Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 11 juli 2007, 14:52
Wens Wens is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 25 juni 2007
Berichten: 2
Wens is on a distinguished road
Standaard Welke baan moet ik kiezen?

Ik ben 22 en op 22 juni afgestudeerd als ergotherapeut op 6 juli heb ik mijn diploma gekregen. Gedeurende de laatste periode van mijn afstudeerproject heb ik diverse sollicitatiebrieven verzonden om maar zo snel mogelijk een baan te vinden.
Vorige week werd ik uitgenodigd voor een gesprek en vrijwel direct aangenomen voor een functie als adviseur. Hoewel de ergotherapie zich voornamelijk richt op het behandelen is dit toch meer een kantoor functie omdat het voornamelijk gericht zal zijn op adviseren. In eerste instantie vond ik dit erg leuk klinken, er zat een vijf-daagse opleiding aanvast en ik zag er vele leer mogelijkheden in. Al met al leek het me een mooi begin. Tot ik de dag erna gebeld werd door een instelling met een vacature als kinderergtherapeut. Hetgeen ik absoluut in de toekomst wil gaan doen. Ik heb tijdens mijn stage ervaring op gedaan in de kinderrevalidatie en dit is wat ik wil gaan doen, om uiteindelijk mijn eigen praktijk kinderergotherapie te gaan starten. Helaas bleven de instelling en ik een beetje langs elkaar heen bellen waardoor zij in 2 dagen al iemand anders hadden aangenomen, voordat ik op gesprek kon komen. Toch heeft dit me weer aan het twijfelen gebracht. De baan die ik nu kan krijgen is een fulltime baan, ik verdien er goed mee, waardoor ik de opleiding sensorische integratie therapie in januari zou kunnen starten. Echter zit ik er een half jaar aan vast, dus wanneer er iets voorbij komt wat ik echt graag wil kan ik hier niet op in gaan. Daarnaast is het ervaring op een geheel ander werkveld. Via het uitzendbureau zou ik in de kinderopvang kunnen werken, dit is echter als invalkracht, waardoor ik geen stabiel inkomen heb, maar wel ervaring op kan doen met kinderen, want vaak gevraagd wordt. Wat is verstandig om nu te doen? De baan die aansluit bij mijn opleiding, of de baan die aansluit bij de doelgroep waarmee ik wil werken?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 16 juli 2007, 15:42
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Welke baan moet ik kiezen?

Ik zou voor deze baan gaan. Je krijgt er een opleiding bij en - ook niet onbelangrijk - salaris. Vanuit een bestaande baan solliciteren naar iets anders is veel makkelijker dan vanuit werkeloosheid, zeker als jonge pas afgestudeerde, zoals jij. Een half jaar 'vast' zitten is maar heel kort. Je kunt als je een maand of drie bezig bent alweer verder gaan solliciteren, omdat je bij een nieuwe werkgever heel goed kunt zeggen dat je een opzegtermijn hebt. Je verliest dus nauwelijks tijd en je doet veel nieuwe vaardigheden op, die de kans op een baan, óók in de richting die jij wenst, vergroot.
Wat betret het ervaring opdoen met kinderen, kun je niet voor een paar uurtjes in de week vrijwilligerswerk doen?
Succes er mee!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
De wanhoop nabij... Cassie Loopbaanvragen 24 23 juli 2014 09:56
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
Welke opleiding(en) moet ik gaan volgen? freebee81 Opleiding kiezen en volgen 1 31 augustus 2006 16:02
Graag inhoudelijke inspiratie; 3de alinea kan ik niet kiezen welke zin het beste is!? Petra Visboer Sollicitatiebrief en cv 0 5 augustus 2006 18:42


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:40.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon