Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Alle andere carrièreonderwerpen

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #1  
Oud 8 april 2014, 17:27
Amsterdam_31 Amsterdam_31 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 1
Amsterdam_31 is on a distinguished road
Standaard Een te hoge functie hebben..

Hoe ben ik hierin gerold? Een vraag die ik mijzelf bijna elke dag afvraag!

Hallo,

Ik zal me eerst even kort voorstellen. Ik ben een afgestuurde HBO CE'er + NIMA B. Na mijn studie altijd werkzaam geweest in operationele marketing functies. Sinds begin dit jaar werkzaam als manager bij een groot bedrijf (2.000fte).

De stap van uitvoerende marketeer naar manager blijkt een hele grote. Ik verdrink letterlijk; tijdens strategische sessies merk ik dat ik theorie van de studies moeilijk kan reproduceren. En dat ik dat eigenlijk ook helemaal niet leuk vindt, mede omdat ik het niet kan (vind ik).

Het gekke is dat ik op een uitvoerende functie heb gesolliciteerd, maar dat er tijdens de procedure een reorganisatie kwam waarbij die functie weg viel, en ze mij wilde doorschuiven in deze. Schijnbaar is dat toentertijd gegaan zonder dat ik echt vat heb gehad op de inhoud van de functie. Een grote fout van mij, achteraf. Komt nog eens bij dat ik nu functie X heb, maar ben ingeschaald op functie Y, een schaal hoger. Dit punt al eens bespreekbaar gemaakt bij mijn manager, maar die wuifde het weg.

Al met al gaat het niet goed en betaal ik een hoge tol.

Vanwege de druk die ik voel, het feit dat ik niet kan meekomen in gesprekken en met de rest van mijn collega's, mijzelf ook niet kan identificeren met hen, het hoge salaris wat ik ontvang (60K), waarvan ik vindt dat ik het niet waard ben plus nog een aantal privé-zaken die ik het afgelopen jaar heb doorgemaakt en ik mezelf niet kan motiveren en liever voor de problemen wegloop is de tol die ik nu betaal hoog: een depressie. Dit is vast gesteld door de huisarts en inmiddels loop ik bij een therapeut hiervoor.

De reden dat ik dit hier schrijf is dat ik het deels van me af wil schrijven. Daarbij hoor ik graag wat jullie mij zouden aanraden in deze. Hoe lastig dat misschien ook is. Ik hink op twee gedachten:

- Opzoek gaan naar een andere functie, die beter bij mij past. Probleem is dat ik niet weet dat dit precies is, want ik ben ook aan het twijfelen geslagen of marketing wel het veld is waarin ik de rest van mijn leven werkzaam in wil blijven.

- Doorzetten hier en kijken waar het schip strand. Ik heb een jaarcontract. Moet gezegd worden: men weet op het werk van mijn geestelijke gesteldheid en is heel behulpzaam. Dat ik mezelf niet competent genoeg voor mijn huidige functie, dat heb ik niet geuit.

Ben benieuwd naar jullie inzichten..

Groet!
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Trek de aandacht met een creatieve openingszin René Sollicitatiebrief en cv 56 16 december 2014 11:46
Sollicitatiebrief die me een baan als werkvoorbereider opleverde Arden Sollicitatiebrief en cv 0 27 juni 2012 22:44
Eerste sollicitatiebrief van een fulltime moeder perakojot Sollicitatiebrief en cv 8 28 maart 2011 15:17
sollicitatiebrief verkoopmedewerker Graag commentaar Cindyy Sollicitatiebrief en cv 7 15 augustus 2009 12:38
Hoe mail je een sollicitatiebrief en cv nicky1983 Sollicitatiebrief en cv 9 14 juli 2006 11:34


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon