Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 19 februari 2007, 12:58
vaste wacht vaste wacht is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 19 februari 2007
Berichten: 1
vaste wacht is on a distinguished road
Standaard HBO-SPH beginnen op je 47e jaar?

Dag mensen,

Kan ik nog aan SPH beginnen op mijn 47 ste jaar? Is dit niet te oud?
Ik ben ziekenverzorgende, maar ik heb ook een vierjarige beroepsopleiding tot voetreflexoloog gedaan. Dit is niet erkend door het ministerie van onderwijs.
Dus moet ik de 21+toets doen. Ik heb nog niet beslist.
Verder ben ik vaste wacht en ben ik toe aan iets anders.

Hebben mensen ervaring op dit gebied? Wie is er nog op oudere leeftijd begonnen met SPH?

groeten,

karin
Met citaat reageren
  #2  
Oud 19 februari 2007, 14:04
Angel70 Angel70 is offline
Banned
 
Geregistreerd: 5 februari 2007
Berichten: 66
Angel70 is on a distinguished road
Standaard Re: HBO-SPH beginnen op je 47e jaar?

Hoi Karin,

Ik denk niet dat het te oud is hoor! Alhoewel ik geen 47 ben, maar met rasse schreden de 40 nader, overweeg ik ook de SPH te gaan doen. In mijn omgeving hoor ik dan wel eens reacties dat ik te "oud" ben voor nog een studie. Ik zie een studie in eerste plaats als een stuk persoonlijke ontwikkeling. Dat je er uiteindelijk ook je nieuwe uitdagende baan mee kunt zoeken/vinden, is dan een vervolg. Maar dat is uiteraard mijn persoonlijke visie .
Ik denk dat er in de hulpverlening best wel plaats is voor een ouder iemand, je moet vaak toch stevig in je schoenen staan. Je hebt een stuk levenservaring opgedaan welke je kunt inzetten, dat lijkt mij toch een pré.
Toen ik de SPW (volwassenenopleiding) volgde, liepen de leeftijden uiteen van 20 tot 56! Ik denk dat dat voor de SPH niet anders zal zijn.

Succes met het maken van je keuze!

Groetjes, Angela
Met citaat reageren
  #3  
Oud 19 februari 2007, 16:14
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: HBO-SPH beginnen op je 47e jaar?

Beste Karin,

Ik ben het helemaal met Angela eens. De motivatie die zij geeft vindt ik heel goed.

Succes met het maken van je beslissing.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #4  
Oud 30 april 2009, 08:50
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: HBO-SPH beginnen op je 47e jaar?

Ik ben vorig jaar begonnen en ben nu 44 jaar. Leeftijd speelt geen rol. Motivatie wel! Het kost veel tijd naast een full time baan maar het is het allemaal waard. En die 21+ toets is niet zo erg zwaar. Maak je niet druk en schrijf je in. Uitstel is afstel dus.............gewoon doen!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 24 mei 2009, 07:57
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: HBO-SPH beginnen op je 47e jaar?

Hallo,

Ik ben 47 jaar en vorig jaar begonnen met de deeltijdopleiding HBO Toegepaste Psychologie!
Het is wel zwaar (veel) naast mijn 24-urige werkweek maar o zo boeiend!

Groetjes,
Zwaantje
Met citaat reageren
  #6  
Oud 3 december 2009, 14:11
Sigrid
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard HBO-SPH beginnen op je 47e jaar?

Ik zou ook willen beginnen met SPH, en ben over een paar dagen 40. Levenservaring telt zeker, zit alleen met deel stage. Heb baan voor 4 dagen (directie assistente, maar niet in het werkveld), een huis, een man en een kind. Wil er zeker tijd en moeite in stoppen, maar betaalde baan opzeggen voor stage gaat me echt niet lukken. Iemand ideeën?
Sigrid
Met citaat reageren
  #7  
Oud 6 december 2009, 10:58
Lady Lady is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 27 juli 2006
Berichten: 32
Lady is on a distinguished road
Standaard Re: HBO-SPH beginnen op je 47e jaar?

Tja, ik denk dat het neerkomt op keuzes maken voor jezelf van wat je echt het belangrijkste vindt. Hoe graag wil je de SPH opleiding gaan doen en wat heb je er voor over?

Ik ben zelf vorig jaar (40 jaar) gestart met de MWD opleiding en kwam uit een heel andere werkomgeving. Ik moest een inkomen hebben vanwege mijn thuissituatie. Het is me vrij snel na de start van de opleiding gelukt om een leerarbeidsplaats te bemachtigen, maar je verdient een leerlingsalaris (36 uur werken per week voor € 750,- netto in de maand en geen secundaire voorwaarden). Ik heb mijn maandinkomen aangevuld vanuit mijn spaarrekening. Inmiddels zit ik in het tweede jaar van de opleiding en heb ik een beter betaalde baan gevonden, mede vanwege mijn opgebouwde werkervaring. Het kan dus wel, maar het is keuzes maken. Hoe graag wil je dit?

Succes met je beslissing.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 6 december 2009, 11:16
Tom de Jonge
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: HBO-SPH beginnen op je 47e jaar?

Ik studeer SPH deeltijd en moet dit jaar afstuderen, ik ben 28 en heb klasgenoten van 50. Het is een optie door te solliciteren bij een sociale instelling en dan hoef je geen stage te lopen. Waar kom je vandaan? Ze zoeken ook af en toe Leerling Persoonlijk Begeleiders. Dan krijg je zelfs de opleiding vergoed. Maar je werkt eerst wel voor een minimaal loon.
Zoek gewoon een baantje als pedagogisch medewerker. Afhankelijk van de doelgroep kan iedereen dat doen. Voor het noorden is het een kwestie van kiezen op zorgpleinnoord.nl en dan maar aanmelden.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 8 januari 2010, 14:34
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: HBO-SPH beginnen op je 47e jaar?

Momenteel ben ik ook aan het informeren of ik deze opleiding zou kunnen gaan doen (ik ben bijna 40). Het lijkt wel zo'n leeftijd van nu of nooit... Waar ik erg benieuwd naar ben is op welke manier jullie dit hebben gedaan. Bijv. via de LOI is er een werkplaats verplichting van 780 uur. Maar bij de NTI lees ik daar niets over. Het zou mij het beste uitkomen om te starten met de studie en (i.v.m. kinderen) na 2 jaar te gaan werken. Graag jullie ervaringen.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 9 januari 2010, 14:40
Lady Lady is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 27 juli 2006
Berichten: 32
Lady is on a distinguished road
Standaard Re: HBO-SPH beginnen op je 47e jaar?

Ik ben zelf begonnen door jaar voordat ik ging studeren een dag in de week minder te gaan werken en "stage" ervaring op te gaan doen bij een welzijnsorganisatie. Vervolgens ben ik gaan kijken bij welke hogeschool ik het beste terecht kon gezien de stage eisen. Voor mij is dat Den Haag geworden. Het eerste jaar mag worden volstaan met 8 uur stage per week. Daarnaast dien je een aantal compensatieopdrachten in te leveren. Pittig, maar niet onmogelijk. Het tweede jaar moet je verplicht het aantal uren op een ervaringsplaats maken, hetzij stage, hetzij betaald werk.

Gedurende het eerste lesjaar leer je de klasgenoten en docenten beter kennen. Zo bouw je jouw netwerk op. Na een aantal tips ben ik aan een leerarbeidsplaats gekomen. Natuurlijk was dit een plek tegen minder dan het minimumloon, maar ik kreeg zo wel de kans om ervaring op te bouwen. Inmiddels ben ik geswitcht en heb daardoor ook een voor mij leukere ervaringsplaats gevonden. Prettige bijkomstigheid is dat ik nu ook beter betaald krijg.

Succes
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Opleiding HBO Toeristisch management judithhuizinga Opleiding kiezen en volgen 15 25 mei 2012 18:11
HBO --> Leraar Spaans 2e graad Docent Opleiding kiezen en volgen 0 25 januari 2006 14:00


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon