Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 3 juli 2007, 17:12
lienthju lienthju is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 oktober 2005
Berichten: 19
lienthju is on a distinguished road
Standaard Problemen met cv opstellen

Tsja de titel zegt het al!

Het probleem is dat ik in 2004 een hbo opleiding ben begonnen en daar in januari 2005 mee ben gestopt. Toen heb ik tot mei werkloos thuisgezeten en had een baan tot september (dit was een half jaar contract en ik wist dat het niet verlengd ging worden, toen heb ik gesolliciteerd en ben weggaan toen ik iets anders had). Mijn volgende banen waren allemaal in de administratieve sector en waren allemaal tijdelijk want het lukte me gewoonweg niet een vaste baan te vinden. Daarom heb ik besloten om per augustus 2006 een totaal andere richting op te gaan: nl apothekersassistente.

Nu komt het allermoeilijkst, ik ben in januari geopereerd waardoor ik mijn jaar niet haal op school. En volgend jaar word ik weer geopereerd zodat ik weer mijn school niet kan halen. Daarom besluit ik om nu een jaar te stoppen met school, te gaan werken tot aan mijn operatie, en dan daarna weer naar school te gaan. Tevens wissel ik van school.

Nu heb ik dus hulp nodig om dit in een nette en logische manier in mijn cv te verwerken. Ik zal mijn huidige cv even toevoegen.

Bedankt,

Eline
Met citaat reageren
  #2  
Oud 4 juli 2007, 16:09
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: Problemen met cv opstellen

Hoi Eline,

Als ik jou was, zou ik alle naw-gegevens uit je cv halen in verband met privacy.

verder zou ik niet zeggen dat je een opleiding niet hebt afgemaakt maar dat je het studiejaar met succes hebt behaald.

In je brief zou je iets kunnen zeggen dat je door medische ingrepen de laatste tijd onregelmatig hebt gewerkt en thuis hebt gezeten. Dan zeg je dat je na de komende ingreep verwacht dat je je studie af kunt maken en daarvoor bij deze apotheek alvast wat praktijkervaring wilt komen opdoen om in de toekomst als volledig assistente daar eventueel wilt blijven werken.

Snap je de benadering?

Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #3  
Oud 4 juli 2007, 16:20
lienthju lienthju is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 oktober 2005
Berichten: 19
lienthju is on a distinguished road
Standaard Re: Problemen met cv opstellen

Ik heb mijn naw gegevens eruit gehaald, zie alleen niet waar ik nu mijn cv kan verwijderen en opnieuw erin zetten.

Ik snap je bedoeling Rens maar bij mijn ibl opleiding heb ik geen jaar afgemaakt, dus kan ik het niet maken om dat te zeggen. Laat ik die opleiding weg dan heb ik een gat, hoe vul ik dat op want daar doen werkgevers ook altijd moeilijk over.

Jaar 1 als apothekersassistente heb ik wel afgerond, niet gehaald. Maar omdat ik naar een nieuwe school ga, begin ik opnieuw. Hoe zet je dat neer? Toch gewoon vanwege medische redenen jaar niet gehaald en hoe dan verder want ga er een jaar tussenuit en dan weer verder.

Ben trouwens nu op zoek naar administratief werk tot aan mijn operatie die ws in januari is en dan wil ik in september 2008 weer naar school, beginnend in jaar 1.

Ik heb eventuele gaten in mijn werkervaring opgevangen door gewoon te zeggen van 2005-2006 diverse uzb banen als administratief medewerker. Want anders had ik ook daar gaten en dat mag natuurlijk niet.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 4 juli 2007, 17:56
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: Problemen met cv opstellen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lienthju Bekijk bericht
zie alleen niet waar ik nu mijn cv kan verwijderen en opnieuw erin zetten.
Bewerken > Meer opties > Beheer bijlagen.
__________________
René
Met citaat reageren
  #5  
Oud 4 juli 2007, 19:02
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: Problemen met cv opstellen

Hoi Eline,

Dan lijkt het me gewoon verstandig om eerlijk te zijn en gewoon jezelf te wezen. Een gat in je CV is dan niet zo erg, maar zorg dat je het goed kunt onderbouwen.

Succes ermee.
Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #6  
Oud 7 juli 2007, 21:50
lienthju lienthju is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 oktober 2005
Berichten: 19
lienthju is on a distinguished road
Standaard Re: Problemen met cv opstellen

Ik kan dat beheer niet vinden hoor, snap er niks van.

Heb wel een cv nu, ff kijken hoe ik dat dan ga doen.

Eline
Met citaat reageren
  #7  
Oud 8 juli 2007, 01:04
Angel70 Angel70 is offline
Banned
 
Geregistreerd: 5 februari 2007
Berichten: 66
Angel70 is on a distinguished road
Standaard Re: Problemen met cv opstellen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lienthju Bekijk bericht
Ik kan dat beheer niet vinden hoor, snap er niks van.

Heb wel een cv nu, ff kijken hoe ik dat dan ga doen.

Eline

Als je ingelogd bent ga je naar "gebruikersinstellingen" linksbovenaan in de menubalk. Even naar beneden scrollen en dan zie je "bijlagen" staan, daar kun je je bijlagen beheren.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 8 juli 2007, 17:44
lienthju lienthju is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 oktober 2005
Berichten: 19
lienthju is on a distinguished road
Standaard Re: Problemen met cv opstellen

Thanks, het is gelukt, hierbij gelijk mijn nieuwe cv. Kan ik hem zo gebruiken of ontbreekt er nog iets?
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc Curriculum Vitae anoniem.doc‎ (37,5 KB, 184x gelezen)
Met citaat reageren
  #9  
Oud 10 juli 2007, 17:38
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: Problemen met cv opstellen

Hoi,

Ziet er al beter uit. Houd wel één structuur aan met betrekking tot de data. je zet de ene keer alleen jaartallen en de andere keer datum/maand/ jaartal.

Om eventueel gaten in je CV te "maskeren" kun je soms beter allen jaartallen of maanden met jaartallen schrijven. Dit is op een slinkse manier toch eerlijk zijn.

Ik bedoel:

2004 - 2005 gewerkt als ..............
2006 - heden medewerker................

Het zal anders worden als je zegt:
12/2004 tot 03/2005 gewerkt als ................
05/2006 tot heden medewerker

Het laatste voorbeeld geeft veel duidelijker aan dat je 1 jaar en 2 maanden een "gat" in je CV hebt.

Trouwens, je mag ook melden dat je fulltime moeder/huisvrouw bent geweest. Dat zegt ook wel e.e.a over je. Je kunt dan: organiseren, poetsen, inkopen, .........
je bent prijsbewust en je weet wat time-management is, toch?

heb je er wat aan?

Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
Sollicitatiebrief verhuurmakelaar + cv: twijfel of het goed is Marcel Sollicitatiebrief en cv 3 10 juni 2007 16:01
Sollicitatiebrief en cv Persoonlijke begeleider B thuiszorg Dana Sollicitatiebrief en cv 1 4 januari 2007 15:11
Wie helpt mij met mijn brief en CV? Moboy Sollicitatiebrief en cv 1 13 april 2006 01:44
Problemen met sollicitatiebrief lienthju Sollicitatiebrief en cv 2 23 november 2005 19:41


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon