Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 12 februari 2014, 00:39
StephanieVM StephanieVM is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 12 februari 2014
Berichten: 1
StephanieVM is on a distinguished road
Exclamation Wat wil ik?

Beste forummers,

Ik heb mij zojuist aangemeld op dit forum omdat ik hier terecht kwam via google toen ik intypte: "Welke opleiding?"

Nu vat ik mijn afgelopen jaren even samen:
Na mijn middelbare school ben ik de opleiding telefoniste/receptioniste gaan volgen. Deze heb ik na 2 jaar afgerond en omdat mijn cijfers boven het gemiddelde waren op bepaalde vakken kreeg ik de diploma secretarieel medewerkster er ook bij dat is mooi, 2 MBO diploma's in 1 opleiding!

Daarna heb ik 1 jaar een secretaresse opleiding gevolgd op MBO niveau 4. Ik heb wel redelijk last met Nederland schrijven en met wiskunde. Hiervoor heb ik ook bijles gedaan maar omdat niveau 4 voor mij veel lastiger was dan niveau 2 ben ik hiermee gestopt. Niet alleen om de moeilijkheidsgraad, maar ook omdat ik wat anders wou.

Ik ging verder met een grafische studie. Aangezien ik niet kon tekenen maar wel "verslaafd" was aan photoshop zocht ik een studie waar ik wel mijn creativiteit in kon uiten maar dan niet op papier. Ik kwam via een studiekeuze bij DTP terecht. Dit ben ik gaan studeren en heb voor de zomer mijn diploma hiervoor behaald. Hoppa, diploma nummer 3. Ik ben pas 22 geworden en ik wou gaan werken omdat ik het studeren zat was. Ik kreeg een baan aangeboden in drukkerij waar ik tijdens mijn DTP opleiding 6 maanden stage had gelopen. Heel leuk, aangenomen! Want ik was klaar met mijn DTP opleiding en dit betekende voor mij heel veel. In de tijd van de "crisis" een baan aangeboden krijgen met de functie waarvoor je net je diploma behaald had.

Helaas klikte het na een paar maanden niet meer tussen mij en mijn baas. (mijn baas was mijn leidinggevende en mijn enige collega, hij was altijd heel druk en ik had steeds minder werk, het ging botsen). Dus hij verlengde mijn contract niet meer. 3 weken voordat mijn contract afliep vertelde hij mij dit. Ik was gebroken. Mijn hele toekomst viel als het ware in elkaar omdat ik studie had opgegeven en de baan had aangenomen. Ja, 6 maanden werkervaring erbij maar dat wilt haast geen enkel bedrijf.

Het liefst wil ik weer werken. In de telefoniste/receptioniste/secretariele wereld of de grafische. Ik vind het allebei leuk.

Onwijs veel aan het solliciteren. Op het gebied van DTP is heel weinig aanbod en ze stellen hoge eisen die ik niet kan behalen. Toch reageer ik op alles wat op mijn pad komt op het gebied van DTP.

Op het gebied van telefoniste/receptioniste/secretarieel is heel veel werk, onwijs veel vacatures.. internet explodeert van de hoeveelheid. Maar, zoveel mensen hebben hiervoor gestudeerd. Veel mensen hebben meer ervaring als dat ik heb en voldoen meer aan de eisen.

Mijn mapje "2014 afwijzingen" stroomt langzaam voller en voller..

Zoals ik al zei: "Het liefst wil ik weer werken." Maar nu na 1,5 maand thuiszitten ben ik het zat. Ik wil IETS doen. En ik zit dus te denken aan een studie. Ik ben nog jong, kan nog dingen afronden en vooral leren.

Maar ik weet totaal niet wat ik wil. Uit studiekeuze testen komt niet heel veel wat mij aanspreekt of hele rare beroepen die totaal niet bij mij matchen.

Ik vraag vrienden: "Wat zie jij mij doen?" ik krijg diverse antwoorden. Van de raarste tot de leukste. En van de stomste tot de belachelijkste.

Tuurlijk heb ik interesse in bepaalde dingen, en mijn hobby's spelen daar misschien ook wel een rol bij.
Bijvoorbeeld bij de politie of in de beveiliging spreekt mij aan. Erbij kunnen helpen om mensen zich veilig te laten voelen etc. Maar of het echt voor mij geschikt is, goede vraag.

Allemaal zulke dingen.. zoveel spreekt mij aan.
Net zoals dat ik telefoneren voor een leuk bedrijf even leuk vind als het ontwerpen voor een bedrijf. Dat ik creatief zijn leuk vind, maar niet super creatief ben. Ik ben dol op films en muziek maar in die wereld werken studeren lijkt me zwaar. En wat dan precies? Fotograferen, super gaaf. Doe het graag, vooral de natuur. Maar ik wil dit niet als beroep. Gamen, super leuk! Graag met zoveel mogelijk mensen een goede tijd beleven, maakt niet uit welk spel! Maar wat kan ik hierin doen?



Wat wil ik?
Ik ben vast niet de enige die met dit probleem zit..
Heeft iemand hier heel goed advies voor? Of bijvoorbeeld: "Door dit of dit denk ik wel dat huppelepup bij je past."

Testen, gidsen, scholen, infodagen alles is welkom!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 4 april 2014, 19:43
sannehamstra sannehamstra is offline
Lid
 
Geregistreerd: 30 oktober 2013
Berichten: 18
sannehamstra is on a distinguished road
Standaard

ik zie vooral dat je heel creatief bent. heb je ook iets met mensen? bijvoorbeeld les geven? speel je een instrument?

Ik kan er zo nog niet opkomen, het is niet makkelijk om in creatieve werkgebieden aan het werk te komen. Maar waar wil is is een weg. Laat dat niet in de weg staan! Denk er alleen wel over na of je dan de creatieve weg in gaat.

Probeer vooral veel nieuwe dingen uit!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Werk is één, maar wat wil ik nou echt? mai Loopbaanvragen 9 4 september 2012 22:51
Help! Ik weet niet meer wat ik wil san2307 Loopbaanvragen 7 9 augustus 2010 17:46
Hoe kan ik de vraag 'wat wil je verdienen?' het beste beantwoorden? maxitt Alle andere carrièreonderwerpen 1 16 januari 2008 15:48
Wat wil ik?!?! Faatje Loopbaanvragen 1 28 juni 2007 22:33


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:50.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon