Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv
Registreer FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 19 februari 2007, 18:12
Laura83 Laura83 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 november 2006
Berichten: 12
Laura83 is on a distinguished road
Standaard Schrijftest?

Ik weet niet of ik dit bericht in het juiste subforum plaats, zelf denk ik van wel. Mijn vraag gaat namelijk over een onderdeel van de sollicitatieprocedure. Volgende week heb ik een sollicitatiegesprek voor de functie van communicatiemedewerker. Na het gesprek moet ik ook een schrijftest doen. De informatie hierover is vrij onduidelijk.

Is er iemand hier die ooit een dergelijke test heeft gedaan? Hoe gaat zoiets in zijn werk? Wordt er gekeken of je de uitzonderlijke gevallen in de nieuwe spelling op en top beheerst? Of kijken ze of je in staat bent om een vlotte tekst te schrijven, die prettig leesbaar is?

Qua nieuwe spelling ben ik niet honderd procent op de hoogte. Daar bedoel ik mee dat ik de regels niet zo uit het hoofd op kan dreunen. Als ik zelf een artikel schrijf, houd ik er meestal de naslagwerken bij. Dat is ook het eerste wat je leert als je Nederlands studeert: als je twijfelt, schroom dan niet om woordenboek en spellingswijzer te gebruiken, ze zijn er niet voor niets. Maar bij zo'n test lijkt een naslagwerk me not done, toch?

Navragen of je een naslagwerk mag gebruiken, dat lijkt me zó ongemotiveerd overkomen! Net een scholier die vraagt wat hij wel en wat hij niet moet kennen. En het is te kort dag om alles te bestuderen.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 19 februari 2007, 18:52
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Schrijftest?

Bel ze op en vraag wat die schrijftest inhoud en of je gebruik mag maken van een woordenboek als naslagwerk. Als je dit weet ga je waarschijnlijk ook gemakkelijker je sollicitatiegesprek in .

Succes met het sollicitatiegesprek en de schrijftoets. Ik hoop van je te horen hoe het is gegaan.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 20 februari 2007, 13:04
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: Schrijftest?

Je lijkt ervan uit te gaan dat ze je willen pakken op exotische spellingskwesties. Waarom zouden ze dat willen? Het is een werkgever die de beste werknemer wil selecteren, niet de jury van het Nationaal Dictee.

Misschien heeft het ermee te maken dat de algemene indruk is dat 'de afgestudeerden van tegenwoordig' vrij slecht zijn in elementaire taalvaardigheden als werkwoorden vervoegen, spellen, grammatica etc. Gewoon, de basisregels. Die moet je kennen, want je kunt niet bij elke zin een naslagwerk erbij pakken. Voor een functie waarin je veel moet schrijven willen ze waarschijnlijk even checken of jij wél goed hebt opgelet op school
__________________
René
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:56.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon