Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 12 december 2011, 11:49
rubyteslaa rubyteslaa is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 12 december 2011
Berichten: 1
rubyteslaa is on a distinguished road
Standaard Mijn sollicitatiebrief als managementassistent

Hi All hebben jullie misschien nog tips voor mijn sollicitatiebrief als management assistent.

Almere, 12-12-2011


Betreft: sollicitatie managementassistent


Beste meneer xxxx,

Bij het lezen van de vacature als management assistent bij Theater xxxx dacht ik meteen: " dit is een baan voor mij." Onlangs ben ik afgestudeerd aan de opleiding Management, Economie en Recht aan de Hogeschool voor Economische Studies in Amsterdam en nu ben ik op zoek naar een baan waarbij ik de mogelijkheid krijg om mijzelf verder te ontwikkelen.

Mijn hele leven heb ik al veel affiniteit met cultuur. Zo ben ik op 12 jarige leeftijd cultuurambassadeur geweest voor de Schouwburg in Almere. Ook werk ik sinds anderhalf jaar als AD’er bij Corrosia! een cultureel centrum in Almere Haven. Als AD’er bij Corrosia! ben ik verantwoordelijk voor een goed verloop van een theatervoorstelling. Door mijn passie voor cultuur en podiumkunsten, pas ik goed bij Theater xxxx.

Tijdens mijn opleiding heb ik al veel ervaring opgedaan met marketing en communicatie. In mijn derde jaar heb ik stage gelopen op de marketing afdeling van St. Maarten 12 Metre Challenge. Tijdens deze stage heb ik mij vooral gericht op externe communicatie en vooral op social media. Als afstudeeropdracht heb ik een beroepsoriëntatieweek georganiseerd. Door deze afstudeeropdracht heb ik ervaring opgedaan met het onderhouden van klantcontacten en het organiseren van evenementen.

Ook heb ik om ervaring op te doen in het bedrijfsleven een vrijwillige stage gedaan bij de film producent LEV Pictures. Tijdens mijn stage bij LEV Pictures ben ik verantwoordelijk geweest voor de vertegenwoordiging van de films van LEV Pictures bij diverse filmfestivals en de interne en externe communicatie. Op dit moment werk ik bij theater Corrosia! in Almere Haven als publiciteitsmedewerker.

Mijn persoonlijkheid laat zich omschrijven als betrokken, creatief, assertief en leergierig. Daarnaast beschik ik over goede sociale en contactuele eigenschappen en ben ik goed in staat om zowel in teamverband als zelfstandig te werken. Door mijn ervaringen en persoonlijkheid ben ik van mening dat ik een goede aanvulling ben voor het team van Theater xxxx.

De functie als managementassistent bij Theater xxxx spreekt mij om diverse redenen aan. Één van deze redenen is: “door mijn hands-on mentaliteit ben ik graag betrokken bij het organiseren van bedrijfsactiviteiten”. Daarnaast wil ik graag onderdeel uitmaken van een betrokken team.

Ik vertrouw erop dat deze brief voor u een aanleiding is mij uit te nodigen voor een oriënterend gesprek. toelichten. In dit gesprek wil ik graag mijn gedrevenheid en enthousiasme voor een functie bij Theater xxx aan. Voor een compleet overzicht van mijn personalia, opleidingen en ervaringen verwijs ik u naar mijn Curriculum Vitae in de bijlage.

Met vriendelijke groet,
Ruby te Slaa
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 december 2011, 15:20
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard

Hoi,

De laatste alinea moet je nog even nalezen. Ik vermoed dat je hier wat hebt geplakt en geknipt.

Wat is AD-er?????

Je hebt veel korte alinea's. Misschien dat je dit in het IADA model kunt gieten. Zo krijg je een meer natuurlijker opbouw van je brief. Inhoudelijk komt de brief goed op me over.

Succes ermee.
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #3  
Oud 13 december 2011, 16:03
Laura11 Laura11 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 24 juni 2011
Berichten: 12
Laura11 is on a distinguished road
Standaard

Hey!

Ik zou 12-12-2011 uitschrijven als 12 december 2011.
En Geachte meneer veranderen naar Geachte heer.

Ik zou deze alinia "De functie als managementassistent bij Theater xxxx spreekt mij om diverse redenen aan." als tweede alinia doen.

En vond inderdaad ook dat je veel kleine alinea's hebt. Misschien wat alinea's korter en aan elkaar plakken?

En na mvg 4 spatieregels en dan je naam.

Verder leuke brief!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 15 december 2011, 11:43
Dabo Dabo is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 11 oktober 2011
Berichten: 51
Dabo is on a distinguished road
Standaard

Ik vind de korte alinea's niet zo fijn lezen. Ik zou hem persoonlijk ook in het AIDA-model gieten, met 1 alinea per aida-onderdeel, alleen voor de I en de D kun je misschien in totaal meer alinea's gebruiken dan 2. Verder staat er in de laatste alinea een zin die alleen bestaat uit het woord toelichten. En tot slot; laat niets aan het toeval over en laat zien waarom een bepaalde prestatie iets toevoegt aan een bedrijf. Bijv:

Tijdens mijn opleiding heb ik al veel ervaring opgedaan met marketing en communicatie. In mijn derde jaar heb ik stage gelopen op de marketing afdeling van St. Maarten 12 Metre Challenge. Tijdens deze stage heb ik mij vooral gericht op externe communicatie en vooral op social media. Als afstudeeropdracht heb ik een beroepsoriëntatieweek georganiseerd. Door deze afstudeeropdracht heb ik ervaring opgedaan met het onderhouden van klantcontacten en het organiseren van evenementen. In deze stage heb ik geleerd wat er bij het organiseren van evenementen en klantcontacten allemaal komt kijken en ik ben er van overtuigd dat ik deze vaardigheden nuttig kan gebruiken in de functie op (vul hier een manier in).
Met citaat reageren
  #5  
Oud 3 april 2013, 23:04
kmonrooy kmonrooy is offline
Lid
 
Geregistreerd: 3 april 2013
Berichten: 5
kmonrooy is on a distinguished road
Standaard

ik vind het iets te 'rommelig'

misschien wat minder tekens gebruiken ":., enz.

voor de rest een mooie brief !
Met citaat reageren
  #6  
Oud 9 april 2013, 13:31
mdekker80 mdekker80 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 9 april 2013
Berichten: 14
mdekker80 is on a distinguished road
Standaard

Ik vind je brief wel enthousisat

Ik vertrouw erop dat deze brief voor u een aanleiding is mij uit te nodigen voor een oriënterend gesprek. toelichten

Deze zin klopt mi niet.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Graag jullie reactie op mijn net even anders dan anders sollicitatiebrief en cv vertegenwoordiger Sollicitatiebrief en cv 6 2 juli 2012 18:37
Open sollicitatiebrief medewerker F&C LennartL Sollicitatiebrief en cv 3 7 januari 2012 20:04
Wie wil mijn sollicitatiebrief als assistent planner nakijken? bert1972 Sollicitatiebrief en cv 1 3 augustus 2010 14:31
Wie wil mijn sollicitatiebrief voor Assistent-Manager controleren? Inge87 Sollicitatiebrief en cv 8 25 november 2009 21:04
Sollicitatiebrief en cv Persoonlijke begeleider B thuiszorg Dana Sollicitatiebrief en cv 1 4 januari 2007 15:11


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon