Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Je rechten en plichten als werknemer

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 5 januari 2012, 10:45
Markvdb Markvdb is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 5 januari 2012
Berichten: 2
Markvdb is on a distinguished road
Standaard Getuigschrift, referentie of iets anders?

De afgelopen jaren heb ik gewerkt als project- en programmamanager binnen mijn bedrijf. Mijn probleem is dat deze functies in het functiehuis van mijn bedrijf niet officieel bestaan.
Mijn officiele functie is "systeem ontwikkelaar senior": een veel lager aangeslagen functie dan programma manager.
Om te voorkomen dat ik over enkele jaren geen bewijs meer heb van mijn werkzaamheden heb ik met mijn manager afgesproken dat we schriftelijk gaan vastleggen welke werkzaamheden ik heb verricht.

Mijn vraag is: Hoe geef je dat vorm zodat het overtuigend is voor eventuele toekomstige werkgevers. Moet ik dit gieten in een getuigschrift, in een referentie of iets anders?

Het nadeel van een getuigschrift is dat er normaliter een ontslagdatum wordt vermeld maar ik ben nog gewoon in dienst. Het nadeel van een referentie is dat toekomstige werkgevers wellicht contact willen opnemen met de ondertekenaar, maar daarvoor acht ik hem ongeschikt.

Hoe pak ik dit aan? Tips welkom!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 5 januari 2012, 12:57
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard

Hoi,

Ik zou zelf het heft in handen nemen en een document opstellen.

Geef in dit document aan dat je werkzaamheden verricht van een programmamanager, maar dat deze functie binnen dit bedrijf niet bestaat. Hierdoor is jouw functietitel anders dan gebruikelijk.

Daarna noem je puntsgewijs de werkzaamheden welke je uitvoert en volledig zelfstandig beheerst.

Je sluit af met beider handtekening en de datum dat dit document is opgemaakt.

Op je CV maak je hier een beknopte weergave van en geef je aan dat je een uitgebreid (huidg) functieprofiel op verzoek kunt overhandigen.

Succes.
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #3  
Oud 5 januari 2012, 18:49
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rens Bekijk bericht
Hoi,

Ik zou zelf het heft in handen nemen en een document opstellen.

Geef in dit document aan dat je werkzaamheden verricht van een programmamanager, maar dat deze functie binnen dit bedrijf niet bestaat. Hierdoor is jouw functietitel anders dan gebruikelijk.

Daarna noem je puntsgewijs de werkzaamheden welke je uitvoert en volledig zelfstandig beheerst.

Je sluit af met beider handtekening en de datum dat dit document is opgemaakt.

Op je CV maak je hier een beknopte weergave van en geef je aan dat je een uitgebreid (huidg) functieprofiel op verzoek kunt overhandigen.

Succes.
Rens
Er zijn niemand bij een sollicitatie gaan vragen naar dergelijke documenten dus het is een vrij zinloze oefening lijkt me. Belangrijker zijn de functie op je CV (probeer dus toch via PZ een andere functiebenaming te krijgen of zet gewoon programmaleider op je CV).
Met citaat reageren
  #4  
Oud 9 januari 2012, 10:19
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rens Bekijk bericht
Hoi,

Ik zou zelf het heft in handen nemen en een document opstellen.

Geef in dit document aan dat je werkzaamheden verricht van een programmamanager, maar dat deze functie binnen dit bedrijf niet bestaat. Hierdoor is jouw functietitel anders dan gebruikelijk.

Daarna noem je puntsgewijs de werkzaamheden welke je uitvoert en volledig zelfstandig beheerst.

Je sluit af met beider handtekening en de datum dat dit document is opgemaakt.

Op je CV maak je hier een beknopte weergave van en geef je aan dat je een uitgebreid (huidg) functieprofiel op verzoek kunt overhandigen.

Succes.
Rens
Goede tip!
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #5  
Oud 17 januari 2012, 12:45
Markvdb Markvdb is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 5 januari 2012
Berichten: 2
Markvdb is on a distinguished road
Standaard

Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb besloten het advies van Hassan op te volgen: niets doen.
Er zal niet naar gevraagd worden en het roept alleen maar vragen op. Ik ga op zoek naar een andere manier om later mijn competenties te kunnen bewijzen
Met citaat reageren
  #6  
Oud 26 januari 2012, 11:44
ajhoff ajhoff is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 451
ajhoff is on a distinguished road
Standaard

Beetje laat misschien, maar helemaal eens met Hassan. Ik werk zelf als zelfstandige in heel diverse functies. Om mijn CV consistent te houden hanteer ik mijn eigen functiebenamingen en niet die van de opdrachtgevers. Geeft alleen maar ruis en vragen. Het gaat uiteindelijk om de inhoud en niet om het naampje.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
getuigschrift, werkgeversverklaring, referenties

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Verder met verloskunde of iets anders? Hoe kom ik daar achter? MJR Loopbaanvragen 4 17 juni 2010 12:34
Opleiding horeca, maar wil iets anders. Wat is het beste voor me? ThyDarkWarlock Loopbaanvragen 2 8 oktober 2009 16:31
ik wil iets heel anders gaan doen, maar wat?! rubbie Loopbaanvragen 2 15 juni 2009 15:43
Ik wil iets anders! Vladder Loopbaanvragen 5 6 april 2009 14:04


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:51.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon