Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 4 maart 2012, 10:12
TerryMi TerryMi is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2012
Berichten: 10
TerryMi is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief junior accountmanager... gaarne feedback

Beste mensen,

kan iemand zo vriendelijk zijn om deze brief even te controleren het gaat om een Junior Accountmanager functie.

De aandachtspuntjes zijn:

- waarom ik op zoen ben naar een andere baan: is omdat mijn huidige bedrijf dicht gaat en per eind Juni 2012 de deuren sluit
- motivatiebrief wordt als bijlage in een mail gestuurd.
- heb de functie Junior Accountmanager nog nooit gedaan wel de taken.

Hoop van jullie te horen en vast bedankt voor de feedback

TerryMi
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc Motivatiebrief - junior account manager - V2.doc‎ (25,5 KB, 529x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 4 maart 2012, 10:25
Danjel's schermafbeelding
Danjel Danjel is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 november 2008
Berichten: 342
Danjel is on a distinguished road
Standaard

Eerste wat mij opkomt als ik je brief lees: Waarom wil je bij je huidige werkgever weg?
Ik lees uit je brief geen motivatie, ja een motivatie om bij je huidige baas te blijven.

En deze zin moet je eens hardop lezen:
In mijn huidige functie bij *** als Technical Mentor / Service-After-Sale administrator geef ik support aan de eindgebruikers segment van het bedrijf bestaat onder andere uit het begeleiden van het customer support team, dat bestaat uit 20 leden welke zijn onderverdeeld in een Engels, Duits, Italiaans, Spaans en Pools sub team.


De zin is te lang en volgens mij is het HET segment ipv DE en er mist iets in de zin tussen "eindgebruikers segment en begeleiden".


Succes
Met citaat reageren
  #3  
Oud 4 maart 2012, 10:41
TerryMi TerryMi is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2012
Berichten: 10
TerryMi is on a distinguished road
Standaard

Beste Danjel,

Dank voor de feedback.

ik ben op zoek naar een baan om de volgende reden: is omdat mijn huidige bedrijf dicht gaat en per eind Juni 2012 de deuren sluit dus 200 man op straat staat wegens reorganiseren.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 4 maart 2012, 22:18
BenK BenK is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 februari 2012
Berichten: 17
BenK is on a distinguished road
Standaard

TerryMi,

Ik heb geen ervaring in de Telekom markt maar bij het lezen van je motivatiebrief kwam bij mij de gedachte op dat je wel veel overuren moet maken bij je huidige werkgever.
- Het oplossen van klantenescalaties. Probleem inlezen, onderzoeken, antwoord schrijven. Zeg gemiddels vijf minuten per escalatie. Per dag ca. 90 x 5 = 450 minuten.
Dat is dus al meer dan zeven uur per dag. Daarnaast lees ik:
- Support aan het eindgebruikerssegment
- begeleiden van het customer support team
- verantwoordelijk voor het genereren van raporten
- het monitoren van de productiviteit
- het op gezette tijden versturen van performance raportages

Zoals eerder aangegeven ben ik niet bekend in deze branch maar dit komt mij, voor iemand die solliciteert naar een functie van junior account, wat erg 'overdreven' over.
Ik lees dit zo maar ook de personeelsfunctionaris bij het bedrijf waar je gaat solliciteren kan deze rekensom in gedachte maken. Misschien doe je al deze dingen wel maar mijn advies is dat je deze gedachtengang moet voorkomen. Anders formuleren/opzetten.

Dan iets inhoudelijk over je brief.
Ik zou alinea twee en vijf samenvoegen. Als je dit hebt gedaan vervolgens aangeven je werkervaring. Als je in deze periode iets bijzonders hebt gepresteerd en bijvoorbeeld een bonus, teverdenheidsbetuiging hebt gekregen, dan dit ook aangeven.
2e alinea: "wereldwijd een grote speler in de telecommunicatie markt" dit zou ik weglaten. Heeft niets met jou motivatie te maken.
"In die tijd heb ik voor de klanten AT&T en Dell diverse support geboden" Ook deze zin weglaten. Dit komt uitvoerig in de volgende alinea's aan de orde.

5e alinea: "ondanks dat dit niet mijn formele functie was,". Je moet nog maar eens overdenken of je dit erin laat staan.

succes.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 5 maart 2012, 11:04
TerryMi TerryMi is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2012
Berichten: 10
TerryMi is on a distinguished road
Standaard

Beste BenK,

Dank voor de tips ik ga er vavavond gelijk mee aan de slag zal dan de aangepaste versie "posten" zodat die nogmaals doorgelezen kan worden.

Terry
Met citaat reageren
  #6  
Oud 9 maart 2012, 16:21
AMG AMG is offline
Lid
 
Geregistreerd: 9 maart 2012
Berichten: 7
AMG is on a distinguished road
Standaard

Hoi Terry Mi,

Twee kleine dingen:

Moet Junior Accountmanager steeds met hoofdletters? Leest onrustig, zie ik tevens ook terug bij 'Curriculum Vitae', naar mijn weten is correcte schrijfwijze met kleine letters.

Succes!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 30 maart 2012, 09:13
TerryMi TerryMi is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2012
Berichten: 10
TerryMi is on a distinguished road
Standaard

Zoals beloofd. Houd ik jullie op de hoogte.

De brief was inmiddels aangepast. maar ik ben het niet geworden dus ik blijf rustig doorzoeken
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
sollicitatiebrief Verkoopmedewerker gaarne feedback Sophie van der Meer Sollicitatiebrief en cv 4 14 oktober 2012 17:27
Sollicitatiebrief stage leerplichtambtenaar. Feedback gevraagd Nadja Sollicitatiebrief en cv 2 14 maart 2012 15:56
Sollicitatiebrief support-/helpdesk mederwerker, feedback gewenst! Qualitytime Sollicitatiebrief en cv 4 30 juli 2011 17:52
Feedback Sollicitatiebrief stage Juridische Zaken Berwin1 Sollicitatiebrief en cv 4 28 juni 2010 17:56
Sollicitatiebrief persvoorlichter vakbond, feedback graag Madeloepie Sollicitatiebrief en cv 0 18 april 2010 18:07


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:50.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon