Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 18 december 2006, 04:24
nancy83 nancy83 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 18 december 2006
Berichten: 1
nancy83 is on a distinguished road
Smile Sollicitatiebrief receptiemedewerkster

dag allemaal.

hierbij wil ik graag een reactie of mening van jullie horen over mijn sollicitatie brief.
ik moet wel er bij vertellen dat ik mij in een sollicitatiebrief/gesprek niet anders voor wil en ga doen dan ik ben

alvast bedankt he!
ciao

xx nancy



Geachte (XXXXX)

Na aanleiding van uw vacature in “xx xxxxxxxx” 9 december jl. schrijf ik u deze brief.
U bent opzoek naar een representatieve receptiemedewerkster en ik ben opzoek naar deze functie.

Ik zal mij eerst even voorstellen.
Mijn naam is Nancy (xxxxx) , ik ben een jonge vrouw van 23 jaar en ik sta altijd vrolijk en eerlijk in het leven. Ik kan zeer goed met mensen werken en ik probeer dan ook altijd behulpzaam te zijn daar waar het nodig is.
Sinds 1 september ben ik een trotse moeder geworden van een zoon genaamd (xxxx), hij is de parel van mijn leven. De reden waarom ik dit u vertel, is dat ik van mening ben dat u het recht heeft om te weten wie u voor u heeft. En of u dan de moeite wilt nemen diegene uit te nodigen voor een sollicitatiegesprek, is dan geheel uw eigen keus. Dit soort dingen vind ik persoonlijk niet iets om over te zwijgen.

Op dit moment ben ik werkzaam als horeca medewerkster bij een evenementencomplex.
Dit werk vind ik erg leuk om te doen, je komt alle soorten en maten mensen tegen. Het is er altijd gezellig en met mijn collega’s heb ik een goede band. Ondanks de gezelligheid ben ik toch “ verplicht” om achter deze periode een punt te zetten. i.v.m. de werktijden. Ik zou graag een baan voor overdag willen met vastere uren. En een baan als receptioniste of administratief medewerkster heeft mijn aandacht altijd wel getrokken.

Ik ga u niet in deze brief beschrijven wat mijn vaardigheden zijn, deze vind u in mijn bijgevoegde CV. Want, wat is het nut van een CV als ik u alles al heb verteld in een sollicitatiebrief..
Ik hoop u in deze brief duidelijk te hebben gemaakt wat voor een persoon ik ben en hoop dan ook dat u mij een kans geeft om dat aan u te laten zien, doormiddel van een persoonlijk gesprek. U zult er absoluut geen spijt van krijgen.
Ik hoop dan ook spoedig van u te horen

Met vriendelijke groet
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 december 2006, 11:36
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief receptiemedewerkster

Is het Nederlands belangrijk in zo'n soort functie, want dan moet je je brief taalinhoudelijk nog even checken.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 18 december 2006, 13:33
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief receptiemedewerkster

Geachte (XXXXX),
Je hebt denk ik wel een naam van een mevrouw of meneer?


Na(1) aanleiding van uw vacature in “xx xxxxxxxx” 9 december jl. schrijf ik u deze brief.
U bent opzoek naar een representatieve receptiemedewerkster en ik ben opzoek naar deze functie.(2)


(1) Naar aanleiding van
(2) Je mag je inleiding spannender maken. iets in de vorm van: "In uw uitnodogende vacature van 9 december 2006 in "XXXXXXXXXXX" staat dat u op zoek bent naar een duizendpoot bij uw receptie. Omdat ik me helemaal kan vinden in uw profiel wil ik middels deze brief solliciteren naar de functie van receptiemedewerkster."

Ik zal mij eerst even voorstellen.
Mijn naam is Nancy (xxxxx) , ik ben een jonge vrouw van 23 jaar en ik sta altijd vrolijk en eerlijk in het leven. Ik kan zeer goed met mensen werken en ik probeer dan ook altijd behulpzaam te zijn daar waar het nodig is.
Sinds 1 september ben ik een trotse moeder geworden van een zoon genaamd (xxxx), hij is de parel van mijn leven. (3) De reden waarom ik dit u vertel, is dat ik van mening ben dat u het recht heeft om te weten wie u voor u heeft. En of u dan de moeite wilt nemen diegene uit te nodigen voor een sollicitatiegesprek, is dan geheel uw eigen keus.(4) Dit soort dingen vind ik persoonlijk niet iets om over te zwijgen.

(3) Bovenstaande gegevens staan ook in je CV. Later in je brief meld je dat je bepaalde dingen niet schrijft omdat ze in je CV te vinden zijn.
(4) Hier geef je het initiatief weg. Je kunt er beter een draai aan geven dat je eerlijk wilt zijn over je privéleven. Eerlijkheid is namelijk een goede eigenschap.

Op dit moment ben ik werkzaam als horeca medewerkster bij een evenementencomplex.
Dit werk vind ik erg leuk om te doen, je komt alle soorten en maten mensen tegen. Het is er altijd gezellig en met mijn collega’s heb ik een goede band. Ondanks de gezelligheid ben ik toch “ verplicht” om achter deze periode een punt te zetten. i.v.m. de werktijden. Ik zou graag een baan voor overdag willen met vastere uren. En een baan als receptioniste of administratief medewerkster heeft mijn aandacht altijd wel getrokken.(5)

(5) De baan die je hebt is de allerleukste. Alleen omdat je nu een kind hebt past die baan niet en ben je op zoek naar een alternatief. Zo vat ik deze alinea samen. Maak eerder duidelijk waarom het bedrijf en de functie bij jou past, en andersom.

Ik ga u niet in deze brief beschrijven wat mijn vaardigheden zijn, deze vind u in mijn bijgevoegde CV. Want, wat is het nut van een CV als ik u alles al heb verteld in een sollicitatiebrief..(6)
Ik hoop(7) u in deze brief duidelijk te hebben gemaakt wat voor een persoon ik ben en hoop(8) dan ook dat u mij een kans(9) geeft om dat aan u te laten zien, doormiddel van een persoonlijk gesprek. U zult er absoluut geen spijt van krijgen.
Ik hoop(10) dan ook spoedig van u te horen

(6) Wel schrijven. Zet in je CV andere competenties in de vorm van steekwoorden (eerlijk, loyaal, kritisch, enz......)
(7,8,9,10) Allen zeer twijfelachtig. Houd zlf initiatief geef aan dat je uitgenodigd wilt worden voor het gesprek.

TIP: Lees eens wat brieven op dit forum. Ook kun je eens op zoek gaan naar "de brief van de maand" Die worden helemaal uitgediept en handig bekritiseert.

Succes ermee.
Groet,
Rens

Met vriendelijke groet[/QUOTE]
__________________
Rens
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 14:07
Sollicitatiebrief voor PolitieMedewerker Erik Sollicitatiebrief en cv 4 5 oktober 2007 19:27
Open sollicitatiebrief kinderopvang Kyr Sollicitatiebrief en cv 2 8 mei 2006 18:53
Sollicitatiebrief office manager Engelina Sollicitatiebrief en cv 1 2 mei 2006 13:18
Bespreek jouw sollicitatiebrief of cv in dit forum - Hoe werkt het? forumbeheerder Sollicitatiebrief en cv 0 11 augustus 2005 16:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:40.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon