Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 13 juli 2010, 17:09
Ilona3103 Ilona3103 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 juli 2010
Berichten: 2
Ilona3103 is on a distinguished road
Post Sollicitatiebrief maatschappelijk werk, feedback gevraagd

Hallo allemaal,
Ik heb dringend jullie hulp nodig! Ik moet een baan vinden nu in het maatschappelijk werk. Ik heb de perfecte vacature gevonden, maar ik weet niet of mijn brief daarbij overtuigend overkomt. Daarom de vraag of jullie tips hebben voor mij aan de hand vanonderstaande brief en welke indruk hebben jullie na het lezen van deze sollicitatiebrief? Alvast super bedankt voor het reageren en meedenken!!

[adres organisatie]
[mijn adres]

[plaats], 14 juli 2010

Geachte mevrouw M. van Zoest,

Via drs. X, coördinator van de minor huiselijk geweld en agressie op de Hogeschool Utrecht, ben ik op de hoogte gesteld van uw vacature ‘maatschappelijk werker huiselijk geweld’. Ik las uw vacature en dacht meteen: dit is een baan voor mij. Ik zal u vertellen waarom.

Graag zou ik mijzelf eerst willen voorstellen als een zelfstandige, enthousiaste, leergierige jonge vrouw die flexibel en zorgvuldig is in haar werk. Ik ben net afgestudeerd als maatschappelijk werkster aan de Hogeschool Utrecht. Ik heb mijn diploma met de vermelding ‘met genoegen’ op 5 juli 2010 in ontvangst genomen. Ik kijk ernaar uit om mijn kennis en ervaringen toe te kunnen passen in de praktijk als gediplomeerd maatschappelijk werkster.

Tijdens de opleiding heb ik de minor ‘huiselijk geweld en agressie’ gevolgd. Ik heb hierin veel geleerd over het huisverbod en intersectoraal samenwerken. Het werken met de thematiek huiselijk geweld vind ik een uitdaging omdat het heftige problematiek bevat waar je met verschillende methodieken en tactieken aan het werk moet gaan.

Ervaring in de dienstverlening heb ik opgedaan tijdens mijn werkzaamheden bij Vluchtelingenwerk Haarlemmermeer. Daar had ik een eigen caseload, waarbij ik volwassen cliënten begeleidde bij zowel de materiële als psychosociale problematiek. Bij twee cliëntsystemen waren er tevens vermoeden van huiselijk geweld, waardoor ik heb de theoretische basiskennis in praktijk heb kunnen brengen om dit vermoeden bespreekbaar te maken. Eveneens heb ik hier geleerd om rapportages te structureren, met het oog op privacy. Tijdens mijn stage heb ik verschillende vernieuwde ideeën geopperd die door de organisatie zijn doorgezet.

Juist doordat ik onlangs mijn opleiding heb afgerond bezit ik actuele kennis en heb ik wellicht verfrissende ideeën. Ik sta sterk in mijn schoenen en ik heb een groot doorzettingsvermogen, wat in mijn ogen onmisbare eigenschappen zijn binnen de problematiek van huiselijk geweld.

Kortom, deze vacature past geheel in mijn profiel, het lijkt mij dan ook een zeer uitdagende functie waarin ik mij geheel kan uitleven. Ik wil een positieve bijdrage leveren in uw team en daarom zou ik graag de mogelijkheid krijgen om in een persoonlijk gesprek mijn sollicitatiebrief verder toe te lichten.

Met vriendelijke groet,
[ naam ]
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Feedback gevraagd op sollicitatiebrief redacteur Journalistje Sollicitatiebrief en cv 4 2 oktober 2009 11:28
Feedback gevraagd op startende leerkracht basisonderwijs (sollicitatiebrief). Murl87 Sollicitatiebrief en cv 2 3 maart 2009 21:15
Sollicitatiebrief stage maatschappelijk werk steph03 Sollicitatiebrief en cv 0 17 februari 2009 22:28
Sollicitatiebrief, feedback gevraagd :D missm Sollicitatiebrief en cv 5 6 september 2006 00:55
Feedback gevraagd op sollicitatiebrief Maatschappelijk werker anomalus Sollicitatiebrief en cv 6 30 augustus 2005 14:51


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon