Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 24 juli 2014, 01:31
Kimbo Kimbo is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 24 juli 2014
Berichten: 1
Kimbo is on a distinguished road
Standaard Heel graag feedback op mijn solicitatiebrief :)

Hallo lieve mensen,

Ik heb me net pas ingeschreven en zag net dat ik eigenlijk eerst anderen moet helpen voor ik zelf om hulp mag vragen...Ik ben alleen heel erg bang dat de vacature van internet verdwijnt dus ik doe het even in de omgekeerde volgorde. Ik hoop dat dit niet zo heel erg is!

Graag zou ik feedback krijgen op mijn brief. Ik denk zelf dat hij een beetje aan de lange kant is en ik weet ook niet of het allemaal wel overtuigend genoeg is...

Hieronder zijn de functie eisen waar ik aan voldoe...de functie eisen waar ik niet aan voldoe heb ik maar even weg gelaten.

- Je hebt een toeristische opleiding op minimaal MBO-niveau afgerond
- Je beheerst de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift
- Je hebt goede communicatieve- en commerciële (verkoop) vaardigheden
- Je hebt een klant- en servicegerichte instelling
- Je bent een doortastende teamplayer

Alvast bedankt!

Mijn brief:

Geachte heer/mevrouw,

U zoekt een kandidaat voor de positie travel consultant in Eindhoven. Ik zal u er in deze brief van overtuigen waarom ik denk dat ik de geschikte kandidaat ben waarnaar u zoekt.

Momenteel volg ik de hbo-opleiding ************** aan de **** in ****. Op dit moment ben ik bezig met het afronden van mijn scriptie en verwacht ik over drie maanden mijn diploma te behalen. Met veel motivatie kijk ik uit naar de start van mijn carriere in de reisindustrie. Het liefst doe ik dit in een uitdagende positie waarbij ik mezelf kan blijven ontwikkelen. Met veel belangstelling heb ik dan ook gelezen over de mogelijkheden voor training en loopbaanontwikkeling binnen uw bedrijf omdat dit uitstekend past bij mijn ambities.

Uw bedrijf spreekt me aan omdat het een internationale marktleider is binnen de reisindustrie met een uitstekende reputatie voor de service die verleend word richting klanten. Mijn ervaring in de dienstverlenende sector beschouw ik als toegevoegde waarde voor uw bedrijf. Met name als receptioniste in Engeland heb ik ervaren hoe belangrijk en prettig het is om in een teamverband te werken en samen te zorgen voor een uitstekende verblijf van gasten. Door maandelijkse trainingen heb ik een 'can do' mentaliteit gekregen waarbij ik altijd net dat beetje extra service verleen en oplossingsgericht te werk ga.

Mijn stage in Australië heb ik goed benuttigd door mijn communicatieve vaardigheden te versterken door dagelijks veelvuldig met zowel interne als externe contacten te communiceren. Daarnaast heb ik al vroeg in de stage periode de verantwoordelijkheid gekregen om projecten van begin tot eind te leiden waarbij ik goed met verschillende deadlines heb leren om gaan. Deze opgedane vaardigheden zal ik goed kunnen gebruiken in deze functie.

Zakelijke en persoonlijke contacten beschrijven mij als een erg betrouwbare, gemotiveerde en sociaal persoon die altijd bereid is om anderen te helpen. Deze persoonlijke kwaliteiten zou ik ook graag binnen uw bedrijf laten zien.

Wat me ten slotte aantrekt in de door u geboden baan is de verantwoordelijkheid die komt kijken bij het zorgvuldig samenstellen van een zakenreis op basis van de behoeften van de klant. Het lijkt me een leuke uitdaging om alle aspecten van een reis samen te laten komen en zowel organisaties als individuele zakenreizigers goed voorbereid op reis te laten gaan.

Voor meer informatie over mijn werkervaring en opleiding verwijs ik u graag naar bijgaand curriculum vitae. Met veel plezier zou ik mijn motivatie en cv in een persoonlijk gesprek willen toe lichten.

Met vriendelijke groeten,


******* **********
Met citaat reageren
  #2  
Oud 24 juli 2014, 11:33
Bart van Oost
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard tip

Hallo Kimbo,

Onderstaand mijn tips tussen haakjes, ik heb hier en daar ook wat veranderd met HOOFDLETTERS.



Hieronder zijn de functie eisen waar ik aan voldoe...de functie eisen waar ik niet aan voldoe heb ik maar even weg gelaten.

(ik zou deze toch even vermelden zodat je in je brief kan beargumenteren waarom jij, ondanks dat je niet helemaal voldoet, toch de juiste persoon bent)


Geachte heer/mevrouw,

U zoekt een kandidaat voor de FUNCTIE travel consultant in Eindhoven. Ik zal u er in deze brief van overtuigen waarom ik denk dat ik de geschikte kandidaat ben waarnaar u zoekt.

MIJN HBO-opleiding (is dit gerelateerd aan de functie?) ************** aan de **** in ****. ROND IK MET EEN SCRIPTIE BINNEN DRIE MAANDEN AF. IK BEN ZEER GEMOTIVEERD OM VAN START TE GAAN MET MIJN carriere in de reisindustrie. Het liefst doe ik dit in een uitdagende positie waarbij ik mezelf kan blijven ontwikkelen. Met veel belangstelling heb ik dan ook gelezen over de mogelijkheden voor training en loopbaanontwikkeling binnen uw bedrijf omdat DOORGROEIEN uitstekend past bij mijn ambities.

Uw bedrijf spreekt me aan omdat het een internationale marktleider is binnen de reisindustrie met een uitstekende reputatie voor de service die verleend word richting klanten. (WAAR BLIJKT DAT UIT? VOORBEELD GEVEN) Mijn ervaring in de dienstverlenende sector beschouw ik als toegevoegde waarde voor uw bedrijf. Met INTERNATIONALE FUNCTIE als receptioniste in Engeland heb ik ervaren hoe belangrijk en prettig het is om in een teamverband te werken en samen te zorgen voor een uitstekende verblijf van gasten. Door maandelijkse trainingen heb ik een 'can do' mentaliteit gekregen waarbij ik altijd net dat beetje extra service verleen en oplossingsgericht te werk ga.

DAARNAAST HEB IK EEN stage in Australië goed BENUT MET mijn communicatieve vaardigheden te versterken door dagelijks veelvuldig met zowel interne als externe contacten te communiceren. TIJDENS DEZE STAGE heb ik al BINNEN... WEKEN/MAANDEN de verantwoordelijkheid gekregen om projecten van begin tot eind te leiden waarbij ik goed met verschillende deadlines heb leren om gaan. Deze opgedane vaardigheden zal ik goed kunnen gebruiken in deze functie.

Zakelijke en persoonlijke contacten beschrijven mij als een erg betrouwbare, gemotiveerde en sociaal persoon die altijd bereid is om anderen te helpen. (Deze persoonlijke kwaliteiten zou ik ook graag binnen uw bedrijf laten zien.) (ZOU IK WEG LATEN, ZO SLUIT JE DE VORIGE ALINEA OOK AF)

Wat me ten slotte aantrekt in de door u geboden baan(FUNCTIE, POSITIE, BAAN-> 1 TERM GERBUIKEN IN DE BRIEF) is de verantwoordelijkheid die komt kijken bij het zorgvuldig samenstellen van een zakenreis op basis van de behoeften van de klant. Het lijkt me een leuke uitdaging om alle aspecten van een reis samen te laten komen en zowel organisaties als individuele zakenreizigers goed voorbereid op reis te laten gaan.

Voor meer informatie over mijn werkervaring en opleiding verwijs ik u graag naar bijgaand curriculum vitae. Met veel plezier zou ik mijn motivatie en cv in een persoonlijk gesprek willen toe lichten.

Met vriendelijke groeten,


******* **********[/QUOTE]
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief Administratief medewerkster, graag feedback Lian Sollicitatiebrief en cv 3 6 februari 2011 18:06
Graag feedback op mijn CV Fiedel Sollicitatiebrief en cv 3 7 december 2010 09:14
Graag feedback op mijn sollicitatiebrief yvonnejoziasse Sollicitatiebrief en cv 3 16 juni 2010 15:45
Graag feedback op mijn sollicitatie recherchekundige Joost Sollicitatiebrief en cv 3 13 oktober 2009 07:08
Sollicitatiebrief Ambulant hulpverlener: graag feedback Es P Sollicitatiebrief en cv 2 27 mei 2008 13:22


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:42.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon