Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 30 november 2007, 03:03
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Bellen nav vacature

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiereweed Bekijk bericht
Maar als ik wel bel, dan kan dat ook betekenen dat ik zeker interesse heb.
Waarom zou je überhaupt solliciteren als je geen interesse hebt? Het feit dat je solliciteert, betekent dat je interesse hebt in de functie. Die interesse moet blijken uit een goede motivatiebrief (email). Focus je energie daarop.

Ik heb zelf in vacaturecommissies gezeten. De besluitvorming gaat meestal in aparte sessies waarbij alle binnengekomen sollicitatiebrieven vluchtig worden doorgenomen en op de bekende stapels 'nee' , 'uitnodigen' en 'misschien' worden gelegd. Er wordt niet in de overweging meegenomen of iemand heeft nagebeld of niet. Denk je werkelijk dat je kunt onthouden welke 7 van de 20 sollicitanten nog hebben gebeld?

Het bellen met de vraag of de brief is aangekomen, ervaarde ik zelfs als irritant. We weten allemaal dat de post 99,999999 % van alle brieven bezorgt. Natuurlijk is die aangekomen en het telefoontje is duidelijk een smoes van de sollicitant om zich te profileren.

Ook een spervuur van vragen over het bedrijf en de functie vond ik irritant. Alsof het bedrijf zijn waardigheid moet bewijzen tegenover de sollicitant ipv andersom. Het sollicitatiegesprek is naar mijn mening de plek voor de sollicitant om vragen over het bedrijf en de functie te stellen. Het sollicitatiegesprek is een wederzijdse kennismaking.

Een goede reden om na te bellen is als er iets in de vacatureomschrijving onduidelijk was en dit is dusdanig belangrijk dat de keuze solliciteren of niet solliciteren er van afhangt.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 30 november 2007, 13:09
@nita
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Bellen nav vacature

Hoi,

Waar ik werk wordt het bellen ook niet als iets positiefs gezien. Alleen wanneer de vraag echt belangrijk is. Alle bellers worden zoiezo opgeschreven met de vraag. En mensen die bellen met iets wat ook op de website te vinden is bijv worden een stuk sneller afgewezen.

Groeten
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wat kan ik telefonisch vragen naar aanleiding van deze vacature? lala Sollicitatiebrief en cv 25 16 juli 2007 15:37
Sollicitatiebrief interne vacature Processing Engineer Tjalling Sollicitatiebrief en cv 2 22 mei 2007 18:41
Niet gesolliciteerd; vacature vergeven; alsnog open sollicitatie? Frankie Sollicitatiebrief en cv 1 19 september 2006 16:23
hoe reageer je op een verlopen vacature nicky1983 Sollicitatiebrief en cv 4 1 mei 2006 16:12


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:02.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon