Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiegesprek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 23 november 2006, 07:21
Northon Northon is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 23 november 2006
Berichten: 1
Northon is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiegesprek Financiele wereld

Ik heb marketing gestudeerd en heb een interessante vacature gevonden bij een bank, ik heb er naar gesollicteert en na de 3 positieve testen mag ik binnekort op gesprek. Hoewel ik hier al een grondige voorbereiding getroffen heb, zijn er toch nog paar dingen waar ik op vaszit, misschien kunnen jullie me helpen.

1. Waarom precies deze job? Omdat de vacature me aanspreekt... maar volgens meeste bronnen is dit geen goed antwoord en dat snap ik wel maar ik vindt het gewoon een leuke job... Enige argumenten in gedachten?

2. Wil je commerciële of adminstratieve functie? Door men studies is commercieel het beste maar ik kan een adminstratieve job ook doen...

Een vriend van mij slaagde niet in dit gesprek, hij reageerde niet vlot op de eerste vraag en in de tweede vraag gaf ie aan dat het voor hem eender was maar dan bleven ze doorvragen waarom etc en toen hij niet kon beslissen sleurden ze er ook bij of de financiele sector iets is wat hem intereseert of als hij eender waar als adminstratieve of commercieel bediende wil werken...

Help me, ik wil deze job echt niet mislopen zoals hem maar nu men voorbereiding gedaan is twijfel ik ook op die twee punten, ik wil ook niet de boot in gaan :s

Laatst gewijzigd door Northon; 23 november 2006 om 07:29 Reden: extra
Met citaat reageren
  #2  
Oud 23 november 2006, 11:35
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiegesprek Financiele wereld

Antwoord op vraag 1.
Wat staat er in de vacature dat je aanspreekt? Benoem die punten en kijk dan, wat je bij deze punten voor beeld krijgt. Dus stel je voor dat je de baan krijgt en wat je dan voor werkzaamheden gaat doen.

Je kunt ook op internet gaan zoeken met google en kijken of je info kunt vinden over wat een commerciële of administratieve functie inhoudt bij een bank. Ook kun je naar een bank toegaan en daar aan iemand vragen wat zo'n functie inhoud. Of je belt een bank en stelt je vragen. Er zijn dus een aantal mogelijkheden om je voor te bereiden.

Antwoord op vraag 2.
Je kunt hier alleen een antwoord op geven als je het verschil weet tussen de verschillende functies. Tijdens het gesprek kun jij je laten vertellen wat het verschil is, maar je kunt je ook goed voorbereiden met de tips die ik bij antwoord 1 geef. Tijdens gesprek kun je dan checken of dat wat je te weten bent gekomen klopt met de vacature(s) die er zijn bij het bedrijf.

Wat vind je van deze tips? Kun je daar wat mee?
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Vervelende manier van sollicitatiegesprek Frank Sollicitatiegesprek 3 10 november 2006 10:25
sollicitatiegesprek met een temperatuur van 30 graden ella Sollicitatiegesprek 1 10 juni 2006 17:33
Vraagje over sollicitatiegesprek Co007 Sollicitatiegesprek 3 26 mei 2006 19:43
verschrikkelijk sollicitatiegesprek gehad iemand tips?? brenda Sollicitatiegesprek 5 22 mei 2006 14:01
Sollicitatiegesprek verkoop-/winkelmedewerker eruiten Sollicitatiegesprek 1 22 november 2005 17:47


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:52.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon