Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 10 augustus 2005, 15:05
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Cool Top-10 droombanen

In Engeland is een onderzoek gedaan onder 2.000 werknemers. Hun top-10 droombanen waren:
  1. Schrijver
  2. Leraar
  3. Landschapsarchitect
  4. Paramedicus
  5. Politieagent
  6. Fotograaf
  7. Fysiotherapeut
  8. Filmregisseur
  9. Restauranthouder
  10. Musicus
Een merkwaardig lijstje.

Nog een opmerkelijk gegeven. We hadden allemaal bepaalde droombanen in onze kindertijd. Als volwassene hadden een ander droombeeld. Nu blijkt uit het onderzoek dat mannen vaker vasthouden aan de droombaan uit hun jeugd, terwijl vrouwen vaker hun droombeeld als volwassene nastreven. ("Boys will be boys, and so will a lot of middle-aged men" )

Wat was ooit jouw droombaan?
__________________
René

Laatst gewijzigd door René; 7 december 2005 om 16:36
Met citaat reageren
  #2  
Oud 26 augustus 2005, 12:31
jellie jellie is offline
Lid
 
Geregistreerd: 26 augustus 2005
Berichten: 6
jellie is on a distinguished road
Standaard Re: Top-10 droombanen

Van dierenarts, naar dierenasieleigenaar, naar kinderarts in ontwikkelingslanden, naar kindertraumaterapeut naar schrijver.


(duidelijk een vrouw dus)
Met citaat reageren
  #3  
Oud 27 augustus 2005, 11:22
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Top-10 droombanen

1. Ik heb altijd al schrijver willen worden. Ik wist alleen niet waarover ik zou schrijven. Dat luxeprobleem is nu opgelost: ik schrijf in opdracht . Tekstschrijver dus.

2. Als ik niet zou schrijven... zou ik onderzoeker/wetenschapper willen zijn.

3. Profwielrenner.

4. Visser. Met een klein bootje in een kustplaats aan de Middellandse Zee. Dus een kleine zelfstandige zonder personeel maar met heel veel vis... jammer alleen dat er geen haring zwemt in de Middellandse Zee.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 14 september 2005, 20:33
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Smile Re: Top-10 droombanen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niet geregistreerd
1. Ik heb altijd al schrijver willen worden. Ik wist alleen niet waarover ik zou schrijven. Dat luxeprobleem is nu opgelost: ik schrijf in opdracht . Tekstschrijver dus.

2. Als ik niet zou schrijven... zou ik onderzoeker/wetenschapper willen zijn.

3. Profwielrenner.

4. Visser. Met een klein bootje in een kustplaats aan de Middellandse Zee. Dus een kleine zelfstandige zonder personeel maar met heel veel vis... jammer alleen dat er geen haring zwemt in de Middellandse Zee.
Dit is een grappig forum. Ikzelf wilde als meisje graag kraamverzorgster worden (ik denk dat dit vaker voorkomt), daarna dierenarts (ook deze zal vaak in een lijstje voorkomen denk ik). Op de middelbare school wist ik het niet meer. Uiteindelijk leken mij vier banen leuk, die absoluut niet met elkaar te vergelijken zijn: planoloog, kinderrechter, makelaar en horecamanager/hotelmanager. Ik ben voor de kinderrechter gegaan en heb dan ook rechten gestudeerd. Tijdens mijn studie, door stages en contacten bleek kinderrechter wel erg idealistisch (en lang doostuderen!) en begon mij een baan bij de gemeente wel te trekken (ruimtelijke ordening combineren met recht! toch nog een beetje planoloog). Dit is wat ik geworden ben, of althans ik ben nu werkzaam bij de gemeente. Nu blijkt dit niet mijn droombaan te zijn. Ik ben weer teruggevallen op mijn 4-keuzelijstje van de middelbare school en ben een opleiding tot makelaar begonnen. Dus nu kan ik zeggen dat makelaar worden mijn droombaan is.
Wellicht blijkt dit ook weer niet het geval, dan gaan we weer verder zoeken. Misschien blijkt dan toch die baan als horecamanager/hotelmanager de baan van het 4-keuzelijstje te zijn, wie weet!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 15 september 2005, 02:00
sub0 sub0 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 5 september 2005
Berichten: 9
sub0 is on a distinguished road
Standaard Re: Top-10 droombanen

Was: Piloot
Is: KCT (leger, commandos)
Maar ook leuk: consultancy (ivm vriendin, enz.)
Met citaat reageren
  #6  
Oud 15 september 2005, 03:43
Joris van de Wijngaard Joris van de Wijngaard is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 augustus 2005
Berichten: 6
Joris van de Wijngaard is on a distinguished road
Standaard Re: Top-10 droombanen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sub0
Maar ook leuk: consultancy (ivm vriendin, enz.)
Hé, helpt consultancy je aan een vriendin? Of moet je consultant worden van je vriendin? Of is je vriendin consultant?
Met citaat reageren
  #7  
Oud 20 september 2005, 09:13
Claudia Claudia is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 september 2005
Berichten: 9
Claudia is on a distinguished road
Standaard Re: Top-10 droombanen

Ik had arts willen worden en liefst orthopedagoog.

Maar ik geef niet op als ik weer zin heb om arts te worden dan ga ik ervoor studeren. maar nu even niet ik ben te lui.

Ik heb gekozen voor *social worker* ik hoop alleen dat ik er later geen spijt van krijg.

Laatst gewijzigd door René; 11 oktober 2005 om 01:17
Met citaat reageren
  #8  
Oud 7 december 2005, 16:29
Karin
Gast
 
Berichten: n/a
Smile Re: Top-10 droombanen

Op de basisschool wist ik niet wat il wilde worden.
Op de middelbare school wilde ik Directiesecretaresse worden. Deze opleiding heb ik gevolgd en afgerond. Dit bleek niet te zijn wat ik leuk vond dus wilde ik een opleiding voor makelaardij gaan doen. Dit heb ik niet gedaan, ik zag dat ook niet zitten.
Nu ben ik pas begonnen met opleiding voor startende ondernemers. En in januari begin ik ook met een opleiding voor mode-adviseur. Allebei in de avonduren. Dus misschien dat ik dit straks samen kan combineren tot iets leuks?
Met citaat reageren
  #9  
Oud 15 december 2005, 15:04
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Top-10 droombanen

Dis een beetje subjectief niet top10..

Maargoed schrijver kan ik me wel voorstellen, beetje nix doen, net student zijn alleen moet je zo nu en dan iets publiceren.

Laatst gewijzigd door René; 16 december 2005 om 15:36 Reden: Irrelevante link verwijderd
Met citaat reageren
  #10  
Oud 4 januari 2006, 20:30
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Top-10 droombanen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jellie
Van dierenarts, naar dierenasieleigenaar, naar kinderarts in ontwikkelingslanden, naar kindertraumaterapeut naar schrijver.

(duidelijk een vrouw dus)
ja klopt, inderdaad typisch vrouwen.
ik ben zelf een meisje van 17 en ik ben nu bezig met mijn examenjaar.
ik weet echt niet wat ik wil worden!iets in de psychologie lijkt me wel leuk, of recherchewerk voor jeugd en zedenzaken.echt zeker weet ik het niet.
weet iemand waar je een beroepskeuzetest kan doen?
en heeft iemand tips voor mondeling engels examen?
hopende op jullie reacties.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon