Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 25 februari 2009, 13:19
pellie pellie is offline
Lid
 
Geregistreerd: 26 november 2008
Berichten: 9
pellie is on a distinguished road
Question Solliciteren: door, of om de intercedent heen?

Beste tijgers,


Even een kleine uiting van mijn frustratie. Ik ben zoekende naar een parttime baan om met mijn eigen bedrijfje te kunnen combineren.

Nu ben ik weer enkele leuke vacatures tegengekomen, maar deze staan uit bij uitzendbureaus.
Ligt het aan mij, of hebben intercedenten steeds meer moeite met lezen?

Als de kernwoorden van de vacature-omschrijving niet één-op-één in je cv staan, liefst in de functie titels, doe je al niet meer mee, zo lijkt het.
Er wordt gevraagd om een brief, maar in de praktijk blijkt dat deze allerminst gelezen wordt.

Een van de functies lijkt me echter dusdanig interessant, dat ik weiger genoegen te nemen met de (onterechte) afwijzing van de intercedent.
Ga ik nu in discussie, en toon aan dat ik wel degelijk de eigenschappen en ervaring bezit waar om gevraagd is?
Of laat ik het hierbij zitten, en probeer het direct middels een open sollicitatie bij het desbetreffende bedrijf? (lang leve google)

Ik ben benieuwd naar jullie mening,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 26 februari 2009, 13:14
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard Re: Solliciteren: door, of om de intercedent heen?

Hoi Pellie,

In principe is het niet netjes en dat weet je zelf ook. Als je echt een goed verhaal hebt, dan zou ik eens bellen met Personeelszaken van het bedrijf waar je terecht wilde komen. Leg jouw probleem voor en... zie hoe ze reageren. Veel schade kun je er niet mee aanrichten, lijkt me.

Succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 26 februari 2009, 16:22
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Solliciteren: door, of om de intercedent heen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pellie Bekijk bericht
Ga ik nu in discussie, en toon aan dat ik wel degelijk de eigenschappen en ervaring bezit waar om gevraagd is?
Dat zou ik zeker doen. Leg je bevindingen gewoon bij hen op tafel en ga het gesprek aan. Zo leren ze je meteen wat beter kennen en investeer je in het vertrouwen winnen van het uitzendbureau. Hoe meer zij vertrouwen in jou krijgen, hoe eerder en gemakkelijker ze jou zullen voorstellen bij een potentiële werkgever. Aan de andere kant kun jij daarmee wat leren over de werkwijze van de intercedenten bij een bepaald uitzendbureau.

Verder kan het verstandig zijn om je cv zodanig aan te passen, dat uitzendbureau's er mee uit de voeten kunnen, dus een zo compleet mogelijk beeld scheppen van je eigenschappen en ervaring. Wat je ook weer uit een gesprek bij het uitzendbureau kunt halen door te vragen wat hun behoefte daarin is.

Ook het voorstel van Catbert is zinvol en zou een uitnodiging voor een open sollicitatie op kunnen leveren.
__________________
Rianne
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
open sollicitatie, uitzendbureau

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Solliciteren is een tombola: willekeur en discriminatie alom René Sollicitatiebrief en cv 8 6 mei 2009 01:30
Sollicitatiebrief intercedent Iz2good Sollicitatiebrief en cv 0 6 september 2007 13:55


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon