Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 13 december 2007, 11:05
PeterV PeterV is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 december 2007
Berichten: 2
PeterV is on a distinguished road
Standaard Hoe in CV te verwoorden: "Ruimde totale puinhoop op"

Dag. Heb dit forum via google ontdekt, en hoop dat mijn vraag geschikt is voor dit forum. CV is nog verre van afgewerkt en ik heb wat hulp nodig om op gang te komen. Hoop dat dit ook kan.

Ik ben programmeur-analyst en ben (eindelijk) eens mijn CV weer wat aan het updaten. Zou graag jullie input hebben om het één en ander wat mooier te verwoorden.

Hier is wat ik eigenlijk wil zeggen:

"Begon in dit grote internationale bedrijf dat factureert vanuit paar honderd bedrijven. Facturaties waren geschreven in oude spaghetti-COBOLs, daterend uit mainframes uit begin jaren '80, geschreven door 25 verschillende programmeurs die allemaal niet meer in dienst waren. Er waren een vijftal totaal verschillende ordersystemen, tientallen types facturen, tientallen verschillende manieren van facturen opmaken. Alles was aan mekaar geknobbeld met chaotische UNIX en Perl scripts waar niemand nog durfde aan raken. IT kon de groei van het bedrijf niet meer volgen want niemand durfde ingrijpende wijzigingen aanbrengen uit vrees het kaartenhuisje te doen instorten.

Alles was een totale puinhoop.

Ik inventariseerde en analyseerde wat er nu eigenlijk allemaal bestond aan facturaties, hoe dat allemaal werkte, hoe de COBOLs in mekaar zaten, wat de UNIX/Perl scripts nu eigenlijk deden, wat de business op heden deed en in de toekomst nodig zou hebben. Stelde tientallen enorme spinnenwebben-diagrammen op die IT in kaart brachten en eigenlijk toonden wat niemand meer "globaal" wist over de werking.

Ik zette daarna een totaal nieuw systeem op, in cleane rechtlijnige, geparametriseerde Oracle PL/SQL. Ik ondersteunde de gebruikers in de werking van het nieuwe systeem.

en zo voorts... "


Zoiets... Dit zet je natuurlijk niet op een CV, maar zou ik moeten "vertalen" in één of twee slagzinnen. Ideetjes? (Ik ben programmeur, analyst, geen schrijver, helaas).

Bedankt voor jullie hulp!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 december 2007, 16:54
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: Hoe in CV te verwoorden: "Ruimde totale puinhoop op"

Eenieder die Perl- en Cobol-code opruimt kan op mijn sympathie rekenen. Dat is net zoiets als bodemvervuiling uit de jaren 70 opruimen Hulde!

Zoiets?
"Ik heb een complex factureringssysteem -dat bestond uit verschillende deelsystemen met legacy-code in o.a. Perl en Cobol- geanalyseerd en gereverse-engineerd. Vervolgens heb ik een nieuw onderhoudbaar systeem ontwikkeld in Oracle PL/SQL, dat alle bestaande code verving. Ik heb bovendien zorggedragen voor implementatie van de nieuwe wijze van factureren in de organisatie."
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 19 december 2007, 10:49
PeterV PeterV is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 december 2007
Berichten: 2
PeterV is on a distinguished road
Standaard Re: Hoe in CV te verwoorden: "Ruimde totale puinhoop op"

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Bekijk bericht
Eenieder die Perl- en Cobol-code opruimt kan op mijn sympathie rekenen. Dat is net zoiets als bodemvervuiling uit de jaren 70 opruimen Hulde!

Zoiets?
"Ik heb een complex factureringssysteem -dat bestond uit verschillende deelsystemen met legacy-code in o.a. Perl en Cobol- geanalyseerd en gereverse-engineerd. Vervolgens heb ik een nieuw onderhoudbaar systeem ontwikkeld in Oracle PL/SQL, dat alle bestaande code verving. Ik heb bovendien zorggedragen voor implementatie van de nieuwe wijze van factureren in de organisatie."
Dank je wel, Rene. Je hebt me enkele zeer goeie ideeën gegeven.

COBOL = bodemvervuiling, ha, goeie vergelijking, al vind ik bodemvervuiling uit de jaren 70 wel een stukje minder erg ;-)
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:11.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon