Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiegesprek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 26 januari 2011, 15:20
Muis81 Muis81 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2011
Berichten: 5
Muis81 is on a distinguished road
Standaard sollicitatieprocedure

Hallo allemaal,

In november heb ik een sollicitatiegesprek gehad, voor deze functie/locatie werd ik afgewezen.Ze hebben me toen gelijk gevraagd of ik interesse had in dezelfde functie maar dan dichter bij mijn eigen woonplaats.

Begin januari ben ik weer op gesprek geweest en ik heb vorige week mijn arbeidsvoorwaarden gesprek gehad. Ik had toen verwacht dat ik ook de hoogte van mijn loon zou bespreken. Ik had salarisstrookjes mee, want ik was bang dat ik erop achteruit zou gaan. Ik heb nu onregelmatigheidstoeslag en bij de nieuwe baan en hogere functie niet meer.

De persoon waarmee ik het gesprek had gaf aan dat ik me geen zorgde hoefde te maken over de hoogte van mijn loon. ze heeft mijn salarisstrookje(s) meegenomen.(Dit was overigens ook een vraag vooraf van de organisatie)
Ze kon op moment niet aangeven wat ik zou verdienen.

Ik zou voor het weekend gebeld worden met een loonvoorstel.
Inmiddels ben ik het best beu, want ik ben nog steeds niet teruggebeld.Ik heb inmiddels op maandag, dinsdag en vandaag weer naar de organisatie gebeld. Maar ik word maasr niet teruggebeld zoals beloofd.

Ik baal er erg van.Ik zou ontzettend graag de baan willen hebben.Ik ga van een vast contract naar een jaarcontract.Maar die "sprong"wil ik wel wagen.
Ook mijn huidige manager is op de hoogte en weet dat dit voor mij een goede stap zou zijn. Hij wil er eventueel,mocht het kunnen mij eerder laten overstappen naar de nieuwe baan. Dus hij zit er ook op te wachten totdat ik groen licht geef dat ik de andere baan heb geaccepteert, zodat hij kan uitzoeken wat de mogelijkheden zijn.

Nou jah.. om een lang verhaal kort te maken.IK BAAL HIERVAN...
ben het wachten zat, ook al ben ik er actief mee bezig om hen wel te bellen.
Snap niet dat ze niet een loonvoorstel kunnen doen, want hoe langer zij wachten des te lastiger word het dat ik in maart kan beginnen ipv april.

Bah...wat kan ik nog meer doen behalve wachten? Ik wil de functie erg graag.
En ik had ook de indruk dat ze me graag willen hebben

Gr Muis81
Met citaat reageren
  #2  
Oud 26 januari 2011, 18:04
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard

Ik kan mij voostellen dat je baalt.

Wat hebben ze gezegd toen je belde en wie heb je gesproken? Was het de receptionist of iemand anders? En het kan zijn dat deze persoon ziek geworden is en dat degene die de telefoon beantwoord dit niet weet.

En heb je al gemaild?

Het kan allemaal redenen hebben dat je niets hebt gehoord, maar blijf positief want met een negatief gevoel begin je niet prettig aan een nieuwe baan.

Sterkte.

Groeten van Hetty
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 27 januari 2011, 12:03
Muis81 Muis81 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2011
Berichten: 5
Muis81 is on a distinguished road
Standaard

Hoi Hetty, dank voor je bericht.

Na mijn post op het forum heb ik inderdaad een mail verstuurd.
Op zich een prima mail,maar sloot em toch een beetje rottig(negatief) af

Maar goed, al met al ben ik gister laat op de dag gebeld. er is excuses aangeboden, maar ze zaten nog wat met de contract uren.Gelukkig kan ik nog steeds een contract van 36 uur krijgen.Maar nu het loon:
het is zo'n ruim 300-400 bruto minder dan mijn huidige baan.
Dat komt o.a. door onregelmatigheidstoeslag.
Ik heb haar gevraagt wat mijn netto loon bij hun zal zijn, want het gaat mij om wat ik op mijn bankrekening ontvang en vooral omdat ik bruto minder zou gaan verdienen, wil ik het netto bedrag graag weten.

Hun voorstel is 2076 euro bruto, voor een assistent leiding gevende functie.
Ik verdien nu gemiddeld 2400 bruto per maand.

ze wilde niet naar mijn onregelmatigheidstoeslag kijken.Ik was er wel op in gesteld dat ik wat minder zou verdienen,maar 1500 netto is het laagste wat ik wil gaan. Ik ben bang dat ik nu netto 1400 ga verdienen.

Is hun bod voor een assistent leidinggevende baan reeel?
Ik heb geen werkervaring in het leidinggeven, dus wat dat betreft is het een mooie kans.

ben ik dan te veeleisend, met een netto maandbedrag van rond de 1500?



gr Muis81
Met citaat reageren
  #4  
Oud 27 januari 2011, 16:55
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard sollicitatieprocedure

hoe hoog moet het loon zijn? ligt aan de functie en de branche (en dus aan de CAO ook).
als je uit gaat van je laatst verdiende loon bij deze werkgever en je zoekt de CAO op internet op, dan geldt volgens mij de regel van promotie:
kijk in je huidige salaris, tel 2 stappen er bovenop en zoek dit bedrag in de kolom van je nieuwe inschaling (of was het nou zoek eerst het bedrag in de nieuwe inschaling en dan pas en 2 stappen er bovenop)? In elk geval: tegenover promotie staat een beloning!

En ja, dan kan het zo zijn dat je de pech hebt dat je onregelmatigheidstoeslag meer was, zodat je netto minder over houdt.
Mocht je vinden dat je te lang zit te wachten, dan kun je bij de belastingdienst ook vragen hoe je het nettobedrag berekent: (vraag dan wat er af gaat aan inkomstenbelasting en sociale premies). Zij rekenen met jaarbedragen, en dan is de vakantietoeslag en een eventuele eindejaarsuitekering ook van belang om te kennen (staat allemaal in de CAO).

SUcces!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 27 januari 2011, 17:20
Muis81 Muis81 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2011
Berichten: 5
Muis81 is on a distinguished road
Standaard

Heel erg bedankt voor je reactie,

Ik ben op hetzelfde niveau ingeschaald. Mijn huidige "kale" loon(zonder toeslagen) is 2050 bruto en in de nieuwe baan zou ik 2076 bruto kunnen verdienen.
Als ik 2 stappen omhoog zou rekenen in de nieuwe functie, dan kom ik op een bruto loon van 2186.

Toevallig heb ik een salarisstrookje van meer dan een jaar terug waarop ik bruto 2076 heb verdiend=1438 netto.
Maar ik moet erbij zeggen dat het wel een ander CAO is. Ik weet niet in hoeverre dat Belastingtechnisch e.d. verschil maakt.

groetjes Muis
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wijziging in arbeidsvoorwaarden tijdens sollicitatieprocedure Klaartje Je rechten en plichten als werknemer 1 22 september 2009 13:56


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:16.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon