangenomen, maar door prive omstandigheden niet meteen kon meedoen..
Met citaat reageren
  #5  
Oud 10 maart 2008, 16:04
zeekameel's schermafbeelding
zeekameel zeekameel is offline
Lid
 
Geregistreerd: 20 februari 2008
Berichten: 11
zeekameel is on a distinguished road
Standaard Re: Nog een vraagje

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deezjuh Bekijk bericht
Ik heb nog een vraag voor eventuele aanvulling..

Ik heb in een ander ziekenhuis, een keer meegelopen op de OK. Is het verstandig, ondanks dat dit in een ander ziekenhuis was, toch even te vermelden in de brief?

De meeloopdag was onderdeel van een sollicitatieprocedure, waar ik toen wel werd aangenomen, maar door prive omstandigheden niet meteen kon meedoen..
Dat zou ik zeker doen ja! Hierdoor laat je merken dat je erg geïnteresseerd bent!! Verder een prima brief, zelf zou ik in de eerste alinea dit veranderen:
Momenteel ben ik als afgestudeerd HBO-V student, met als afstudeerrichting Critical Care in de Intensief Klinische Zorg, werkzaam op de afdeling chirurgie/urologie in het X Ziekenhuis te X Ik zou zetten, aangezien je al afgestudeerd bent;
Momenteel ben ik als HBO verpleegkundige werkzaam op de afdeling chirurgie/urologie in ziekenhuis x. De rest is ter vermelding in je CV!
Succes!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 10 maart 2008, 16:10
Deezjuh Deezjuh is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 8 juni 2006
Berichten: 29
Deezjuh is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief leerling OK-assistent

Heel erg bedankt, ik heb ondertussen de aanbevelingen verwerkt en de brief is op de bus!

Nu maar afwachten wat er verder gaat gebeuren de komende weken!

bedankt!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
ok-assistent, operatieassistent

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Verbeterde versie van mijn sollicitatiebrief als leerling verpleegkundige *Bren* Sollicitatiebrief en cv 2 17 oktober 2007 17:34
Sollicitatiebrief assistent systeembeheerder CVOK Sollicitatiebrief en cv 0 14 september 2007 18:08
sollicitatiebrief leerling verpleegkundige annie Sollicitatiebrief en cv 1 10 januari 2007 18:45
sollicitatiebrief maatschappelijk assistent Lore Sollicitatiebrief en cv 0 18 november 2006 14:54
sollicitatiebrief assistent politiemedewerker ano Sollicitatiebrief en cv 1 10 november 2006 16:49


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:45.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon