Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 27 februari 2015, 19:52
DeniseMaas DeniseMaas is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 27 februari 2015
Berichten: 1
DeniseMaas is on a distinguished road
Standaard Feedback Sollicitatiebrief

Beste lezers,

Ik ben 21 jaar en zit op de Fontys Hogeschool Social Studies. Hieronder heb ik sollicitatiebrief geschreven op een vacature die online stond bij Lunetzorg. De vacature zochten ze flex collega's voor doelgroep complex wonen en dagbesteding. Dit is mijn eerste sollicitatiebrief.
Zouden jullie mij feedback willen geven over mijn brief.

Alvast bedankt.
M.v.g.

------

Geachte mevrouw/meneer,

U zoekt een flexibele enthousiaste doorzetter die breed inzetbaar is. Deze functie spreekt mij erg aan en ik zal u in deze brief vertellen waarom.

Ik ben een collega die oog heeft voor het eigen initiatief model, mijn grenzen, voor de cliënt en voor de mensen met wie ik samenwerk. Graag zou ik mijn talenten aan jullie willen laten zien en deze verder gaan ontwikkelen binnen Lunetzorg.

Mijn ambitie is om het beste uit mezelf te halen door te blijven leren en mezelf te blijven ontwikkelen. Ik ben van mening dat als ik mezelf goed ken, ik de cliënten een betere begeleiding kan bieden.

Momenteel studeer ik Social Work aan de Fontys te Eindhoven. Eind maart ben ik klaar met mijn stage en moet dan nog een afstudeer onderzoek ontwerpen in september. Ondertussen wil ik niet stil staan en lijkt me dit een goede mogelijkheid om mezelf verder te ontwikkelen en een bijdrage te leveren aan jullie team.

Tijdens mijn vorige stage op de Duizelwijk heb ik mijn interesse gevonden in het complexe gedrag. Met name hun denkgedrag en de juiste manier te vinden om hun signalen op te vangen vind ik interessant. Ik ben mezelf er van bewust dat ik waarschijnlijk minder ervaring heb dan vele andere sollicitanten maar door mijn luisterend vermogen, coachende houding en de wil mezelf verder te ontwikkelen weet ik zeker dat ik een goede kandidaat zal zijn. Ik werk graag samen in een team maar kan veel zaken ook prima zelfstandig aangaan en oplossen.

Ik ben enthousiast geworden over deze factuur en ben benieuwd of u mij beter wilt leren kennen tijdens een gesprek.

Met vriendelijke groet,
....

P.s. In de bijlage kunt u mijn Curriculum Vitae vinden. Deze kunt u ook online vinden op https://www.linkedin.com............
Met citaat reageren
  #2  
Oud 7 maart 2015, 18:11
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Feedback sollicitatiebrief

Hallo Denise,

Ik ben geen expert in het schrijven van sollicitatiebrieven, maar persoonlijk vielen mij de volgende dingen op:

- Je brief is nogal kort en ik kan er zelf niet uithalen wat je studie precies inhoudt en wat je talenten precies zijn.

- Je taalgebruik is erg algemeen, het kan helpen om concrete voorbeelden bij je kwaliteiten te vermelden. Bijvoorbeeld de zin: "Ik ben een collega die oog heeft voor het eigen initiatief model, mijn grenzen, voor de cliënt en voor de mensen met wie ik samenwerk."

Hier zou ik het woord 'collega' nog helemaal niet gebruiken, want je bent nog aan het solliciteren. En kun je concrete voorbeelden noemen waarin je kunt aantonen dat je oog hebt voor eigen initiatief (model??)?

NOOIT DOEN:
"Ik ben mezelf er van bewust dat ik waarschijnlijk minder ervaring heb dan vele andere sollicitanten...."

Je haalt jezelf hiermee gigantisch onderuit!

En check, check en dubbelcheck je spelling en grammatica voordat je ook maar iets opstuurt:

"Ik ben enthousiast geworden over deze factuur..."

Succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Graag feedback op sollicitatiebrief ANIOS Tissue Sollicitatiebrief en cv 6 10 februari 2015 15:53
Sollicitatiebrief Feedback svp Joon Sollicitatiebrief en cv 3 29 september 2014 17:00
Sollicitatiebrief HRM assistant. A.u.b. feedback Sombrero Sollicitatiebrief en cv 0 7 september 2014 16:33
Graag feedback! Sollicitatiebrief stage 331750 Sollicitatiebrief en cv 2 3 september 2014 15:11
Sollicitatiebrief PLC programmeur, graag feedback johnnieb Sollicitatiebrief en cv 2 3 december 2012 21:13


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:45.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon