Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 17 mei 2011, 18:36
robbweiler robbweiler is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 mei 2011
Berichten: 2
robbweiler is on a distinguished road
Standaard Niet tevreden met baan in de accountancy, wat nu?

Hoi! Newbie hier!

Ik lees zo door de discussie Leuke niet-kantoorbanen? heen en eigenlijk ben ik in dezelfde positie beland. Mijn opleiding is dan wel een andere (accountancy-wo, bijna afgerond) maar na 10 jaar trouwe dienst in loondienst en twee ontslagen (ben nu 27) zit ik sinds enkele weken in de WW. Deze twee ontslagen hebben in 2010 en 2011 plaatsgevonden. Los van de geweldige vrije tijd die het me opgeleverd heeft is mijn mening over de accountancywereld een compleet andere geworden.

Het lijkt mij vreselijk om verder te moeten in de accountancy. Elke dag op kantoor, dezelfde collega's en vooral in mijn geval is het aanpassen aan die ellenbogencultuur een bijna onmogelijke zaak. Daarnaast is mijn leefwereld altijd anders geweest dan de hoogte van mijn opleiding. Hoe leg ik dat uit: het voelt net alsof iemand die normaal wil blijven niet past in een kantoorcultuur. En al helemaal niet als je je mening niet onder stoelen of banken steekt. Dat wordt tegenwoordig niet meer getolereerd. Er is in tien jaar veel veranderd in de accountancy. Op de middelbare school was het niet anders, ik heb vwo gedaan maar de pauze's bracht ik altijd door met de mavo.

De sollicitatieplicht roept langzamerhand, en net als Roque heb ik totaal geen zin meer om op een (accountants)kantoor te zitten. Ellenbogenwerk dus, rare blikken als je eens om vijf uur vertrekt (lijkt net of de baas tegenwoordig verwacht dat je op kantoor blijft slapen zonder vergoeding), en dat bij klanten zitten is ook een wassen neus. Acquisitie van de superieuren levert niets op (overkill aan kantoren) en als je al bij klanten komt is dat max. 1x per week en dan ook nog drie straten verderop. Wil je echt vaak bij klanten zitten moet je in de accountancy bij de zgn. Big Four gaan werken. Maar dan verzeker ik je: van januari tot en met juni zit je van 7 tot 21 aan het werk en daarna in je uppie in een hotel in de middle of nowhere. Ik heb er collegegenoten aan onderdoor zien gaan. En elke avond restaurant, 3 gangen. Gezien mijn lage stofwisseling is dat niet interessant!

Een functie op opleidingsniveau (hbo vind ik ook prima) maar zonder dat verschrikkelijke bureau waar je aan mag zitten elke dag, 9 uur lang en je de hele dag je kop mag houden. Meer eisen heb ik niet. Maar ja, meer aanbod blijkbaar ook niet. Niet lachen, maar het enige wat in de buurt kwam was (ak.) rayonmanager bij Aldi of Lidl. Volgens mij zeg ik niets raars als ik zeg dat je daar echt als laatste redmiddel moet gaan solliciteren. Daarnaast is mijn opleiding ook wel erg specifiek. If I could turn back the hands of time....

Ik ben benieuwd naar jullie reacties en Roque, misschien kunnen we samen op zoek??

Edit: Commercie en acquisitie zijn ook niet aan mij besteed!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 mei 2011, 13:57
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard

Hoi,

je geeft duidelijk weer wat je echt niet wilt. Weet je wel een richting die je wel trekt.

Wellicht dat de non-profit (zorg, onderwijs, overheid) wel aantrekkingskracht op je uitoefend. Wellicht dat je daar iets in de financiele administratie kunt doen.

Enfin,
Laat eens horen wat je wel trekt.....
Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
De wanhoop nabij... Cassie Loopbaanvragen 24 23 juli 2014 09:56
Graag jullie reactie op mijn net even anders dan anders sollicitatiebrief en cv vertegenwoordiger Sollicitatiebrief en cv 6 2 juli 2012 18:37
Wat nu weet het niet hangen blijven of niet? weethetnietje Loopbaanvragen 2 7 oktober 2010 09:46
Help! Ik weet niet meer wat ik wil san2307 Loopbaanvragen 7 9 augustus 2010 17:46
Deze baan is het niet, maar wat dan wel? Amber9 Loopbaanvragen 7 19 mei 2008 14:57


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:14.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon