Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 13 februari 2012, 15:03
Danique Danique is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 10 november 2011
Berichten: 67
Danique is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief medewerkster financiële administratie

goedemiddag,

Ik ben weer druk geweest met een sollicitatiebrief. Ik ben erg onzeker, ondanks dat ik een training heb gehad via het uwv.
Zouden jullie misschien willen kijken en jullie kritiek/opmerkingen willen geven? (is het niet te lang?/ die zin over "leergierig,nauwkeurig etc." die opsomming van vaardigheden, kan ik dat niet beter in mijn cv zetten onder "persoonlijk profiel"?)
Alvast bedankt!

xxxxxxx, 13 februari 2012

Betreft sollicitatie medewerkster financiële administratie


Geachte mevrouw xxxxxxx,

Vandaag las ik op uw website de vacature voor medewerkster financiële administratie. Na de functieomschrijving te hebben gelezen sprak mij de functie zeer aan, vandaar middels deze brief mijn reactie.

Het werken als medewerkster financiele administratie in combinatie met de receptie bij uw bedrijf spreekt mij zeer aan. In mijn vorige functies heeft het klantencontact altijd centraal gestaan, het werken bij de receptie lijkt mij daarom ook erg leuk en uitdagend. Daarnaast denk ik, door mijn administratief genoten opleiding, cursussen en recent gestartte opleiding PDB, dat ik goed zal functioneren op de financiële administratie.

In de brochure van xxx. begint het voorwoord met de zin:”De klant voorop stellen”. Hoe belangrijk de kracht van een klant is wordt nogal eens onderschat. De klant is als de benzine in de motor van een bedrijf. Graag wil ik werken bij een bedrijf die de klant echt centraal stelt, en ik wil dan ook graag meewerken aan een gezond bedrijf met tevreden klanten.

Na een opleiding aan de MEAO te hebben afgerond, is mijn weg na een aantal jaren bij een bank te hebben gewerkt, een heel andere kant opgegaan. In deze functies stond het klantencontact centraal. Mijn streven is het om door vriendelijk, duidelijk en netjes te communiceren, de vragen van de klant te beantwoorden en te helpen daar waar ik kan. Daarnaast heb ik geleerd om veel verschillende werkzaamheden tegelijk te verrichten, want vooral in de detailhandel komt ineens veel op je af, en dan is het belangrijk dat iedere klant tevreden het pand verlaat maar ook dat je werk accuraat afgehandeld is.
Ook besef ik het belang van jezelf te blijven ontwikkelen, net zoals de techniek zich moet ontwikkelen. Want stilstand is achteruitgang.

Leergierig, nauwkeurig, hardwerkend, collegiaal en enthousiast zijn eigenschappen waarin ik mezelf herken. Deze eigenschappen zou ik graag gebruiken en verder ontwikkelen binnen uw bedrijf.

Voor een compleet overzicht van mijn opleiding en ervaring verwijs ik u naar bijgevoegd curriculum vitae. Graag zou ik de gelegenheid krijgen om mijn sollicitatie nader met u te bespreken.


Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 februari 2012, 10:46
Maurientje Maurientje is offline
Lid
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 10
Maurientje is on a distinguished road
Standaard

Hallo Danique,
Ik heb je brief even gelezen en feedback gegeven. Zou jij misschien mij brief ook willen lezen?
Alvast bedankt!

Grtjs Maurientje

Vandaag las ik op uw website(je kan eventueel de website benoemen)de vacature voor medewerkster financiële administratie. Na de functieomschrijving te hebben gelezen sprak mij de functie zeer aan, vandaar middels deze brief mijn reactie.
Deze zin loopt niet mooi.

Het werken als medewerkster financiele administratie in combinatie met de receptie bij uw bedrijf spreekt mij zeer aan. In mijn vorige functies heeft het klantencontact altijd centraal gestaan, het werken bij de receptie lijkt mij daarom ook erg leuk en uitdagend. Daarnaast denk ik, door mijn administratief genoten opleiding, cursussen en recent gestartte opleiding PDB, dat ik goed zal functioneren op de financiële administratie.

In de brochure van xxx. begint het voorwoord met de zin:”De klant voorop stellen”. Hoe belangrijk de kracht van een klant is wordt nogal eens onderschat. De klant is als de benzine in de motor van een bedrijf. Graag wil ik werken bij een bedrijf die de klant echt centraal stelt, en ik wil dan ook graag meewerken aan een gezond bedrijf met tevreden klanten. Deze alinea bevat te lange zinnen, mij aandacht valt weg.

Na een opleiding aan de MEAO te hebben afgerond, is mijn weg na een aantal jaren bij een bank te hebben gewerkt, een heel andere kant opgegaan. In deze functies stond het klantencontact centraal. Mijn streven is het om door vriendelijk, duidelijk en netjes te communiceren, de vragen van de klant te beantwoorden en te helpen daar waar ik kan. Daarnaast heb ik geleerd om veel verschillende werkzaamheden tegelijk te verrichten, want vooral in de detailhandel komt ineens veel op je af, en dan is het belangrijk dat iedere klant tevreden het pand verlaat maar ook dat je werk accuraat afgehandeld is.
Ook besef ik het belang van jezelf te blijven ontwikkelen, net zoals de techniek zich moet ontwikkelen. Want stilstand is achteruitgang. Ook hier gebruik je lange zinnen.

Leergierig, nauwkeurig, hardwerkend, collegiaal en enthousiast zijn eigenschappen waarin ik mezelf herken. Deze eigenschappen zou ik graag gebruiken en verder ontwikkelen binnen uw bedrijf. Je kwaliteiten zou ik nader beschrijven.

Voor een compleet overzicht van mijn opleiding en ervaring verwijs ik u naar bijgevoegd curriculum vitae. Graag zou ik de gelegenheid krijgen om mijn sollicitatie nader met u te bespreken.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief controller/hoofd financiele administratie ellenkocky Sollicitatiebrief en cv 2 3 december 2010 11:49
Sollicitatie naar medewerker financiële administratie > Graag feedback Doubledutch67 Sollicitatiebrief en cv 1 11 juni 2010 22:33
Sollicitatiebrief medewerker financiële administratie asas Sollicitatiebrief en cv 2 30 maart 2010 14:07
Sollicitatiebrief medewerker financiële administratie Grada Sollicitatiebrief en cv 2 11 oktober 2007 20:07
Wat vinden jullie van mijn sollicitatiebrief als administratief medewerkster? cindycindy Sollicitatiebrief en cv 4 11 oktober 2005 13:28


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:51.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon